Για εκμετάλλευση του συναισθήματος των πολιτών χωρίς λύσεις, έκανε λόγο ο κ. Μουσουρούλης, στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο.

«Η στρατηγική θέση των λιμανιών, σε συνδυασμό με τη δυναμικότητα της ναυτιλίας και το φυσικό κάλλος της χώρας, προσφέρουν πανίσχυρο πλεονέκτημα στις μεταφορές και τον τουρισμό, που όμως δεν εκμεταλλευόμαστε πλήρως» τόνισε στην ομιλία του στη Βουλή επί του σχεδίου νόμου ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.

Ο υπουργός έκανε λόγο για εκμετάλλευση του συναισθήματος των πολιτών χωρίς λύσεις και εύκολες καταδίκες από την αντιπολίτευση, ενώ αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για τα θέματα της ακτοπλοΐας, είπε ότι δεν καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας στην ακτοπλοΐα και ότι το μόνο που αλλάζει είναι η υποχρέωση του πλοιοκτήτη να διατηρεί πλήρωμα σε περιόδους που το πλοίο δεν δραστηριοποιείται και ότι σε καμία των περιπτώσεων αυτό το γεγονός δεν συνεπάγεται και διακοπή της συγκοινωνίας.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι κατά τη χειμερινή περίοδο που εκ των πραγμάτων η επιβατική κίνηση είναι χαμηλότερη, μειώνεται η απαίτηση στον αριθμό του προσωπικού γενικών καθηκόντων μέχρι το ήμισυ του αριθμού που ισχύει για τη θερινή περίοδο, ενώ δεν τίθεται κανένα θέμα μείωσης προσωπικού που εκτελεί καθήκοντα που αφορούν στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Αναφερόμενος στα λιμάνια, σημείωσε ότι ο τομέας αυτός, με τη σημερινή του μορφή και οργάνωση, δεν μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στις διεθνείς αλυσίδες μεταφορών και εφοδιασμού, ενώ οι συνθήκες του ανταγωνισμού διαρκώς οξύνονται.

Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Μουσουρούλης αναφέρθηκε στην Εθνική Στρατηγική Λιμένων πενταετούς ορίζοντα, στη θεσμοθέτηση ενός ισχυρού ελκυστικού πλαισίου, ενώ για το πολυνομοσχέδιο επεσήμανε ότι το υπουργείο ιδρύει τη ρυθμιστική αρχή λιμένων για την εποπτεία και τον έλεγχο των λιμανιών.

Δεν είναι δυνατόν να πετύχουν ποτέ οι αποκρατικοποιήσεις χωρίς ένα σταθερό και ελκυστικό θεσμικό πλαίσιο που να εγγυάται ίσους όρους ανταγωνισμού, τόνισε ο κ. Μουσουρούλης και συμπλήρωσε ότι το θέμα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ευθύνη.

«Το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Ναυτιλίας επιλέγει το στρατιωτικό μοντέλο διοίκησης στο οποίο απαιτούνται περισσότερες υπογραφές με μεγαλύτερο οικονομικό κόστος, ενώ προτείνεται η συγχώνευση διοικητικών μονάδων του ΥΝΑ που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των οργανικών θέσεων και σε μαζικές απολύσεις», υπογραμμίζει σε επιστολή του προς τα μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας.

Στην επιστολή τονίζεται ότι το μισθολογικό κόστος των δημόσιων πολιτικών υπαλλήλων επιβαρύνει λιγότερο τον κρατικό προϋπολογισμό, συγκριτικά με το μισθολογικό κόστος των ενστόλων, οι οποίοι αμείβονται βάσει ειδικού μισθολογίου, ενώ εκφράζεται η απορία βάσει ποιών εισηγήσεων και μεθόδου το συγκεκριμένο οργανόγραμμα υιοθετήθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, όταν η εξοικονόμηση πόρων είναι απειροελάχιστη.