Μετά την αγορά των δικαιωμάτων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike η Dorna (ιδιοκτήτρια και των δικαιωμάτων των MotoGP) προχωρεί στην ομογενοποίηση των κανονισμών των δύο θεσμών, για λόγους οικονομίας.

Η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στην σπάνιδα χορηγών. Που είτε αποφεύγουν να εμπλακούν, αιτιώμενοι το υψηλό κόστος σε περίοδο οικονομικής στενότητας, είτε πιέζουν για μείωση «εδώ και τώρα» του κόστους, προκειμένουν να συνεισφέρουν τον οβολό τους.

Κι αυτό παρά τη θετική κινητικότητα που βλέπουμε στον τομέα της αγωνιστικής πολυφωνίας. Η Feelracing αναλαμβάνει πάλι την εργοστασιακή εκπροσώπηση της Ducati, η MV Agusta επεκτείνει την παρουσία της από τα Supersport στα Superbike, ενώ «δεύτερες» ομάδες όπως η Grillini υπογράφουν με καταξιωμένους αναβάτες όπως ο Michel Fabrizio.

Οι αλλαγές έρχονται μέσω της Επιτροπής Superbike. Η Επιτροπή αποτελείται από τους Javier Alonso (Dorna), Ignacio Verneda (FIM) και Takanao Tsubouchi (MSMA, κατασκευαστές) και συναντήθηκε στην Βαλένθια στις 7 Νοεμβρίου για να ακούσει τις προτεινόμενες αλλαγές, τις οποίες παρουσίασαν οι κκ Lavilla, Carrera και Duparc.Οι αλλαγές αυτές θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου του 2014, εφόσον επικυρωθούν στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής.

Στόχος όπως προείπαμε είναι η αναζωογόνηση του Πρωταθλήματος Superbike, που διάγει μια δύσκολη μεταβατική περίοδο καθώς η Dorna προσπαθεί απεγνωσμένα να του δώσει το «φιλί της ζωής».

Κάποιες από τις αλλαγές στοχεύουν στη μείωση του κόστους, κάποιες στη βελτίωση της τηλεοπτικής ανταγωνιστικότητας των αγώνων και κάποιες άλλες απλά στην ομογενοιποίηση των κανονισμών MotoGP και Superbike.

Πράγμα παράξενο, γιατί πως μπορούν να διεξάγονται με παρόμοιους κανονισμούς δύο αντιδιαμετρικά αντίθετες μοτοσυκλέτες: μια πρωτότυπη (MotoGP) και μία παραγωγής (WSBK); Και βέβαια όταν η βελτίωση του θεάματος προσκρούει στο υψηλό κόστος, το θέαμα χάνει πάντα.

Η μεγαλύτερη προτεινόμενη αλλαγή –και αυτή για την οποία θα στενωρηθούν περισσότερο οι θεατές, είναι η κατάργηση της τρέχουσας μορφής Χρονομετρημένων Δοκιμαστικών, δηλαδή του τριπλού σετ Superpole –που θυμίζουμε είχε υιοθετηθεί για να φέρει ακριβώς περιασότερο θέαμα στους αγώνες.

Έτσι τώρα, όπως και στα MotoGP, οι ταχύτεροι αναβάτες των Ελεύθερων Δοκιμαστικών θα περνούν αυτόματα στη δεύτερη Περίοδο Χρονομετρημένων, ενώ θα έχουν επίσης μια δεύτερη ευκαιρία να βελτιώσουν τη θέση εκκίνησής τους, συμμετέχοντας και στην 2η περίοδο Χρονομετρημένων.

Η κατάργηση της Superpole θα αποφέρει σημαντική μείωση του κόστους, αφού ελλείπει πλέον η ανάγκη για τα πανάκριβα λάστιχα Qualifier.

Παράλληλο πλεονέκτημα κατά τους προτείνοντες είναι η αυξημένη τηλεοπτική κάλυψη στις αδύναμες ομάδες και το θελκτικό θέαμα.

Σημαντικό πλεονέκτημα προσφέρει η νέα διαδικασία στην ευκολία παρακολούθησης των αγώνων Superbike από θεατές άλλων θεσμών, όπως π.χ. τα MotoGP.

Ένα άλλο μέτρο που στοχεύει στην ομογενοποίηση είναι η εφαρμογή του Ποινολογίου. Η ανακοίνωση αυτή συνέπεσε με μία ακόμη σχετική αλλαγή: οι βαθμοί ποινής στα MotoGP θα έχουν πλέον δωδεκάμινη διάρκεια. Δηλαδή θα ισχύουν και την επόμενη χρονιά. Μέχρι τώρα όλοι οι βαθμοί ποινής διαφράφονταν με τη λήξη της σαιζόν.

Ακόμη, θα επιβληθούν περιορισμοί στις ημέρες δοκιμών των αναβατών με συμβόλαιο, ενώ θα αλλάξουν οι ώρες διεξαγωγής των Ελεύθερων και Χρονομετρημένων Δοκιμαστικών, όπως και η ώρα εκκίνησης των αγώνων, με στόχο να μην συμπίπτουν με αγώνες MotoGP.

Γιατί τελικός στόχος της Dorna είναι να πουληθεί ο θεσμός ως τηλεοπτικό πακέτο μαζί με τα MotoGP στα τηλεοπτικά δίκτυα της υφηλίου.

Σε περίπτωση βροχής, τέλος, όλοι οι αγώνες θα μειώνονται σε διάρκεια κατά δύο γύρους.

Για όλα αυτά θα αποφασίσει «τελεσίδικα» η Επιτροπή Superbike στις 10 Δεκεμβρίου, οπότε και θα συνεδριάσει στην Μαδρίτη. Μείνετε συντονισμένοι.