33
loading
Γράφει
η Πανδώρα Κουλάδη

Για γερά νεύρα είναι η καθημερινή μετακίνηση των Αθηναίων στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης. Μεγάλες οδικές αρτηρίες όπως ο Κηφισός, η Μεσογείων, η Κατεχάκη, η Ποσειδώνος θυμίζουν, κυρίως τις ώρες αιχμής, υπαίθρια πάρκινγκ. Τα οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα για πολύ ώρα και μία κοντινή διαδρομή μετατρέπεται σε Γολγοθά, που καταλήγει σε κορναρίσματα και απίστευτο εκνευρισμό.

«Το οδικό δίκτυο της Αθήνας έχει φτάσει τα επίπεδα κορεσμού» λέει μεταξύ άλλων στο newsbeast.gr o πολιτικός μηχανικός - συγκοινωνιολόγος, M.Sc. πρώην Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Γιάννης Χανδάνος.

Ένα ερώτημα έρχεται εύλογα στο μυαλό όλων των πολιτών που χρησιμοποιούν τους τέσσερις τροχούς για να μετακινηθούν: ποια είναι η λύση για να ξεμπλοκάρουν οι δρόμοι; Ο κ. Χανδάνος απαντάει με σαφή τρόπο. «Η βελτίωση του Συγκοινωνιακού Συστήματος της Αθήνας, όπως και κάθε πόλης δεν προκύπτει από κάποια μαγική λύση, αλλά μέσα από το συνδυασμό μέτρων και παρεμβάσεων, απλών στη σύλληψη και στη λογική».

«Η ευρωπαϊκή εμπειρία», όπως επισημαίνει ο κ. Χανδάνος «έχει αποδείξει ότι δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση για την αποσυμφόρηση των πόλεων, αλλά σίγουρα η εκλογίκευση της χρήσης του ΙΧ αποτελεί σημαντικό μέρος της λύσης».

Το μέλλον των αθηναϊκών δρόμων φαντάζει δυσοίωνο. «Δυστυχώς οι ευκαιρίες που δόθηκαν -και χάθηκαν- τόσο στην περίοδο της μετά-ολυμπιακής Αθήνα, όπου δεν κεφαλαιοποιήθηκε η εμπειρία και κυρίως η νοοτροπία που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των αγώνων, όσο και στην περίοδο της κρίσης, δεν επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι» λέει ο συγκοινωνιολόγος.

- Καθημερινά μεγάλες οδικές αρτηρίες πήζουν. Κηφισιάς, Κατεχάκη, Κηφισός, Καλλιρόης, Μεσογείων, Ποσειδώνος αφήνουν ώρες τους οδηγούς στα αμάξια τους. Τι φταίει;

Από τα πρώτα έτη της μετά-ολυμπιακής περιόδου, δηλαδή περί το 2006-2007, το οδικό δίκτυο της Αθήνας είχε φτάσει τα επίπεδα κορεσμού, εμφανίζοντας έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα και αιχμές που δεν περιορίζονταν μόνο σε κάποια πρωινή ή απογευματινή ώρα και σε κάποιους κύριους οδικούς άξονες, αλλά επεκτεινόταν σε περιόδους 2ωρης ή και 3ωρης πρωινής αλλά και μεσημεριανής και απογευματινής αιχμής.

Αυτές συχνά ενώνονταν μεταξύ τους, δημιουργώντας «χρόνια» συμφόρηση, επηρεάζοντας όχι μόνο τη βασική μετακίνηση από το σπίτι στην εργασία και αντίστροφα αλλά και κάθε άλλη μορφή μετακίνησης (ψώνια, ψυχαγωγία κλπ.). Και φυσικά η αιχμή αυτή επεκτεινόταν πέρα από το κύριο δίκτυο και μέσα στο τοπικό δίκτυο, στη γειτονιά, στην περιοχή κατοικίας.

