Το 56% των ερωτηθέντων από τον κλάδο της ναυτιλίας σε έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας, EY (Ernst Young), δήλωσε ότι θα εξέταζε μετεγκατάσταση των λειτουργιών διαχείρισης πλοίων του εκτός Ελλάδας, παραπάνω δηλαδή από ένας στους δύο ερωτηθέντες. Το φορολογικό πλαίσιο (84%) και το ρυθμιστικό περιβάλλον (64%) είναι οι βασικοί παράγοντες που θα οδηγούσαν σε μια τέτοια απόφαση, με τη Σιγκαπούρη (52%) και το Λονδίνο (48%) να επιλέγονται ως οι δημοφιλέστεροι εναλλακτικοί προορισμοί, για οικονομικούς και φορολογικούς κυρίως λόγους. Το 88% πάντως των ερωτηθέντων ανέφερε, ότι μια πιθανή ανάπτυξη του ελληνικού ναυτιλιακού κέντρου θα δημιουργούσε ευκαιρίες για την επιχείρησή του. Πώς μπορεί να βελτιωθεί όμως η κατάσταση, ήταν ένα από τα ερωτήματα της έρευνας, στο οποίο το 80% των ερωτηθέντων ανέφερε την ανάγκη επιπλέον ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, το 69% ζήτησε αλλαγές στο φορολογικό πλαίσιο και την πρόσβαση σε χρηματοδότηση και το 64% θεωρεί πως χρειάζεται η ύπαρξη ρυθμιστικού περιβάλλοντος.

Η ανάγκη ενίσχυσης της ελληνικής ναυτιλίας

Στην ίδια έρευνα επισημαίνεται η ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών, ώστε η Ελλάδα να ενισχύσει τον ρόλο της ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου και να αντιμετωπίσει έτσι τον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. Η έρευνα έχει τίτλο, «Επανατοποθετώντας την Ελλάδα ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο», και παρουσιάζει μεταξύ άλλων τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ελληνικής ναυτιλίας.

H ελληνική ναυτιλία ανθεκτική στην κρίση

Όπως επισημαίνεται, η ελληνική ναυτιλία αντιμετώπισε με επιτυχία την κρίση, αφού τους πρώτους μήνες του 2017, ο ελληνόκτητος στόλος με 5.272 πλοία, αξίας περίπου 86 δισ. δολαρίων, παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο, βάσει ολικής χωρητικότητας. Αντιθέτως, ο ρόλος της χώρας ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου απειλείται από τον εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό και τη μετατόπιση του παγκόσμιου εμπορίου και της οικονομικής ισχύος προς τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές, ιδιαίτερα της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Οι πλειονότητα δεν φέρει ελληνική σημαία στα πλοία της

Η πλειονότητα των συμμετεχόντων στην έρευνα, δεν φέρει την ελληνική σημαία στα πλοία της, ωστόσο ένα εντυπωσιακό 97% δήλωσε ότι εκτελεί ορισμένες τουλάχιστον από τις λειτουργίες διαχείρισης πλοίων του στην Ελλάδα, ενώ σχεδόν οι μισοί (44%) πραγματοποιούν λειτουργίες και εκτός Ελλάδας.

  • Περισσότερες οικονομικές και επιχειρηματικές ειδήσεις στο news.gr