Ζούμε σε μια εποχή ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων που έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο εκτελούμε πολλές από τις δραστηριότητές μας.

Ιδιαίτερα στον επιχειρηματικό κόσμο είναι σημαντικό όχι μόνο να εναρμονίζεται κανείς με αυτές τις αλλαγές, αλλά να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά. Η Εθνική Τράπεζα θέλοντας να προσφέρει πάντα ολοκληρωμένες λύσεις στους πελάτες της, εξελίσσει την τεχνολογία στις επιχειρηματικές συναλλαγές και φέρνει ένα νέο μοντέλο τραπεζικής εξυπηρέτησης.

Η Τράπεζα δίνει έμφαση στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη σε όλα τα ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης, με στόχο να προσφέρει ό,τι νέο φέρνει το digital banking στην ελληνική τραπεζική αγορά.

Το open banking είναι το επόμενο βήμα εξέλιξης στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, γι’ αυτό και οι μεγαλύτερες διεθνείς τράπεζες αναπτύσσουν και χρησιμοποιούν σήμερα διεπαφές προγραμματισμού εφαρμογών (Application Programming Interfaces – APIs).

Χάρις στο open banking οι πελάτες των τραπεζών απολαμβάνουν καινοτόμες υπηρεσίες και αποκτούν πρόσβαση σε νέα κανάλια εξυπηρέτησης, αφού η συγκεκριμένη υπηρεσία μετασχηματίζει τις παραδοσιακές χρηματοοικονομικές λειτουργίες και δημιουργεί νέες ευκαιρίες στο σχεδιασμό καινοτόμων εφαρμογών, τόσο για τα τραπεζικά ιδρύματα όσο και για τις εταιρείες παροχής τεχνολογικών υπηρεσιών.

Πιο αναλυτικά το open banking επιτρέπει:

  • τη χρήση ανοικτών APIs που επιτρέπουν σε τρίτους παρόχους να δημιουργούν εφαρμογές και υπηρεσίες γύρω από ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα 
  • μεγαλύτερες επιλογές χρηματοοικονομικής διαφάνειας για τους κατόχους λογαριασμών από ανοικτά δεδομένα έως ιδιωτικά δεδομένα
  • τη χρήση τεχνολογιών ανοικτού κώδικα για την επίτευξη των παραπάνω. 

Με το βλέμμα πάντα στο μέλλον, η Εθνική Τράπεζα είναι η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που αναγνώρισε και αξιοποίησε τις ευκαιρίες που προσφέρει το open banking, επιτρέποντας την πρόσβαση σε εφαρμογές της μέσω API. Επιπλέον, προχωρά στην ανάπτυξη εξατομικευμένων λύσεων fintech, επιταχύνοντας τόσο τον ψηφιακό της μετασχηματισμό όσο και το πέρασμα των ελληνικών επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή.

Βασικό εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια αποτελεί το Developer Portal, η κορυφαία open banking πλατφόρμα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Πρόκειται για μια υπηρεσία ανοιχτή και ελεύθερα προσβάσιμη σε όλους, που συνδέει το υπάρχον λογισμικό της επιχείρησης με τις υποδομές της Τράπεζας για fintech λύσεις και υπηρεσίες και επιτρέπει:

  • online παρακολούθηση των λογαριασμών και των εισπράξεων,
  • απλοποίηση και προγραμματισμό των πληρωμών,
  • αυτοματοποίηση της συμφωνίας του λογιστηρίου,
  • απλοποίηση της διαχείρισης των παραστατικών, κ.ά. 

Κάθε επιχείρηση μπορεί να το ενσωματώσει στο εμπορικό λογισμικό της, αφού δεν απαιτεί ιδικές γνώσεις προγραμματισμού ή πρόσβαση σε εξειδικευμένα συστήματα. Ως αποτέλεσμα τη συγκεκριμένη ψηφιακή πρόταση μπορούν να αξιοποιήσουν όχι μόνο οι πελάτες της τράπεζας αλλά όλες οι εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογικές υπηρεσίες και προϊόντα στο χρηματοοικονομικό τομέα, αλλά και σε start-ups που πειραματίζονται με νέες ιδέες.

