Εντός της ημέρας θα ανακοινωθεί το «Σαρακοστιανό Καλάθι» σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο Μega. Το «καλάθι» αυτό θα περιλαμβάνει προϊόντα με τα παραδοσιακά τρόφιμα της Σαρακοστής, όπως ο χαλβάς.

«Σήμερα θα εκδοθεί η ανάλογη υπουργική απόφαση για το «Σαρακοστιανό Καλάθι», το οποίο θα περιλαμβάνει κατεψυγμένα θαλασσινά, όστρακα αλοιφές, χαλβά και όλα όσα προϊόντα χρειάζεται ένα νοικοκυριό για το σαρακοστιανό τραπέζι. Οι τιμές των προϊόντων ιδίως των εισαγόμενων προσδιορίζονται σε διεθνές επίπεδο και δεν τις διαμορφώνει η Ελλάδα. Οι τιμές εξαρτώνται από την προσφορά και την ζήτηση» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Όπως συμπλήρωσε: «Όλα τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε μια εμπορική συμπεριφορά των εταιρειών που κάθε χρόνο οδηγούσε σε αύξηση των τιμών στο ράφι. Εμείς αυτή τη στρεβλή αθέμιτη εμπορική πρακτική πήγαμε να τη σπάσουμε και να την αλλάξουμε με βαθιά διαρθρωτικά μέτρα. Αυτό που υποχρεώσαμε τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις εκπτώσεις προς τα σούπερ μάρκετ και να μεταφέρουν αυτό το όφελος κατευθείαν στον καταναλωτή. Αυτό το μέτρο έχει αποδοθεί, είδαμε σε 3.900 προϊόντα να μειώνεται η τιμή στο ράφι και οι προσφορές σε αυτά να είναι ακόμη πιο προσιτές», επεσήμανε ο κ. Σκρέκας.

Αναφερόμενος στη συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών και τα μέτρα της κυβέρνησης, ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι «περνάμε σε ένα άλλο στάδιο, με μια σειρά από δράσεις πχ η μόνιμη μείωση τιμών, το καλάθι του νοικοκυριού, οι συνεχείς έλεγχοι κατά της αισχροκέρδειας. Χθες είχαν αποτέλεσμα γιατί επιβάλαμε πρόστιμο ύψους 742.000 ευρώ σε εταιρεία η οποία παραβίαζε τον νόμο. Όταν βλέπουμε ότι το περιθώριο κέρδους είναι μεγαλύτερο τότε ερχόμαστε και παρεμβαίνουμε. Γίνονται έλεγχοι κατά της αισχροκέρδειας και οι εταιρείες μετά μειώνουν τα προϊόντα σε αυτή την κατηγορία. Εμείς ελέγχουμε το κέρδος που προσθέτει μια εταιρεία σε ένα προϊόν για να το μεταπουλήσει στο σούπερ μάρκετ. Αν αυτό το περιθώριο κέρδους είναι μεγαλύτερο από το 2021, αυτή τη διαφορά την διπλασιάζουμε και επιβάλλουμε το πρόστιμο. Οι παραβάτες εντοπίζονται και επιβάλλονται πρόστιμα που ανακοινώνονται, αυτό έχει αποτρεπτικό χαρακτήρα, και βλέπουμε πως έχει αποτέλεσμα. Έχει μειωθεί η παραβατικότητα και δεύτερον οι εταιρείες που έχουν ήδη εντοπιστεί να παρανομούν, αναγκάζονται να μειώσουν τις τιμές στα ράφια».

«Πέρα από τους ελέγχους, που δεν έχουν επικοινωνιακό ή παροδικό χαρακτήρα, έχουμε προχωρήσει σε μία δέσμη μέτρων που έχουν στόχο την τόνωση του ανταγωνισμού και την υποστήριξη του καταναλωτή», συμπλήρωσε ο κ. Σκρέκας.