Αμέσως μετά, με την έναρξη της οικονομικής κρίσης  και κυρίως κατά την περίοδο 2010-2014, οι μετακινήσεις επηρεάστηκαν σημαντικά. Ο ρυθμός ανάπτυξης άρχισε να τρέχει με αρνητικό πρόσημο, μειώνοντας κατ’ αναλογία την κίνηση των ΙΧ και σε πολλαπλάσιο βαθμό τη κίνηση των βαρέων οχημάτων (φορτηγών) που επιβαρύνουν σημαντικά την κυκλοφορία. Αποτέλεσμα ήταν να υπάρχει μια σχετική «ανακούφιση» της κυκλοφορίας. Δυστυχώς την περίοδο αυτή, δεν υπήρξε δυνατότητα ανάπτυξης σημαντικών υποδομών αλλά κυρίως δεν ελήφθησαν και άλλα σημαντικά μέτρα διαχείρισης τόσο της ζήτησης όσο και της υποδομής.

Ως εκ τούτου από το 2015 και μετά που ο ρυθμός ανάπτυξης άρχισε να παίρνει θετικό πρόσημο, η κυκλοφορία άρχισε πάλι να αυξάνεται, με αποτέλεσμα την εικόνα που έχουν σήμερα οι δρόμοι και η οποία θα επιδεινωθεί αν δεν ληφθούν κάποια μέτρα.

- Τι λύσεις υπάρχουν, σε τι χρονικό ορίζοντα και πόσο εφικτές είναι;

Η βελτίωση του Συγκοινωνιακού Συστήματος της Αθήνας, όπως και κάθε πόλης δεν προκύπτει από κάποια μαγική λύση, αλλά μέσα από το συνδυασμό μέτρων και παρεμβάσεων, απλών στη σύλληψη και στη λογική.

Είναι προφανές ότι η απάντηση στο ερώτημα «αν θέλουμε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε το Ι.Χ. μας για οποιαδήποτε μετακίνηση», είναι φυσικά "Ναι!"». Η ίδια απάντηση θα δινόταν και στο ερώτημα «αν θέλουμε να περιορίσουμε την επιρροή της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στο περιβάλλον και στην κλιματική αλλαγή που επέρχεται στον πλανήτη», όπως και στο ερώτημα «αν θέλουμε ένα αστικό περιβάλλον στο οποίο μια μητέρα με το καροτσάκι της ή ένας ηλικιωμένος ή ένα άτομο με αναπηρία ή ένας ποδηλάτης, να μπορεί να μετακινηθεί με άνεση και ασφάλεια».

Ποιο τελικά είναι το πιο σημαντικό από τα παραπάνω; Άρα ποιες είναι οι λύσεις; Ανάπτυξη νέων υποδομών ή διαχείριση του συγκοινωνιακού συστήματος; Τι πρέπει να βελτιωθεί; Η κυκλοφορία ή η κινητικότητα και η προσβασιμότητα; Το οδικό δίκτυο ή το συγκοινωνιακό σύστημα; Μήπως η προώθηση των Μέσων μαζικής Μεταφοράς δεν επιτυγχάνεται μόνο μέσα από μέτρα για τα ΜΜΜ, αλλά επιβάλλεται και η λήψη μέτρων περιορισμού της χρήσης του Ι.Χ. Πως ελέγχονται οι χρήσεις γης την ίδια στιγμή που αναπτύσσεται η πόλη; Τελικά μήπως οι λύσεις που προτείνονται είναι αντικρουόμενες; Και ποιος αποφασίζει για τις όποιες λύσεις; Οι ειδικοί, οι πολίτες ή οι πολιτικοί;

Η μόνη πραγματικά κοινή απάντηση για όλα τα παραπάνω είναι ότι η πόλη της Αθήνας χρειάζεται όραμα για να δώσει λύσεις. Ένα όραμα που να βασίζεται στο σχήμα «αποτελεσματικότητα - ασφάλεια - περιβάλλον - ισότητα» και σε μια προσέγγιση ανθρωποκεντρική. Να έχει δηλαδή ως κύριο σημείο αναφοράς το μετακινούμενο πολίτη και τη συνολική εξυπηρέτηση της μετακίνησής του και όχι τα οχήματα. Η λύση του κυκλοφοριακού δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με βάση την παρωχημένη λογική της διευκόλυνσης ροής περισσότερων Ι.Χ., αλλά με βάση τη διευκόλυνση της εξυπηρέτησης όσο το δυνατόν περισσότερων προσώπων.

