Το συναρπαστικό πρωτότυπο στοχεύει τους νέους αναβάτες, διευκολύνοντας την κρίσιμη πρώτη φάση της επαφής τους με τις ιδιαιτερότητες των δίτροχων. Θα παρουσιαστεί επίσημα μαζί με άλλα νέα μοντέλα (όπως το καινούργιο Goldwing) στο 45ο Τόκυο Μότορ Σόου (27 Οκτωβρίου έως 5 Νοεμβρίου).

Το -προσωρινό φανταζόμαστε- όνομα του μοντέλου είναι Riding Assist-e και περιγράφει μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με χαμηλά σέλα και κέντρο βάρους –τα οποία προδιαθέτουν για εύκολη ισορρόπηση.

Μόλις τον περασμένο Ιανουάριο η Honda είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο Riding Assist Concept βασισμένο στην NC750S, το οποίο μπορούσε να αυτοϊσορροπεί εν κινήσει. Το μοναδικό στοιχείο της τεχνολογίας που εξελίσσει η Honda είναι πως ισορροπεί τη μοτοσυκλέτα χωρίς γυροσκόπια, μόνον με μικροκινήσεις του τιμονιού, όπως και ένας αναβάτης τράιαλ.

Στην περίπτωση του Riding Assist-e η εταιρεία προτείνει κάτι παρόμοιο αλλά σε ένα στάδιο εξέλιξης που ελάχιστα απέχει από τη μαζική παραγωγή.

Για όσους παρακολουθούν τα πράγματα, η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη. Η τεχνολογία αυτοϊσορρόπησης είναι εδώ και χρόνια απόλυτα αξιόπιστη και ώριμη για να περάσει στις μοτοσυκλέτες. Με τυπικά ιαπωνικό σκεπτικό η Honda αποφάσισε πως το πρώτο της μοντέλο δεν θα ήταν κάποια πανάκριβη βολίδα για συλλεκτικά υπερεγώ, ούτε μια ταξιδιάρα αμαξοστοιχία για μπιφτεκάτους Αμερικανούς -αλλά ένα εισαγωγικό μοντέλο για την πιο ευάλωτη πανίδα της μοτοσυκλέτας, τους πρωτάρηδες.

Πολλοί θα φωνάξουν «Ιεροσυλία» και «Αίσχος»! Πού ακούστηκε να αποφασίζει η μοτοσυκλέτα πόσο θα γείρει; Α… Όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Η Honda έχει δώσει στη μοτοσυκλέτα της την ικανότητα να ισορροπεί, αλλά με συγκεκριμένους όρους: για παράδειγμα η τεχνολογία επεμβαίνει μόνον «σε πολύ χαμηλές ταχύτητες», όπως μαθαίνουμε. Μήπως έχει δίκιο; Τροφή για σκέψη.

Όπως κι αν έχει υπάρχει ισχυρός αντίλογος για μοτοσυκλέτες του είδους, ειδικά σε πρωτάρηδες, καθώς με τη χρήση τους διαμορφώνεται “πρόγραμμα οδήγησης” στον εγκέφαλο του οδηγού, με πλασματικές πληροφορίες. Ο οδηγός μαθαίνει ότι η μοτοσυκλέτα ισορροπεί μόνη της και στην επόμενη μοτοσυκλέτα του που δεν θα διαθέτει ανάλογο σύστημα, θα έχει σημαντική αδυναμία να την διατηρήσει σε ευστάθειά της. Καταστροφικό…

Δεν γνωρίζουμε με σιγουριά αν το μοντέλο χρησιμοποιεί την τεχνολογία του Riding Assist Concept –σε άλλα site γράφεται ναι, σε άλλα όχι. Την αλήθεια θα τη μάθουμε μαζί με τις τεχνικές λεπτομέρειες, όταν αποκαλυφθούν. Το πόσο καλά δε λειτουργεί το σύστημα, μόνον όταν οδηγήσουμε την Riding Assist-e.

Το πρώτο θα συμβεί στις 25 Οκτωβρίου, οπότε και θα παρουσιαστεί επίσημα στο Τόκυο Μότορ Σόου. Το δεύτερο ανήκει για την ώρα στην σφαίρα των φαντασιώσεων.

Πάντως φαίνεται να μην υπάρχει γυροσκοπικός μηχανισμός. Την κίνηση παρέχει ένα μοτέρ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, πάνω από την έδραση του ψαλιδιού που είναι ιδιαίτερα ογκώδες και γεροδεμένο. Να περιέχει έναν άξονα ή κάτι περισσότερο από καλώδια; Η μπαταρία –το βαρύτερο μέρος της μοτοσυκλέτας– φέρεται χαμηλά βοηθώντας επίσης την ισορροπία.

Το πλαίσιο μοιάζει με του στάνταρ NC750. Πιρούνι, τροχοί, φρένα και πίσω ανάρτηση μοιάζουν στάνταρ και πολύ κοντά στο ό,τι ταιριάζει σε ένα μοντέλο παραγωγής για πρωτάρηδες.

Μια ματιά στα όργανα αφήνει να διαφανεί η δυνατότητα προσαρμογής της μοτοσυκλέτας στο επίπεδο του αναβάτη. Στη σχετική εικόνα βλέπουμε να αναγράφεται κάτω δεξιά η επιλογή «Mode 4» (4η διαμόρφωση) –λογικά λοιπόν μιλάμε για τέσσερις τουλάχιστον διαφορετικές επιλογές λειτουργίας.

Στο κέντρο του καντράν βλέπουμε μια δίδυμη ένδειξη: κάτω τις μοίρες κλίσης της μοτοσυκλέτας και πάνω τα χλμ. ανά ώρα. Σημαίνει αυτό πως ο αναβάτης θα μπορεί να καθορίζει παραμέτρους μέσα στα οποία θα επεμβαίνει διορθωτικά ο μηχανισμός ισορρόπησης; Πιθανότατα.

Υπομονή ως τα τέλη Οκτωβρίου.

Δείτε βίντεο και φωτογραφίες…

h2

h3

h4

h5

h6

h7

h8