Την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, έχει προκαλέσει η απόφαση της διοίκησης στην Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγα της Κορίνθου, να κατατάξει τα πληρώματα των ρυμουλκών στο ενιαίο μισθολόγιο, όπως ισχύει και στους δημοσίους υπαλλήλους.

Η Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγα της Κορίνθου είναι ΔΕΚΟ υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών και σύμφωνα με τον νόμο 4093 και 4024 όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτήν υποχρεωτικά εντάσσονται στο ενιαίο μισθολόγιο.

Όπως υποστήριξε η διοίκηση της εταιρείας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, από το 2001 έως το 2009, η εκμετάλλευση των ρυμουλκικών υπηρεσιών είχε δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία και μετά από το διάστημα αυτό επανήλθε εκ νέου στο δημόσιο.

Έως σήμερα, για τα πληρώματα των ρυμουλκών, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας, ίσχυαν οι επιχειρησιακές συμβάσεις που είχαν υπογραφεί με την ιδιωτική εταιρεία και σε αυτές εμπεριέχονταν όλοι οι όροι αμοιβής και οι προϋποθέσεις που ισχύουν και στις συμβάσεις εργασίας των ναυτικών.

Πάντως, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, παρά το ερώτημα της διοίκησης, επέμεινε ότι κανείς εργαζόμενος στην Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγα της Κορίνθου δεν θα εξαιρεθεί από το ενιαίο μισθολόγιο.

«Τα συγκεκριμένα πληρώματα δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, με την έννοια που ορίζει η πλοιοκτήτρια εταιρεία της Διώρυγας Κορίνθου, αλλά εξειδικευμένο προσωπικό, με διπλώματα, πτυχία, σχολεία, συνεχή υποχρεωτική επιμόρφωση και ό,τι άλλο ορίζει το ναυτικό επάγγελμα, αλλά και όλες οι κείμενες διατάξεις που ορίζει το ναυτικό δίκαιο», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Ελευθέριος Σκάρος ανέφερε στο ΑΜΕ-ΜΠΕ ότι το θέμα έχει παραπεμφθεί στον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη και υπογράμμισε ότι τα πληρώματα των ρυμουλκών που εργάζονται στην Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγα της Κορίνθου δεν επιβαρύνουν πουθενά τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς η εταιρεία της Διώρυγας πληρώνει όλο το προσωπικό από έσοδα που προέρχονται από την προσφορά της ναυτικής υπηρεσίας των πληρωμάτων.

Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς, σχολιάζοντας το θέμα στο ΑΜΕ-ΜΠΕ, τόνισε πως ό,τι ισχύει για τις συμβάσεις εργασίας των ναυτικών θα πρέπει να είναι το ίδιο και για τα πληρώματα των ρυμουλκών της Κορίνθου.