- Τι μας δείχνει η Ευρωπαϊκή εμπειρία;

Η ευρωπαϊκή εμπειρία έχει αποδείξει ότι δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση για την αποσυμφόρηση των πόλεων, αλλά σίγουρα η εκλογίκευση της χρήσης του ΙΧ αποτελεί σημαντικό μέρος της λύσης. Μέτρα που μπορούν να συμβάλλουν σε αυτό είναι από τη μια οι περιορισμοί της κυκλοφορίας και από την άλλη η τιμολόγηση της χρήσης της οδικής υποδομής.

Αλληλένδετος στόχος είναι η αναβάθμιση της υποδομής και λειτουργίας των ΜΜΜ για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Αθήνας, ώστε να αποτελεί μια ανταγωνιστική εναλλακτική λύση μετακίνησης σε σχέση με το ΙΧ. Επιπλέον η προώθηση των ΜΜΜ προωθεί την κινητικότητα σε μαζικό επίπεδο, ενώ πρόκειται για περιβαλλοντικά φιλικότερα μέσα.

Η απόδοση χώρου στις ήπιες μορφές μετακίνησης με τη δημιουργία χώρων πρασίνου, την αναβάθμιση των πεζοδρομίων και τη δημιουργία χώρων ήπιας κυκλοφορίας και ποδηλατοδρόμων θα δημιουργήσουν μια πιο ανθρώπινη πόλη, συμβάλλοντας σημαντικά στην περιβαλλοντική εξισορρόπηση της Αθήνας.

Και φυσικά η αντικατάσταση του ΙΧ με τα ΜΜΜ και τις ήπιες μορφές μετακίνησης δεν θα είναι βιώσιμη αν δεν ενισχυθεί η συνδυασμένη μετακίνηση, αν δεν ληφθούν μέτρα  διαχείρισης της (παράνομης) στάθμευσης και βέβαια χωρίς αστυνόμευση. Τι να κάνουμε τις λεωφορειολωρίδες για παράδειγμα, όταν το προσωπικό της Τροχαίας αναλαμβάνει να εξυπηρετήσει την «είσοδο» των ΙΧ στο κέντρο της πόλης στις διασταυρώσεις βασικών ακτινικών αξόνων, καταργώντας τα προηγμένα συστήματα σηματοδότησης, αντί να ελέγξει την παράνομη κατάληψη των λεωφορειολωρίδων ή την παράνομη στάθμευση που δυναμιτίζει την κυκλοφορία.

- Πώς βλέπετε τους ελληνικούς δρόμους τα επόμενα χρόνια;

Αποτελεί κοινή αντίληψη ότι τόσο η κεντρική εξουσία όσο και τα κόμματα της αντιπολίτευσης αναλώνονται σε τέτοιο βαθμό σε θέματα απλής καθημερινής διαχείρισης ή με τη διαχείριση των εσωτερικών τους προβλημάτων, με αποτελέσματα να μην ασχολούνται με τον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό της ποιότητας της καθημερινής ζωής του πολίτη. Και στον κατάλογο της ποιότητας ζωής, η ποιότητα της μετακίνησης κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις.

Αποτέλεσμα είναι τα θέματα αυτά να παραμένουν εκτός της ημερήσιας διάταξης όλων των εμπλεκόμενων φορέων, που θα μπορούσαν να έχουν λόγο για τα σχετικά ζητήματα, δείγμα όχι μόνο  της αδράνειας και εσωστρέφειας των πολιτικών κομμάτων αλλά κα της μειωμένης διεκδικητικής παρουσίας επιμέρους κλαδικών φορέων.

