Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 4,3% τον Μάιο σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα, με την αύξηση να είναι ισχυρότερη για τις μάρκες ευρείας κυκλοφορίας -όπως της Skoda, της Renault και της Opel- σε σχέση με τις ακριβότερες μάρκες, όπως της BMW και της Audi.

Οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν στις αγορές της Νότιας Ευρώπης που επλήγησαν από την οικονομική ύφεση, με την αύξηση να φθάνει το 42% στην Ελλάδα, το 37% στην Πορτογαλία και το 17% στην Ισπανία.

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έχει δείξει σημάδια ανάκαμψης από την εξαετή ύφεσή της, αλλά η υπερβάλλουσα παραγωγική δυναμικότητα, οι μεγάλες εκπτώσεις και τα κίνητρα που έχουν δοθεί συνεχίζουν να στρεβλώνουν το πραγματικό επίπεδο της ζήτησης. Οι πωλήσεις στην ΕΕ και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (EFTA) έφθασαν τα 1,13 εκατομμύρια τον περασμένο μήνα από 1,09 εκατομμύρια πριν από έναν χρόνο, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA).

Αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι η ζήτηση επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε για ένατο συνεχόμενο μήνα, το επίπεδο των πωλήσεων ήταν το δεύτερο χαμηλότερο για τον μήνα Μάιο από το 2003, σύμφωνα με την ACEA. Οι πωλήσεις του πρώτου πενταμήνου του 2014 ήταν αυξημένες κατά 6,6% στα 5,62 εκατομμύρια αυτοκίνητα έναντι 5,27 εκατομμυρίων στο αντίστοιχο διάστημα του 2013. Οι τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές συνέχισαν να καταγράφουν ανοδική τάση τον Μάιο -με αυξήσεις 5,2% για τη γερμανική και 7,7% για τη βρετανική αγορά- και αντιστάθμισαν την υποχώρηση των πωλήσεων στην ιταλική αγορά κατά 3,8%.

Οι πωλήσεις των μοντέλων της Skoda αυξήθηκαν 23%, της Renault κατά 16% και της Opel κατά 6,2%, ενώ της BMW αυξήθηκαν μόνο 1,4% και της Audi κατά 4,8%.