Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε δίπλα στο Πανεπιστημιακό Γενικό νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, όταν ένας εργαζόμενος του δήμου έπαθε εγκεφαλικό και περίμενε το ΕΚΑΒ για να νοσηλευτεί, ενώ φέρεται πως μπορούσε να επέμβει γρηγορότερα το προσωπικό.

Σύμφωνα, με το evros-news.gr, το περιστατικό έγινε στις 2 Ιανουαρίου, όταν ένας υπάλληλος 61 χρόνων ενώ βρισκόταν στο ειδικό σκαλάκι του απορριμματοφόρου, έπαθε εγκεφαλικό, ζαλίστηκε και έπεσε στο έδαφος χτυπώντας στο κεφάλι.

Το νοσοκομείο βρισκόταν λίγα μέτρα από το σημείο και οι συνάδελφοι του ειδοποίησαν αμέσως το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, ζητώντας να έρθουν άμεσα για να τον παραλάβουν και να διακομισθεί προκειμένου να του προσφερθεί ιατρική βοήθεια, γιατί κάθε λεπτό που περνούσε μπορούσε να αποβεί μοιραίο για την ζωή του.

Δυστυχώς η απάντηση που έλαβαν, σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων του δήμου Αλεξανδρούπολης, Δημήτρης Παπαδόπουλος, στον ραδιοφωνικό σταθμό Maximum FM, ήταν πως πρέπει να έρθει για να τον παραλάβει ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και να τον μεταφέρει στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Π.Γ.Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης και δεν μπορούσαν με κάποιο φορείο να πάνε στο σημείο και να τον μεταφέρουν. Στις αντιδράσεις και διαμαρτυρίες, επικαλέστηκαν το πρωτόκολλο μεταφοράς που πρέπει να εφαρμοστεί.

Έτσι, φέρεται να χρειάστηκε να περάσουν περίπου 15 λεπτά μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο από την πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Η απάντηση του νοσοκομείου

Το typosthes.gr, αναφέρει πως το νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία τόνισε ότι εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο και ανέφερε ότι το ασθενοφόρο έκανε 2,5 λεπτά μέχρι να μεταφέρει τον ασθενή για νοσηλεία.

Ακολουθεί αναλυτικά όλη η ανακοίνωση:

«Το ΕΚΑΒ κλήθηκε από συνάδελφο του εν λόγω υπαλλήλου και ενημερώθηκε για το περιστατικό, στις 05:42 το πρωί της Τρίτης 02 Ιανουαρίου. Πράγματι, ειδοποιήθηκε ασθενοφόρο που βρισκόταν στην πόλη, ώστε να μεταβεί αμέσως στο σημείο. Το πλήρωμα του ασθενοφόρου, καθ’ οδόν προς το ΠΓΝΑ, ειδοποίησε το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών προκειμένου οι εφημερεύοντες, αν είναι δυνατόν, να μεταφέρουν τον παθόντα εντός του νοσοκομείου.

Χωρίς χρονοτριβή, η εφημερεύουσα Παθολόγος ειδοποίησε Νευροχειρουργό και Αναισθησιολόγο, να κατευθυνθούν στο ΤΕΠ για να επιληφθούν του περιστατικού και η ίδια κίνησε προκειμένου να μεταβεί επί τόπου. Κατευθυνόμενη προς το σημείο, είδε το ασθενοφόρο ήδη να καταφθάνει. Η ώρα ήταν 05:55. Δηλαδή, μεταξύ της πρώτης κλήσης που δέχθηκε το ΕΚΑΒ μέχρι την άφιξη του ασθενοφόρου, μεσολάβησαν 13 λεπτά. Μεταξύ της κλήσης που δέχθηκε το ΤΕΠ του ΠΓΝΑ (η οποία ακολούθησε) και της άφιξης του ασθενοφόρου, μεσολάβησε ακόμη λιγότερο.

Επισημαίνουμε ότι το ΠΓΝΑ στεγάζεται μέσα σε ένα οικόπεδο 200 στρεμμάτων περιβάλλοντα χώρο. Δεδομένου ότι η απόσταση του συμβάντος από το ΤΕΠ υπερβαίνει τα 500 μέτρα, η επί τόπου αξιολόγηση της κατάστασης του ασθενούς και διακομιδή του απευθείας με φορείο στο ΤΕΠ, ήταν εξαιρετικά επισφαλής και με απόλυτη βεβαιότητα θα απαιτούσε περισσότερο χρόνο.

Αντιθέτως, η παραλαβή και μεταφορά του με το ασθενοφόρο, διήρκεσε μόλις 2,5 λεπτά, όπως φαίνεται και από το βιβλίο εισερχομένων του ΤΕΠ (άφιξη στις 05:58). Επιπροσθέτως, η μεταφορά του ασθενούς με συμβατικό φορείο διανύοντας όλη τη διαδρομή των 500 μέτρων μέχρι το ΤΕΠ, επί ανωμάλου και ανηφορικού εδάφους, θα έθετε σε άμεσο και απόλυτο κίνδυνο τη ζωή του ασθενούς. Αντιθέτως, τα ασθενοφόρα διαθέτουν ειδικά φορεία (σπαστά, με ιμάντες κ.λ.π.) καθώς και τον λοιπό απαιτούμενο εξοπλισμό για διακομιδή ασθενών, ώστε αυτή να γίνεται με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Εν κατακλείδι, κάθε ενέργεια που έγινε από το προσωπικό του ΠΓΝΑ ήταν ενδεδειγμένη και έγινε αποκλειστικά και μόνον με γνώμονα τη διαφύλαξη της ζωής του ασθενούς και της απρόσκοπτης (και συντομότερης) διακομιδής του στο ΤΕΠ και σύμφωνα με τα πρωτόκολλα».