Επέλαση στη γερμανική αγορά κάνει η ναυτιλιακή του Nίκου Πατέρα, η οποία ειδικεύεται στα feeder containerships.

Η Contships αγόρασε δύο νέα πλοία, σε τιμή 15% κάτω από το market value τους και την ίδια ώρα ερευνά την παγκόσμια -αλλά κυρίως τη γερμανική- αγορά, θέλοντας να προχωρήσει σε νέες εξαγορές πλοίων, με τις πληροφορίες της «Deal News» να αναφέρουν ότι έχει ετοιμάσει ήδη ένα νέο «χτύπημα» και μάλιστα… τετραπλό.

Το σχέδιο της μεγέθυνσης του στόλου που ακολουθεί ο Έλληνας εφοπλιστής έχει τεθεί σε εφαρμογή και προχωρά αργά και σταθερά. H Contships γιγαντώνει τον στόλο των διαθέσιμων πλοίων της, πετυχαίνοντας, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, εξαγορές πλοίων φτάνοντας σήμερα να διαθέτει συνολικά περίπου 30 πλοία, αριθμός ο οποίος αναμένεται να μεγαλώσει κι άλλο, το επόμενο διάστημα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το super deal που πέτυχε ο Nίκος Πατέρας, αφορά τα δύο αδελφά πλοία Tammo και Arian, της γερμανικής Schepers Bereederungs KG. Τα δύο πλοία, κατασκευής 2011 και χωρητικότητας 1.345 teu έκαστο, αγοράστηκαν, όπως αναφέρει το Tradewinds, έναντι 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα περίπου, συνολικά δηλαδή 17 εκατ. δολάρια.

O Έλληνας εφοπλιστής, συνηθίζει να «σκανάρει» τη γερμανική αγορά, σημειώνει το ίδιο δημοσίευμα, από την οποία εντοπίζει ελκυστικά προς πώληση μεταχειρισμένα πλοία αγοράζοντας από τράπεζες ή απευθείας από τους ιδιοκτήτες, σε πολύ καλές τιμές. Στη συνέχεια, τα ανακαινίζει και τα προσθέτει στο στόλο του.

Σύμφωνα με πληροφορίες τις οποίες επικαλείται και το Tradewinds, η Contships βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τη -με έδρα στη Γερμανία- ναυτιλιακή Hartmann Group για την εξαγορά τεσσάρων boxships. Το deal αναμενόταν να ανακοινωθεί τις πρώτες μέρες του έτους, όμως οι διαπραγματεύσεις σε ό,τι αφορά την τιμή των προς πώληση πλοίων συνεχίζονται.

Το όραμα για τον διπλασιασμό του στόλου του

Την περίοδο μεταξύ 2003 και 2007, η αγορά του ξηρού φορτίου είχε φτάσει στο peak της και όλοι ανέμεναν να ανέβει ψηλότερα. Τότε ήταν που η Pacific & Atlantic πούλησε 52 bulkers, σε τιμές που ο επικεφαλής της, Nικόλας Πατέρας, περιέγραφε τότε ως «πολύ καλές για να είναι αληθινές». Όταν η αγορά κατέρρευσε, με την παγκόσμια κρίση το 2008, ο Πατέρας είχε ολοκληρώσει την πώληση των πλοίων του και σωρεύοντας ρευστό, καθώς ο οικονομικός κόσμος γκρεμιζόταν γύρω του.

Σήμερα, κάνει ακριβώς το αντίθετο. Με την Contships να ιδρύεται το 2015 από «λευκό χαρτί», με νέους managers και προσωπικό, εντελώς ανεξάρτητη από την P&A, ο Έλληνας εφοπλιστής γνωρίζει ότι τα feeders είναι ο πιο ελκυστικός και με τη μικρότερη προσφορά τομέας για να επενδύσει κανείς και στόχος του είναι να διπλασιάσει τον στόλο της Contships.