Αρκεί μία ματιά στις δυνατότητες που προσφέρει το Developer Portal για να καταλάβει κανείς την καινοτομία που προσφέρει στις συναλλαγές των επιχειρήσεων:

  • Digital on boarding: Εγγραφή νέων χρηστών σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, προσφέροντας την ευκαιρία σε εταιρικούς πελάτες να αξιοποιήσουν την τεχνολογία της Τράπεζας προκειμένου να διευκολύνουν και να απλοποιήσουν την πρόσβαση νέων χρηστών στις δικές τους ψηφιακές υπηρεσίες.
  • Identity management: Διαχείριση χρηστών στις online πλατφόρμες πελατών και συνεργατών, με στόχο την απλοποίηση της δημιουργίας ψηφιακών υπηρεσιών.
  • Λύσεις συλλογής και διαχείρισης δεδομένων: Εστιάζουν στην ευκολία χρήσης, ενώ προσφέρουν μέγιστη ασφάλεια και αξιοπιστία.
  • Ψηφιακά πιστοποιητικά: Δυνατότητα αξιοποίησης της τεχνολογίας της Τράπεζας για την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων από τους ίδιους, τους συνεργάτες και τους πελάτες τους. 
  • Εκσυγχρονισμός κάθε είδους σύναψης σχέσεων ή συμβάσεων: Απλοποίηση των online διαδικασιών στις συμβάσεις, καλύπτοντας σημαντική γκάμα επιχειρηματικών αναγκών.
  • Ολοκληρωμένες λύσεις e-commerce: Υποστηρίζει όχι μόνο πληρωμές μέσω καρτών αλλά και άμεσες πληρωμές μέσω λογαριασμών, online χορήγηση καταναλωτικών δανείων,
    loyalty σχήματα, καθώς και υπηρεσίες digital wallets. 

Λύσεις πληρωμών: Ακολουθώντας τις τάσεις που αναδύονται παγκοσμίως, η Τράπεζα παρέχει λύσεις που υποστηρίζουν την λειτουργία φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων.

Και αυτές είναι μόνο μερικές από τις καινοτομίες που προσφέρει η Εθνική Τράπεζα. Η τράπεζα αποτελεί πρωτοπόρο στην ελληνική αγορά και εισάγει νέα ψηφιακά προϊόντα για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Με το New business customer onboarding παρέχει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις που δεν είναι πελάτες της, σε 4 βήματα χωρίς επίσκεψη σε τραπεζικό κατάστημα, να ξεκινήσουν την τραπεζική τους συνεργασία, ανοίγοντας λογαριασμό όψεως online και αποκτώντας παράλληλα πρόσβαση στο Internet Banking. Για τις επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη από ρευστότητα, προσφέρεται επιχειρηματικό δάνειο (Business express loan) αποκλειστικά online, με απλές διαδικασίες αίτησης, υπογραφής, υποβολής της αίτησης και κίνησης του δανειακού λογαριασμού. Το προϊόν αφορά σε χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης με έγκριση πιστωτικού ορίου από €6.000 έως €35.000.

Όλο το φάσμα των ψηφιακών υπηρεσιών της Εθνικής Τράπεζας αναβαθμίζεται, με νέες λειτουργικότητες, όπως:

Για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που είναι ήδη πελάτες της Τράπεζας, προσφέρεται η δυνατότητα να ανοίξουν νέο λογαριασμό όψεως αποκλειστικά online, χωρίς να απαιτείται η επίσκεψη σε τραπεζικό κατάστημα.

Για πρώτη φορά, προσφέρεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις που αναζητούν λύσεις στην αποδοχή και εκκαθάριση συναλλαγών με κάρτες, να αποκτήσουν τερματικά POS καθώς και ολοκληρωμένες λύσεις e-commerce, όπως το Key2Pay και το e-Simplify. Η επιλογή τερματικού POS, καθώς και η συμπλήρωση της αίτησης πραγματοποιείται online και, εντός λίγων ωρών, η Εθνική Τράπεζα ενημερώνει για την υπογραφή της σύμβασης και την παραλαβή του τερματικού στην έδρα της επιχείρησης.