Εφόσον η Πολιτεία, οι Επιστήμονες και οι Πολίτες εξακολουθήσουν να τηρούν αυτή τη στάση, απέναντι στα επερχόμενα συγκοινωνιακά προβλήματα και στη δυσμενή κυκλοφοριακή πραγματικότητα, σε λίγα χρόνια θα είναι ίσως πολύ αργά για να βρεθούν λύσεις που να είναι δυνατόν να εφαρμοστούν και να αποφέρουν βιώσιμα αποτελέσματα στη πόλη.

Δεδομένου και ότι ο χρόνος ωρίμανσης των όποιων προτάσεων είναι αρκετά μεγάλος και οι εμπλεκόμενοι πολυάριθμοι, οι αποφάσεις που θα ληφθούν ή δεν θα ληφθούν στο άμεσο χρονικό διάστημα, είναι ιδιαίτερα κρίσιμες. Δυστυχώς οι ευκαιρίες που δόθηκαν - και χάθηκαν - τόσο στην περίοδο της μετά-ολυμπιακής Αθήνα, όπου δεν κεφαλαιοποιήθηκε η εμπειρία και κυρίως η νοοτροπία που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των αγώνων, όσο και στην περίοδο της κρίσης, δεν επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι. Περαιτέρω καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων ενδέχεται να οδηγήσει σε μη αναστρέψιμες συνθήκες.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

33
σχόλια
  1. avatar ΤΡΕΛΛΟΣ….

    Όλοι αυτοί οι δρόμοι που αναφέρονται απο εσάς & το ρεπορτάζ είναι μόνο φρακαρισμένοι πρωί; Λάθος, είναι συνέχεια μποτιλιαρισμένοι.Ρωτώ, όταν πχ η Πέτρου Ράλλη ή η Αθηνών - Λαμίας στίς 11:00 - 12:00 είναι φρακαρισμένες ποιός φταίει; Οι Δημ. Υπάλληλοι απο τις 7:30 βρίσκονται στις Δουλειές τους, οι Ιδιώτ. Υπάλληλοι, οι Ελ. Επαγγελματίες, οι Υπάλληλοι που δουλεύουν για Αυτούς, είναι απο τις 9:30 στις θέσεις τους. Ποιοί κυκλοφορούν στους δρόμους 11:00 - 12:00; Άραγε αυτοί που κυκλοφορούν αυτές τις ώρες το κάνουν για τη δουλειά τους(σίγουρα κάποιοι το κάνουν αλλά όλοι Αυτοί;) Αν είναι έτσι τότε η οικονομία μας πάει τρένο!! Η Αλήθεια είναι ότι. Είμαστε η Χώρα των ΒΟΛΤΑΚΙΔΩΝ! Αρέσει Δέν Αρέσει, αυτή είναι η Αλήθεια ΨΟΦΑΜΕ ΓΙΑ ΒΟΛΤΑ!!! Τι θα μπορούσε να γίνει; Να πάει η βένζίνη στα 3.5 ευρώ το λίτρο (κάποια στιγμή θα πάει) αλλά τί κάνει το ΒΟΛΤΑΚΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ; αλλάζει το 1000 - 1200ακι του σε Υγραέριο (μη μου πείτε ότι δεν έχετε δεί;) & μη μου πείτε ότι θα κάνει απόσβεση στο Λεκανοπέδιο; ή μου πείτε ότι 2 - 3 φορές τη βδομάδα πάει ταξίδι με το 1000; Το κάνει για να ΒΟΛΤΑΡΕΙ!!! Ας εξηγήσει κάποιος, τις Δευτέρες - Τετάρτες απόγευμα που οι Δημ. Υπάλληλοι έχουν σχολάσει απο το μεσημέρι(& άρα είναι σπίτια τους), τα μαγαζιά - επιχειρίσεις είναι κλειστά (άρα όσοι εμπλέκονται υπάλληλοι, αφεντικά είναι & αυτοί σπίτια τους) γίνεται να υπάρχουν φρακαρισμένοι δρόμοι; Πού πάνε όλοι Δευτεροτετάρτες βράδυ;Σε δουλειές;Για ψώνια;(κλειστά μαγαζιά) για ΤΣΑΡΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΟΥΤΟΥ ΒΓΗΚΑΝΕ!!!

