Στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή απευθύνονται με γραπτό τους υπόμνημα οι κάτοικοι της Κιάφας, προκειμένου να εγκρίνει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις στη λεωφόρο Κενάν Μεσαρέ, ώστε να πάψει να αποτελεί δρόμο παράδειγμα προς αποφυγή, που η κατασκευή του δημιούργησε σοβαρά προβλήματα.
Να σημειώσουμε ότι για οποιαδήποτε παρέμβαση του Δήμου, προκειμένου να αποκαταστήσει την επικοινωνία στην περιοχή, απαιτείται αδειοδότηση από τη Διαχειριστική Αρχή, καθώς σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να απαιτηθούν τα κονδύλια που διατέθηκαν από την Κοινότητα για την κατασκευή του έργου.
Το υπόμνημα των κατοίκων αναλυτικά:
Σε αντίθεση με τα 2 άλλα τμήματα εσωτερικού δακτυλίου (που έχουν υποφερτό σχεδιασμό) το τμήμα που ονομάζεται Κενάν Μεσαρέ είναι ένα κωμικοτραγικό αντίγραφο αυτοκινητόδρομου υψηλών ταχυτήτων. Είναι ένα επεμβατικό τερατούργημα, τοποθετημένο σαν ξέφραγο αμπέλι στο καθαρά αστικό περιβάλλον της περιοχής: λειτουργεί ως “πίστα” για κόντρες φανατικών και δέλεαρ άλλων ανεύθυνων οδηγών για ταχύτητες που ξεπερνούν τα 120 km/h, κάτι που διαπιστώνει με αυξανόμενη ανησυχία η Τροχαία Ιωαννίνων, μαζί με δεκάδες ατυχήματα σε δοκιμαστική λειτουργία λίγων μηνών. Ο ίδιος αυτοκινητόδρομος λειτουργεί συγχρόνως και ως αστική οδός γειτονιάς καθημερινού αστικού περιβάλλοντος, με σπιτονοικοκυρές και παιδάκια, με εκατοντάδες μαθητών των παρακείμενων σχολείων και ενήλικες πεζούς να επιχειρούν πολλαπλές διελεύσεις, όλοι ισορροπώντας ανάμεσα σε ατσαλόμπαρες και οχήματα με ιλιγγιώδη ταχύτητα και όλοι υποκείμενοι σε μόνιμη θανατηφόρο απειλή.
Προφανώς, η οργή ξεχειλίζει για το ποιός και γιατί μας επέβαλε αυτό το εφιαλτικό τερατούργημα. Η νοσηρή και φαύλη νοοτροπία που το δημιούργησε προσβάλλει την νοημοσύνη, την αισθητική, την ασφάλεια και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια όλων μας, δηλαδή τον πολιτισμό ολόκληρης της πόλης μας. Οι υπαίτιοι έχουν επιφέρει ένα σοβαρό πλήγμα εις βάρος της, ένα πλήγμα που αποκλείεται να ήταν στις προθέσεις της ΕΕ που συγχρηματοδότησε το έργο. Μαζί με την περιφρόνηση των διαμαρτυριών και εκκλήσεών μας για στοιχειώδεις βελτιώσεις πριν η προηγούμενη Δημοτική Αρχή το δώσει στην κυκλοφορία, τσαλαπάτησε και τον οφειλόμενο σεβασμό στις ιστορικές παραδόσεις πολιτισμένης ηπιότητας και αξιοπρέπειας της πόλης των Ιωαννίνων.
Η νέα Δημοτική Αρχή αναγνώρισε το αυτονόητο των αιτημάτων μας. Σε επανειλημμένες συσκέψεις που είχαμε μαζί της συμφώνησε να προβεί στις απαιτούμενες παρεμβάσεις για λύση του προβλήματος με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν αντιρρήσεις από την Ενιαία Διαχειριστική Αρχή (ως εκπρόσωπος της Ε.Ε.).
Συγκεκριμένα οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις θα είναι:
1. Η αφαίρεση των μεταλλικών στηθαίων (δήθεν) ασφαλείας.
2. Η κατάργηση της 3ης λωρίδας κυκλοφορίας, με ταυτόχρονη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και θέσεων στάθμευσης ΙΧΕ.
3. Η κατασκευή πρόσθετων ασφαλών διαβάσεων με σήμανση διέλευσης μαθητών. Επέκταση κατά 3,5 μέτρα εκατέρωθεν των πεζοδρομίων σε όλες τις διαβάσεις.
4. Η Δημιουργία κυκλικών κόμβων στις διασταυρώσεις πολλαπλών συγκλίσεων των οδών.
5. Ουσιαστική παρέμβαση για λύση στη διασταύρωση με την οδό Νικοπόλεως όπου γίνονται σχεδόν καθημερινά ατυχήματα.
6. Η πλήρης και ομοιογενής εναρμόνιση όλων των λειτουργιών και χρήσεων που προβλέπονται και για τα άλλα δύο τμήματα (Γενηματά/Βογιάνου) του εσωτερικού δακτυλίου της πόλης.
Υπογράφουμε την παρούσα καταγγελία ως άτυποι εκπρόσωποι εκατοντάδων εξαγριωμένων συμπολιτών μας, με τους οποίους συνυπογράψαμε εντονότατη διαμαρτυρία την 15η Σεπτεμβρίου 2010.
Παρακαλούμε θερμά την Διαχειριστική Αρχή όχι μόνο να αποδεχθεί αλλά να ενθαρρύνει και να βοηθήσει την Δημοτική Αρχή να υλοποιήσει τα ανωτέρω άμεσα και, πάντως, πριν την παραλαβή του έργου, δεδομένης της πενταετούς απαγόρευσης παρεμβάσεων μετά από αυτήν.
Στην περίπτωση που το πρόβλημά μας δεν θα λυθεί στα Γιάννενα, θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε ομαδικές οργανωμένες κινητοποιήσεις και προσφυγές στα αρμόδια ελλαδικά και ευρωπαϊκά όργανα για την αναχαίτιση αυτού του εγκληματικά επικίνδυνου τερατουργήματος.