Ένα κορίτσι κάθεται στις άδειες κερκίδες με ένα βλέμμα που φωνάζει πάθος. Φορά τη φανέλα της ΑΕΚ και μια φούστα γεμάτη χρώματα και ιστορίες – μπορεί να είναι designer, μπορεί να είναι vintage από το Παρίσι, μπορεί απλώς να είναι αυτή. Πλάι της, ένα αγόρι κάθεται χαλαρά με την ίδια φανέλα, σαν να μην υπάρχει τίποτα πιο φυσικό απ’ το να κουβαλάς την ομάδα σου πάνω σου, παντού. Και για να είμαστε ειλικρινείς, το κάνουμε. Αυτή δεν είναι απλώς μια φωτογράφιση. Είναι ένα μανιφέστο.
Η ΑΕΚ περνά σε μια νέα εποχή, μια εποχή που αγκαλιάζει την αισθητική της γενιάς Z, αλλά δεν ξεχνά ποτέ τις ρίζες της. Εδώ, η φανέλα δεν είναι στολή γηπέδου. Είναι fashion item. Είναι κομμάτι ζωής. Ταιριάζει με sneakers και μίνι, με καπέλα bucket και statement σκουλαρίκια, με eyeliner που στάζει από το συναίσθημα και μαλλιά που κυματίζουν από την υπερηφάνεια. Είναι το second skin που φοράς και εκτός αγώνα: Στην πόλη, στα ραντεβού, στις διαδηλώσεις, στις αποδράσεις σου, παντού.
Γιατί τα κορίτσια του σήμερα δεν χρειάζεται να διαλέξουν ανάμεσα στο να είναι φινετσάτες ή φανατικές. Μπορούν να είναι και τα δύο με στιλ. Και τα αγόρια, δεν φοβούνται πια να δείξουν ότι αγαπούν, ότι ανήκουν, ότι παθιάζονται, ακόμη κι αν το κάνουν φορώντας την εμφάνιση της ομάδας τους στο πρώτο τους ραντεβού. Αυτό το πάντρεμα του athleisure με την bohemian ελευθερία δεν είναι απλώς καλόγουστο. Είναι συγκινητικό. Γιατί μιλάει για μια ομάδα που ξέρει ποια είναι, αλλά δεν φοβάται να επανεφεύρει τον εαυτό της. Μιλάει για μια αισθητική που δεν ντύνεται απλώς για το βλέμμα του άλλου, αλλά ντύνεται για να εκφραστεί. Και κάπως έτσι, μια φανέλα γίνεται fashion statement. Κι έτσι ακριβώς, η ΑΕΚ γίνεται έμπνευση με το γήπεδο να μεταφέρεται στην πασαρέλα της ζωής μας.
Γιατί τελικά, δεν πρόκειται μόνο για μια φανέλα. Είναι το πώς τη φοράς, πού τη φοράς, με ποιον τη μοιράζεσαι. Είναι το βλέμμα που σηκώνεις στην κερκίδα, η ιστορία που κουβαλάς στο στήθος σου, το μέλλον που φαντάζεσαι όταν κοιτάς μπροστά. Κι αν η ΑΕΚ δείχνει σήμερα τόσο φρέσκια, τολμηρή και στιλάτη, είναι γιατί ξέρει πως η μνήμη είναι δύναμη, αλλά το ύφος είναι ο τρόπος να την πας ένα βήμα παραπέρα. H στιλίστρια της φωτογράφισης Κατερίνα Γερακιού τόνισε πως «Με πολλή αγάπη για την ομάδα θέλαμε να δείξουμε πως μπορεί αυτή η φανέλα να μας συντροφεύει σε κάθε στιγμή μας.»
Μιλήσαμε με τον Νίκο Καραούζα, εμπορικό διευθυντή της ΠΑΕ ΑΕΚ και ανακαλύψαμε πως η φανέλα δεν είναι απλώς στολή, αλλά κομμάτι μιας σύγχρονης ταυτότητας που φοριέται με περηφάνια, στιλ και συναίσθημα.