  2. avatar Νικολακακης

    Πρέπει επιτέλους να γυρίσει ο κόσμος στα χωριά τους Ανάπτυξη στην ύπαιθρο κι όχι μια υδροκεφαλη πρωτεύουσα Αλλά ποιος έχει τέτοια οράματα και σχεδιασμό για τη χώρα Όλοι το μόνο που τους ενδιαφέρει τα μεγάλα λόγια και να αρπαξουν την εξουσία, φύγετε εσείς να έρθουμε εμείς

    1. avatar Πιδης

      Αγαπητέ Νικολακάκης
      Αυτο δεν νομίζω να γίνεται για διάφορους λόγου και θα έλεγα για οικονομικούς πάνω απο όλα. Καλώς η κακώς αυτή ειναι η τάση στο μέλλον ακόμη μεγαλύτερες πλυθείς μια κα πρωτεύουσες σε ολο τον κόσμο. Ο λόγος είναι υποδομές και όχι μονο δημιούργειτε οικονομία κλίμακας Τοσο απλά .

      1. avatar panikas

        Υποδομές στην Αθήνα ;; χα χα με το συμπάθιο . Αυτή η πόλη πρέπει να ισοπεδωθεί και μετά να ξαναχτιστεί εκ νέου από την αρχή σωστά .

  3. avatar Mplaky

    ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΑ ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΟΡΕΣΤΕΙ ΤΟ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΕΧΟΝΤΑΣ ΜΕΤΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΗΤΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟ ΣΑΡΑΝΤΑΕΤΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΝΤΑΣ 2,5-3,0 ΕΚΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

  4. avatar Τόσο απλά!

    Aν πάψουν οι έλληνες να σκέφτονται πως να κλέψουν το σπίτι τους
    που λέγεται χώρα, και δώσουν έμφαση σε ορθολογικά ΜΜΜ τότε όλα
    θα λυθούν. Τα υφιστάμενα ΜΜΜ είναι επιεικώς για χ.....

  5. avatar blue pay

    Για αρχή ας καταλάβουν κάποιοι ότι η τροχαία δεν είναι για να διευκολύνει τις σοφεράτζες του κάθε πάκη και του κάθε μπιπ που θέλει να πηγαίνει άρχοντας στην βουλή όποτε του καπνίσει. Επίσης κλείνοντας δρόμους επί ώρες για να περάσει η αυτοκινητοπομπή του κάθε μπιπ που θέλει το αρχηγόπουλο του τσύριζα να του φιλήσει το χέρι δεν βοηθάμε τον πολίτη που θέλει να μετακινηθεί.

  6. avatar Giorgis

    Μην ανησυχείτε. Στο μέλλον τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτροκίνητα και θα κινούνται σε υπόγειους δρόμους μέσα στις πόλεις. Οι επίγειοι δρόμοι θα συρρικνωθούν προς όφελος του πράσινου και των πεζόδρομων και ότι απομείνει θα χρησιμοποιείται για ελαφριά οχήματα, όπως πατίνια και ποδήλατα.

