Το σημερινό δημοσίευμα της Bild που ανέφερε πως ο πιλότος της μοιραίας πτήσης της Germanwings που έριξε το αεροπλάνο στις Άλπεις, είχε κάνει πρόβα της συντριβής, επιβεβαίωσαν σήμερα ερευνητές στο Παρίσι.

Όπως ανακοίνωσαν οι ερευνητές, ο συγκυβερνήτης της πτήσης Α320 της Germanwings, η οποία συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις τον Μάρτιο, είχε ήδη πραγματοποιήσει ελιγμούς καθόδου κατά τη διάρκεια της προηγούμενης πτήσης, από Ντίσελντορφ προς Βαρκελώνη, επιλέγοντας προσωρινές ρυθμίσεις στον αυτόματο πιλότο, τις οποίες «επανέλαβε» στην πτήση της επιστροφής, δύο ώρες αργότερα, ενώ αγνόησε τις επανειλημμένες προσπάθειες επικοινωνίας μαζί του από το έδαφος και από αέρος.

Προκαταρκτική έκθεση για τη συντριβή έδειξε ότι ο συγκυβερνήτης Αντρέας Λούμπιτς την ώρα που ήταν μόνος στο πιλοτήριο, κατά την πτήση από το Ντίσελντορφ προς τη Βαρκελώνη στις 24 Μαρτίου, είχε ρυθμίσει πέντε φορές τον αυτόματο πιλότο ώστε το Airbus A320 να κατεβεί σε ύψος 100 ποδών (30 μέτρων) καθώς το αεροπλάνο πετούσε σε ύψος 37.000 έως 25.000 ποδών.

Προέβη στους χειρισμούς αυτούς ενώ ο πύργος ελέγχου είχε δώσει εντολή για κάθοδο και το αεροπλάνο είχε αρχίσει ήδη να κατεβαίνει, με αποτέλεσμα «να μην γίνουν ιδιαίτερα αισθητοί», δήλωσε ο Ρεμί Ζουτί, διευθυντής του γαλλικού Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων (ΒΕΑ).

«Δεν μπορώ να εικάσω τι συνέβαινε μέσα στο κεφάλι του, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι άλλαξε αυτό το κουμπί στη μικρότερη ρύθμιση των 100 ποδών και το έκανε αρκετές φορές», πρόσθεσε.

Στην πτήση της επιστροφής, από τη Βαρκελώνη προς το Ντίσελντορφ, ο Λούμπιτς «σκόπιμα» έδωσε εντολή για την πορεία καθόδου του αεροσκάφους «έως τη συντριβή» στις γαλλικές Άλπεις. Καθώς το αεροπλάνο πετούσε στο σταθερό ύψος πτήσης ο πιλότος είπε στον Λούμπιτς ότι έβγαινε από το πιλοτήριο και του ζήτησε να χειρίζεται τον ασύρματο.

Μόλις 30 δευτερόλεπτα αφότου ο πιλότος έκλεισε την πόρτα του κόκπιτ, αφήνοντας τον Λούμπιτς «μόνο του στο πιλοτήριο», ο 27χρονος συγκυβερνήτης ρύθμισε τότε σκόπιμα τις ενδείξεις στον αυτόματο πιλότο ώστε το αεροπλάνο να κατεβεί σε ύψος 100 ποδών, όπως είχε κάνει πρόβα στην προηγούμενη πτήση. Στη συνέχεια άλλαξε επανειλημμένα τη ρύθμιση ώστε να επιταχύνει την πορεία καθόδου, μέχρι τη συντριβή.

Ο συγκυβερνήτης «δεν άνοιξε την πόρτα του πιλοτηρίου» κατά τη διάρκεια της πορείας καθόδου, παρά της επανειλημμένες εκκλήσεις του κυβερνήτη και τα «χτυπήματα στην πόρτα», επισημαίνεται στην έκθεση σύμφωνα με τα ευρήματα από την εξέταση των καταγραφέων συνομιλιών και των δεδομένων της πτήσης που ελήφθησαν από τα δύο «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους.

«Ακούγεται να αναπνέει και στο τέλος, υπάρχει μια δράση στο πηδάλιο. Έτσι μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο Λούμπιτς ήταν σε θέση να προβεί σε ενέργειες, που όλες είχαν την ίδια κατεύθυνση, να οδηγήσει το αεροπλάνο στο έδαφος», τόνισε ο Ζουτί.

Το BEA, του οποίου η έρευνα διεξάγεται παράλληλα με αυτή των δικαστικών αρχών, θα δώσει στη δημοσιότητα περίπου σε έναν χρόνο την τελική έκθεσή του, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει συστάσεις για τις πόρτες του πιλοτηρίου και το χειρισμό των ιατρικών φακέλων των χειριστών από την αεροπορική βιομηχανία.