Η τεχνολογική πρωτοπορία της τράπεζας είναι αδιαμφισβήτητη, ωστόσο εξίσου σημαντική είναι και η βελτιστοποίηση των καθημερινών συναλλαγών μέσα από την ψηφιοποίηση τους:

  • Μεταφορές χρημάτων

Η πιο βασική τραπεζική εργασία που κάθε επιχείρηση πραγματοποιεί πολλές φορές σε καθημερινή βάση. Περιλαμβάνει μεταφορές χρημάτων σε όλες τις Τράπεζες εσωτερικού και εξωτερικού, εύκολα και γρήγορα, μέσα από ένα φιλικό στο χρήστη ψηφιακό περιβάλλον.

  • Πληρωμές λογαριασμών

Πληρωμές προμηθευτών και λογαριασμών της επιχείρησης με τη χρήση μηχανής «έξυπνης» αναζήτησης ή με την εύρεση της πληρωμής από ομαδοποιημένες κατηγορίες συναλλαγών.

  • Πληρωμές εισαγωγών

Πληρωμή τιμολογίων εισαγωγών, με άμεση αποστολή εμβασμάτων, χωρίς καμία συνδρομή ή πρόσθετο εξοπλισμό μέσα από την εξειδικευμένη πλατφόρμα i-bank Trade Finance της Εθνικής Τράπεζας.

  • Μισθοδοσίες

Πληρωμή μισθοδοσίας με χρήση αρχείου ή με λίστα που δημιουργείται μέσα από το Internet Banking και αποθηκεύεται για εύκολη χρήση κάθε μήνα.

  • Εγκριτικές ροές

Αναβαθμισμένο σύστημα εγκρίσεων, ώστε κάθε επιχειρηματίας να έχει τη δυνατότητα να καθορίζει διακριτά τα όρια ανά θέση εργασίας είτε για την καταχώριση των συναλλαγών είτε για την έγκρισή τους. Με αυτόν τον τρόπο, ο επιχειρηματίας πετυχαίνει τον απόλυτο έλεγχο της ροής των χρημάτων.

  • Online αίτημα εκταμίευσης

Με την υπηρεσία Loan Disbursement, ο επιχειρηματίας μπορεί  να υποβάλλει, μέσω του Internet Banking, αίτημα εκταμίευσης επιχειρηματικού δανείου και να επιβεβαιώσει άμεσα την πίστωση των χρημάτων στο λογαριασμό της επιχείρησης.

  • Online legalization

Η νέα αυτή λειτουργικότητα δίνει τη δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών αιτημάτων για την ανανέωση και την τροποποίηση της νομιμοποίησης της επιχείρησης με επισύναψη ψηφιοποιημένων δικαιολογητικών εγγράφων, χωρίς να απαιτείται η προσκόμισή τους σε τραπεζικό κατάστημα.

  • Online repayment

Αποπληρωμή των οφειλών για όλες τις επιχειρηματικές χρηματοδοτήσεις, με μια μόνο ηλεκτρονική συναλλαγή, χωρίς να απαιτείται η επίσκεψη σε κατάστημα.

  • Push notifications

Αποστολή ειδοποίησης  (push notification) στο κινητό τηλέφωνο για οποιαδήποτε συναλλαγή πραγματοποιείται από και προς τους επιχειρηματικούς λογαριασμούς. Πραγματοποιείται άμεσα 24/7, για απόλυτο έλεγχο των κινήσεων. 

Αυτή είναι μόνο η αρχή. Η Εθνική Τράπεζα θα συνεχίσει να εισάγει ό,τι πιο νέο και καινοτόμο στην ελληνική τραπεζική αγορά με στόχο τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρει, δημιουργώντας για τους πελάτες της μια νέα τραπεζική εμπειρία.