  7. οταν κάποιοι χαζευουν τισ βιτρινες απο το αυτοκινητο και καποιοι δημοι κλεινουν τους δρομους για εξυπηρετηση και μη ενοχληση ψηφοφορων καθε συζητηση παει αδιαβαστη

  8. avatar 17 Ηρακλής

    Βαρέθηκαν οι ΕΛΛΗΝΡΣ με τους "Συγκοινωνιολόγους." "οικονομιολογους," & άλλους "ειδικούς" από πρακτικούς ανθρώπους ΔΣΝ ΈΧΟΥΜΕ

  9. avatar Ο αγαπητός συγκοινωνιολόγος “ξεχνά” να αναφέρει οτι και μια λύση πολύ αποτελεσματική όσον αφορά στην μόλυνση ,ταχύτητα κτλ ειναι και οι μοτοσικλέτες, σκουτερακια κτλ.

    Να συμπληρώσω επίσης οικονομική.....

    1. avatar φίλε της σκοτώστρας

      θα έπρεπε να ντρέπεσαι και που το προτείνεις

  10. avatar oti nanai 4

    Ανοιξτε εναν μεγαλο λακο πεταξτε τους μεσα και ριξτε ασφαλτο απο πανω.

  11. avatar 17 Ηρακλής

    1. Με μία γραμμή του τραμ Κ. Κηφισία - Φάληρο θα είχε σωθεί η Λ. Κηφισού. 2. Η τροχαία που είναι?

  12. avatar Μίκο

    Τα ΜΜΜ εκτός του μετρό έχουν απαξιωθεί, δεν τα χρησιμοποιώ αλλά σπάνια
    που τα χρειάστηκα η αναμονή ήταν τουλάχιστον 30’ ,
    Κινούμε τακτικά τη Λ. Βουλιαγμένης, στο Ελληνικό στο κόμβο του γκόλφ γίνεται καθημερινά κομφούζιο, μία απλή λύση είναι να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις για να χρησιμοποιείται η αερογέφυρα του παλ. ανατ. αεροδρομίου,
    εύκολο έργο που θα ανακουφίσει την περιοχή,
    Τόσα χρόνια οι συγκινωνιολόγοι δεν το βλέπουν; και σε άλλες περιοχές μπορούν να βρεθούν λύσεις.

    1. avatar Πάνος Β

      Κάθε ημέρα πως αντέχεις εκεί στην Ιασωνιδου το μποτιλιάρισμα? Πως με μια απλή κίνηση η Περιφέρεια θα μπορούσε να απαλευθερώσει την κίνηση και να γίνει ανισόπεδη από την Ολυμπιάδα!!! Και σε Αλίμου, Ηλιούπολη τα φανάρια σε ΟΛΗ την Βουλιαγμάνης , ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ πρωτοτυπία, δεν είναι ηλεκτρονικά ρυθμίζόμενα!!!!

  13. avatar Cherry

    Ξεκινάω τη δουλειά μου στις 9 το πρωί! Αλλά βρίσκομαι εκεί στις 7 το πρωί μαντέψτε γιατί... Γιατί μετά τις 7 γίνεται ο κακός χαμός στη Κατεχάκη και Μεσογείων. Στις 5 όμως το απόγευμα στο γυρισμό θα υποφέρω όπως πολλοί από εμάς! Η λύση είναι καλύτερο συγκοινωνιακό δίκτυο για να μην αναγκάζεσαι να παίρνεις το αυτοκίνητο!!!!