-Η ΑΕΚ δεν ντύνεται απλώς για να παίξει – ντύνεται και για να φωτογραφηθεί. Είναι αυτό το νέο DNA της ομάδας;
«Το DNA μας περιλαμβάνει αξίες και αρχές αναλλοίωτες στο χρόνο και εδώ και 101 χρόνια μεταλαμπαδεύονται από γενιά σε γενιά. Η εικόνα των αθλητών μας είτε αφορά σε αγωνιστική δράση είτε αφορά σε εμπορικές/προωθητικές καμπάνιες, καταγράφει την εκάστοτε επικαιρότητα. »
-Ποιο είναι το μεγαλύτερο ρίσκο που πήρατε με αυτή την καμπάνια; Και τι θα λέγατε στον πιο παραδοσιακό φίλαθλο που αναρωτιέται: Τι έγινε τώρα;
«Εμπιστευτήκαμε τον συνεργάτη μας 11teamsports με μοναδικό αδιαπραγμάτευτο στοιχείο το σεβασμό στο ύφος και την κληρονομιά του συλλόγου μας ενώ προβήκαμε σε περιορισμένες παρεμβάσεις. Σε αισθητικό επίπεδο προφανώς δεν είναι εφικτό να υπάρξει καθολική αποδοχή αλλά η καμπάνια σε μεγάλο βαθμό απέσπασε θετικά σχόλια από μια ευρεία γκάμα φιλάθλων και για τους περισσότερους ήταν μια… ευχάριστη έκπληξη!»
-Βλέπουμε ομάδες του εξωτερικού να μετατρέπουν το merch τους σε must-have αντικείμενα. Η ΑΕΚ μπορεί να γίνει το επόμενο hype brand της Αθήνας;
«Η ΑΕΚ έχει μακρά παράδοση σε ιδιαίτερα επιτυχημένες σειρές merch, από τις αρχές 90s μέχρι και σήμερα και έχει υπάρξει πρωτοπόρος στο εν λόγω αντικείμενο. Η διευρυμένη εμπορικότητα της ομάδας μας στο περιβάλλον της OPAP ARENA είναι καθοριστικός παράγοντας για ανάλογες κινήσεις στο μέλλον. Ανάλογες πρωτοβουλίες με σειρά co-branded προϊόντων με fashion brands όπως η Lyle &Scott έχουν επίσης διαγράψει μεγάλη εμπορική επιτυχία.»
-Πώς γεννήθηκε η ιδέα να παρουσιάσετε τη νέα φανέλα της ΑΕΚ με ένα τόσο έντονο fashion αισθητικό twist;
«Η ιδέα και το γενικότερο concept ήρθε από τον επίσημο retailer της ομάδας μας και επίσημο partner της nike, 11 teamsports. Ο βασικός στόχος ήταν μια διαφοροποιημένη καμπάνια με ταυτόχρονη ανάδειξη των βασικών αξιών του Συλλόγου μας.»
-Ο μέσος φίλαθλος πλέον φωτογραφίζεται τόσο όσο και οι παίκτες. Αυτός δεν είναι τελικά ο νέος influencer σας;
«Το ψηφιακό αποτύπωμα της ομάδας μας συνεχώς μεγαλώνει τόσο σε όγκο ακόλουθων όσο και σε επίπεδο αλληλεπίδρασης με τους φιλάθλους μας. Μέσω της εν λόγω διαδικασίας, κάθε φίλαθλος είναι ένας δυνητικός αναμεταδότης όσων πρεσβεύει ο Σύλλογός μας.»
-Ο φίλαθλος σήμερα δεν αγοράζει απλώς μία φανέλα, αγοράζει ταυτότητα. Ποια ταυτότητα προσφέρει η φετινή εμφάνιση της ΑΕΚ;
«Πάθος, μαχητικότητα και αδιαπραγμάτευτη πίστη στις αρχές μας.»
AEK FC 25-26 official kits launch
AEK FC & 11Teamsports Greece (official Nike Partner)
1. Models: Danis Genidogan, Nina Tzivanidou
2. Photographer: Apostolis Demertzis
3. Video Production / Social Media Management: Whateverworks Agency / Celia Safarikas
4. Video Director: Vasilis Mantzoros
5. Director of picture : Leonidas Michelopoulos
6. Stylist: Katerina Gerakiou
7. Project Manager: Dimitris Lagos, 11teamsports Executive Pro Clubs Greece