Σε δύο μήνες, όλα άλλαξαν. Με τον Λιονέλ Μέσι, η Παρί Σεν Ζερμέν έκανε ένα ακόμη βήμα μπροστά στο ποδοσφαιρικό, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά και το εμπορικό μέτωπο. Και οι πρώτες… προβολές επιβεβαιώνουν μια τάση που είναι ήδη εμφανής από τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου όταν έγινε επίσημη η μεταγραφή από την Μπαρτσελόνα του έξι φορές κατόχου της Χρυσής Μπάλας. Μόνο για τις φανέλες, ο σύλλογος του Εμίρη του Κατάρ ετοιμάζεται για άνοδο των πωλήσεων έως και 40%, σε σύγκριση με το ένα εκατομμύριο κομμάτια το τελευταίο οικονομικό έτος.

Στην πράξη, λοιπόν, ο γαλλικός σύλλογος σχεδιάζει να πουλήσει έως και 400 χιλιάδες περισσότερες φανέλες μέχρι τον Ιούνιο, ως άμεση επίπτωση του Αργεντινού και του αριθμού του «30». Όλα χωρίς να ληφθεί υπόψη ένας πιθανός θρίαμβος στο Τσάμπιονς Λιγκ που θα μπορούσε να δώσει περαιτέρω ώθηση στο merchandising, πάντα σε σχέση με τον Μέσι που στην πραγματικότητα ήδη μονοπωλεί τις πωλήσεις στα επίσημα και διαδικτυακά καταστήματα της ομάδας. Λαμβάνοντας υπόψη μια μέση τιμή 120 ευρώ ανά φανέλα, η Παρί θα μπορούσε επομένως να καταγράψει περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα σε όρους κύκλου εργασιών, για να σταθμιστούν στη συνέχεια με την κατανομή των εσόδων με τεχνικούς χορηγούς και διανομείς.

Πουλούσε μόλις 40.000 φανέλες ετησίως

Σε κάθε περίπτωση, οι εκτιμήσεις επιβεβαιώνουν τουλάχιστον αυτό που περίμεναν αρχικά τα στελέχη που είχαν δομήσει την επένδυση του Μέσι στα εμπορικά δεδομένα που συλλέχθηκαν μετά την αγορά του Νεϊμάρ το 2017.

Ωστόσο, ο Βραζιλιάνος πληρώθηκε 222 εκατομμύρια ευρώ. Ο Αργεντινός, από την άλλη πλευρά, έφτασε στο Παρίσι ως ελεύθερος παίκτης, αν και με εκτιμώμενο μισθό τα 110 εκατομμύρια ευρώ καθαρά σε βάθος τριετίας.

Χάρη στον Μέσι, οι Παριζιάνοι θα μπορεί να εδραιώσει την παρουσία της μεταξύ των τεσσάρων ποδοσφαιρικών συλλόγων που πωλούν τις περισσότερες φανέλες στον κόσμο, με τη Ρεάλ Μαδρίτης, την Μπάγερν Μονάχου και την Μπαρτσελόνα. Ένας στόχος που επιτεύχθηκε επίσης με την εκμετάλλευση των πολυάριθμων πρωτοβουλιών που ξεκίνησαν, συμπεριλαμβανομένης της καινοτόμου συνεργασίας με τη μάρκα Jordan. Πριν από δέκα χρόνια, πριν αναλάβει τον σύλλογο το επενδυτικό fund, η πουλούσε μόλις 40.000 φανέλες ετησίως.