  14. avatar Adiafthorospromitheas

    Η λυση ειναι απλη! 1.σταματηστε τις απιστευτες μονοδρομησεις!!!Οποιος δεν θελει να κατεβει τη Μεσογειων, ειναι αδυνατον να βρει αλλο δρομο λογω των απιθανων μονοδρομησεων ακομη και σε τεραστιους δρομους!!! 2. Απαγορευστε το παρκαρισμα και την σταθμευση σε ολους τους κεντρικους δρομους!Δεν ειναι δυνατον η Βενιζελου στη Ν. Σμυρνη απο 4 λωριδες να ειναι 2 ουτε η Ομηρου να στενευει, ουτε να ειναι μονοδρομος η παραλληλη της!! 3.Υποχρεωστε τα παρκινγκ να εχουν χαμηλες τιμες με πραγματικη χρονοχρεωση!!,Δεν ειναι δυνατον για 1 ωρα παρκαρισμα γυρω απο Συνταγμα να πληρωνω 10 Ευρω
    4. Αυξηστε τα τελη κυκλοφοριας στα πραγματικα επιπεδα εισπραξης που μπορει να διατηρηθει η συντηρηση των δρομων!
    5. απαγορευστε την κυκλοφορια οχηματων πανω απο 30 χρονια παλαια!!
    6.Υποχρεωστε την Αττικη οδο να μειωσει τα διοδια και να εισαγει συστημα χρεωσης συμφωνα με την αποσταση που διανυει το οχημα
    7. Επιταχυνση της κατασκευης περιφερειακης γραμμης του μετρο
    7. κατασκευαστε διωροφους δρομους

    1. avatar Giorgis

      Με ποιο σκεπτικό να απαγορευθούν τα 30ετίας και άνω οχήματα? Γιατί με το ίδιο σκεπτικό μπορώ να ζητήσω να απαγορευθούν τα άνω του ενός έτους και να λύσω το κυκλοφοριακό πρόβλημα για πάντα χωρίς άλλα μέτρα. Συνήθως τα οχήματα 30ετίας τα έχουν άνθρωποι που τα κινούν ελάχιστα, δεν μπαίνουν συνήθως σε δρόμους με μεγάλη κυκλοφορία και είναι και πολύ λίγα σε αριθμό για να κάνουν την οποιαδήποτε διαφορά. Και θα φύγουν κάποια στιγμή με φυσικό τρόπο.

    2. avatar ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

      ΟΥΣΤ ΝΕΟ-ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕ !!

  15. avatar Kos g2

    Λόγια χωρίς νόημα πήγατε τα εισιτήρια των ΜΜΜ στο θεό μειώσετε τα δρομολόγια και μετά αναρωτιεστε γιατί έχουμε μποτιλιαρίσματα;
    Ε αυτό λέγεται θρασος

  16. avatar Γιατι

    Ολοι οι χωρικοι μαζευτηκαν εκει κ το παιζουν πρωτευουσιανοι!

  17. avatar gssam

    μπλα μπλα μπλα για να καταλήξουμε που??? δεν νιωθω τίποτα μετα απο αυτό.... ααα... το διαβασα ενω ήμουν κολλημένος στην κινηση... και μετα.. διακτινιστικα.... στο σπίτι..... μπράβο... μόνο μπράβο... μπορω να πω..... 🙁 🙁

    1. avatar G77

      Σωστά. Βερμπαλισμός σκέτος.

  18. avatar Ζικο

    Επιπλεον των ανωτερω κατα την κινηση στην ευρυτερη περιοχη γυρω απο την γειτονια μου (συνορα Παλαιου Φαληρου- Αγιου Δημητριου-Νεας Σμυρνης), προσπαθω να χρησιμοποιω ποδηλατο. Δυστυχως, παρ'ολο που ειμαι αρκετα γυμνασμενος μενω σε υψωμα αναμεσα σε δυο ρεματα και χωρις να αναφερω τις υπολοιπες ανηφοροκατηφορες της περιοχης, τα τελευταια 250 μετρα πριν το σπιτι με φερνουν στα ορια μου αρκετες φορες, ποσο μαλλον εναν πιο αγυμναστο με απλο ποδηλατο και οχι κουρσας.
    Αποδεικνυεται δηλαδη οτι ακομη και μικρες διαδρομες γυρω απο τα σπιτια μας σε αυτο το περιβαλον ειναι δυσκολο. Ακομα και για βολτα δηλαδη αναγκαζομαι να κατεβασω το ποδηλατο με το αυτοκινητο μεχρι την παραλια (λιγοτερο απο 2km) και απο εκει παιρνω τους δρομους ποδηλατωντας, γιατι μετα την κουραση της διαδρομης η επιστροφη στην ανηφορα ειναι..... ?????

