Μια μακρά παράδοση 185 ετών φτάνει στο τέλος της για τη βρετανική μοναρχία. Ο βασιλιάς Κάρολος, στο πλαίσιο της πολιτικής του για μείωση των δαπανών, ανακοίνωσε ότι το ιστορικό βασιλικό τρένο θα τεθεί εκτός λειτουργίας το 2027, σηματοδοτώντας το οριστικό του «αντίο» από τις σιδηροδρομικές γραμμές.

Η απόφαση, που δημοσιεύθηκε στην ετήσια έκθεση των βασιλικών οικονομικών, οφείλεται κυρίως στο υψηλό κόστος των απαραίτητων αναβαθμίσεων για τη διατήρηση του εννεαβάγονου συρμού σε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η χρήση του βασιλικού τρένου αποτελούσε μια πολυτέλεια που, όπως φαίνεται, δεν συμβαδίζει πλέον με τους στόχους οικονομικής πειθαρχίας του Καρόλυ. Το οικονομικό έτος που έληξε τον Απρίλιο, ο Κάρολος χρησιμοποίησε το τρένο μόλις δύο φορές, με το κόστος να ανέρχεται σε σημαντικά ποσά: 33.147 λίρες (39.113 €) για το ταξίδι από το Ουίνδσορ προς Crewe και Kemble, και επιπλέον 44.822 λίρες (52.980 €) για τη διαδρομή από Kemble προς Euston.

Το βασιλικό τρένο κουβαλά μια πλούσια ιστορία, συνυφασμένη με τη βρετανική βασιλική οικογένεια από το 1840. Η πρώτη μονάρχης που το χρησιμοποίησε ήταν η Βασίλισσα Βικτώρια, το 1842, ταξιδεύοντας από το Λονδίνο στο Ουίνδσορ.
Έκτοτε, υπήρξε μάρτυρας αμέτρητων ιστορικών στιγμών, τόσο χαρμόσυνων όσο και λυπηρών. Μεταξύ αυτών, η μεταφορά της σορού της Βασίλισσας Βικτωρίας από το Λονδίνο στο Ουίνδσορ για την ταφή της, μετά την κηδεία της το 1901.
Στις πιο ευχάριστες αναμνήσεις, το τρένο φιλοξένησε το μήνα του μέλιτος του ίδιου του Βασιλιά Καρόλου και της πρώτης συζύγου του, πριγκίπισσας Νταϊάνα.