Η λογική επικράτησε και ο Marc Marquez θα απόσχει από τη δοκιμή ελαστικών της επόμενης εβδομάδας στο Phillip Island. Ο νεαρός πρωταθλητής δεν θα επιστρέψει στη σέλα της Honda του παρά στα δοκιμαστικά του πρώτου αγώνα της σαιζόν, στο Qatar, στις 20 Μαρτίου (Α’ Ελεύθερα Δοκιμαστικά).

Πήρε αυτήν την απόφαση μετά την συνάντησή του με τον Ισπανό γιατρό που τον παρακολουθεί, τον γνωστό δρα Mir, την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου. Εκεί δόθηκε στον Marquez να καταλάβει ότι θα ήταν καλύτερα να περιμένει ως τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και να μην βιαστεί να οδηγήσει, αλλά να επιτρέψει στο κόκαλο να επανέλθει απόλυτα.

Η απόφαση αυτή φάνηκε για λίγο να φέρνει σε αντιπαράθεση τη Honda με τις άλλες εργοστασιακές ομάδες. Το HRC, προετοιμαζόμενο για το ενδεχόμενο να μη λάβει μέρος ο Marquez στη δοκιμή των Bridgestone στην Αυστραλία, είχε ζητήσει από την Διεύθυνση των Αγώνων την άδεια να συμμετάσχει ο νεαρός στις δοκιμές του Qatar.

Οι δοκιμές αυτές προορίζονται μόνον για τις δορυφορικές ομάδες και εκείνες της Open –διεξάγονται μόλις μία εβδομάδα πριν τον εκεί αγώνα.

Μόλις το έμαθαν αυτό η Yamaha και η Ducati εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους, γιατί θεώρησαν πως έτσι ο Marquez θα αποκτούσε πλεονέκτημα έναντι των δικών τους αναβατών. «Αν επιτραπεί στον Marquez να δοκιμάσει στο Qatar», είπαν στην Yamaha, «τότε και εμείς προτιμάμε να οδηγήσουν οι αναβάτες μας στο Αραβικό Εμιράτο και να μην πάνε καθόλου στην Αυστραλία».

Κάτι τέτοιο θα ήταν πλήγμα για την Bridgestone. Η περυσινή αποτυχία των ελαστικών της στην αυστραλέζικη πίστα την είχε φέρει σε πολύ δύσκολη θέση, και δεν θέλει ούτε να σκέφτεται την προοπτική της επανάληψης εκείνης της «ντροπής».

Ο Paolo Ciabatti, επικεφαλής του project MotoGP στην Ducati, δήλωσε στο GPOne.com ότι θα ήταν άδικο να οδηγήσει ο Marquez στο Qatar. Είχαν συμφωνήσει όλοι, είπε, να στείλουν τους εργοστασιακούς αναβάτες στο Phillip Island μετά από έκκληση της Bridgestone, είπε.

Αρχικά η ιδέα ήταν να στείλουν τους αναβάτες δοκιμών των εργοστασίων, όμως η Bridgestone είχε επιμείνει ότι μόνον η οδήγηση των εργοστασιακών αναβατών θα της πρόσφερε τα στοιχεία που χρειαζόταν για τα νέα ελαστικά. Δεν θεωρεί, κατέληξε ο Ciabata, πως γι’ αυτή την εξυπηρέτηση προς την Bridgestone, θα έπρεπε να τιμωρηθούν με την προσφορά πλεονεκτήματος στον Marquez.

Η απόφαση λοιπόν του Marquez δεν ήταν μόνον ιατρικά αλλά «πολιτικά» ορθή. Από τη μία δίνει χρόνο στην περόνη του να δέσει απόλυτα, κι από την άλλη βγάζει από τη δύσκολη θέση την Dorna, τη Γραμματεία Αγώνων και τις άλλες ομάδες.

Πάντως η όλη ιστορία μοιάζει σαν άλλη μια πονηρή κίνηση τακτικής από πλευράς Shuhei Nakamoto που δημιούργησε μια τεχνητή μικροκρίση, για να αποτραβηχτεί κατόπιν, δείχνοντας υποχωρητικότητα. Ο αντιπρόεδρος του HRC έχει μπροστά του μεγάλες μάχες με την Dorna και δεν θέλει βέβαια τα υπόλοιπα εργοστάσια απέναντί του.

Ο 22χρονος Μarquez δήλωσε: «προφανώς είμαι απογοητευμένος που δεν θα πάω στην Sepang και το Phillip Island, όμως πιστεύω αυτή είναι η καλύτερη απόφαση.»

«Στη συνάντησή μας ο δρ. Mir με συμβούλεψε να μην ρισκάρω ανώφελα, παρότι δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος με την κατάσταση του ποδιού μου, επτά μόλις μέρες μετά το ατύχημα.

«Οπότε τώρα θα ξεκουράσω το πόδι μου και θα κατόπιν θα επιστρέψω στις προπονήσεις, ώστε στο Qatar να είμαι σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση για τον αγώνα».