    1. avatar Giorgis

      Γι αυτό βγήκαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Ακόμη και μετατροπή στο δικό σου μπορείς να κάνεις.

      1. avatar Ζικο

        Ειμαι παραδοσιακος. Εχω δωσει ενα σωρο λεφτα στο κουρσακι. Δεν θα το χαλασω. Οσο αντεχουν τα ποδια μου. Ασε που του προσθετει βαρος. Το δικομου ειναι παρα κατι 8 κιλα... Καλημερα...

        1. avatar Giorgis

          Καλημέρα και σε σένα. Με καλή πρόθεση πάντα το λέω. Είναι ένας τρόπος πάντως.

          1. avatar Ζικο

            Το ξερω! Και μ'αρεσουν οι γνωσεις σου σε θεματα ηλεκτρικων αλλα εγω ακομα εχω πολλους ενδιασμους. Δεν λεει ομως να το χαλασω. Ειναι πολυ καλο ποδηλατο και πολυ ομορφο ταυτοχρονα. Ασε, που τα τελευταια δυο χρονια με ταλαιπωρει το ποδι μου απο ενα παλιο σπασιμο και δεν μπορω να βαζω ζορι, οποτε σε λιγο, βλεπω να το κρεμαω στον τοιχο για ντεκορ. Θα κλεψη την παρασταση!!

  19. avatar Ζικο

    "Γιατί μποτιλιάρονται καθημερινά οι δρόμοι της Αθήνας?"
    Μα ειναι απλο.Με την παροδο του χρονου, ο πλυθισμος της Αθηνας πολλαπλασιαζεται, τα οχηματα πλυθαινουν και οι προυχοντες και προεστοι μειωνουν θεσεις σταθμευσης, μειωνουν τους δρομους που κινουνται τα οχηματα προσπαθωντας να εξοστρακισουν τα οχηματα, τα οποια εν τω μεταξυ πληρωνουν υπερογκους φορους και τελη κυκλοφοριας για αυτον ακριβως τον λογο: Για το δικαιωμα να κυκλοφορουν και να σταθμευουν.
    Υπαρχει και η λυση των διωροφων δρομων οπως υπαρχουν σε πολλες πολεις στην Αμερικη για την αποσυμφορηση της κυκλοφοριας. Υπαρχουν βεβαια και τα ΜΜΕ. Αν καταφερουν να πεισουν το κοινο να πλενεται που και που και να τους ψεκαζουν με πατσουλι ισως γινουν λιγο πιο βιωσιμα. Τωρα οταν προκειται να κουβαλας ενα παλτο και μια ομπρελα, χωρις να ξερεις αν θα τα φορας ή θα τα κουβαλας στο χερι ολη μερα μαζι με την τσαντα σου που μπορει να ζυγιζει 5-10 κιλα, και να πρπει να παρεις δυο ή και τρια μεσα για να πας και αλλα τοσα να γυρισεις και... και... και... Ευχαριστω. Πληρωνω ακριβα τελη και προτιμω να καθυστερω λιγο, αλλα να πηγαινω ξεκουραστος και ατσαλακωτος στην δουλεια μου. Υπαρχει και αυτη η οπτικη. Εαν ενα οχημα κινειται ομαλα εκπεμπει λιγοτερους ρυπους απο το σταματα ξεκινα και την αλλαγη ταχυτητων. Συν τω οτι συντομευοντας τον χρονο μετακκινησης εχεις λιγοτερη χρηση του οχηματος, αρα λιγοτερους ρυπους.

  20. avatar Αστήρ 1

    Εγώ έχω την λύση.. Φύγετε Από την Αθήνα.
    Πηγαίνετε στα χωριά σας οσοι μπορείτε να ξαναπιασετε την γη στα χέρια σας.

Παρακαλούμε περιμένετε ...