Μετά από μια πετυχημένη χρονιά, το θεατρικό έργο της Δανάης Λιοδάκη («Αυτές που δεν προλάβατε», «Hyperspace ή αλλιώς…»), «Match» επέστρεψε, θέτοντας και πάλι το ερώτημα: πώς ο έρωτας θα ξεπεράσει εμπόδια όπως ο ατομισμός, ο καταναλωτισμός, η αβεβαιότητα των πολλαπλών επιλογών και θα επιβιώσει σε μια κοινωνία που όλα φαίνεται να είναι εναντίον του;

Το «Match», μια σκληρή κωμωδία για το τέλος του έρωτα, προσεγγίζει με χιούμορ και ευαισθησία τις ρομαντικές σχέσεις, με τη Δανάη Λιοδάκη να επιμένει να παίρνει θέση σε σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, κρατώντας μια χιουμοριστική και φρέσκια ματιά. Το πρωτότυπο, σύγχρονο αυτό θεατρικό έργο, μας καλεί να δούμε την πολιτική διάσταση των ερωτικών σχέσεων σήμερα. Σε μια εποχή που ο έρωτας γίνεται όλο και πιο δύσκολος, η Ελ και οι φίλοι της, μας ζητούν να επανεφεύρουμε την αγάπη σε όλες της τις μορφές και επιμένουν: «Αντιστάσου μαζί μας στην απομάγευση της ζωής! Αντιστάσου μαζί μας στο τέλος του έρωτα!».

Με αφορμή την επιστροφή της παράστασης, μιλήσαμε με τη σκηνοθετίδα και συγγραφέα του έργου, Δανάη Λιοδάκη.

Δανάη Λιοδάκη

– Τι πυροδότησε την αρχική ιδέα για το Match; Πότε νιώσατε ότι αυτό το έργο «έπρεπε» να γραφτεί;

Εδώ και αρκετά χρόνια – από το 2017 – πηγαινοέρχομαι στη Γερμανία για δουλειά. Από τότε είχα παρατηρήσει ότι τα dating apps χρησιμοποιούνται πολύ, πολύ περισσότερα από ό,τι στην Ελλάδα τότε, και μου είχε κάνει εντύπωση. Όταν κατά την πανδημία άρχισαν να χρησιμοποιούνται περισσότερο και στην Ελλάδα, αποφάσισα να γράψω αυτό το έργο και κάποια στιγμή ήρθε η ώρα του να γραφτεί.

– Πώς προσεγγίσατε δραματουργικά την έννοια του έρωτα σε μια εποχή όπου κυριαρχεί ο ατομικισμός και η υπερκατανάλωση;

Η κεντρική ιδέα ήταν ο έρωτας ως μεταμορφωτική εμπειρία που μας ενώνει με το Άλλο, το έτερο, το «έξω από τον εαυτό μας». Αυτή τη διάσταση του έρωτα κινδυνεύουμε να χάσουμε στη σημερινή εποχή, που ζούμε σε μία συνθήκη καταναλωτισμού και ατομισμού, αλλά και έντονης χρήσης της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με ό,τι αυτά συνεπάγονται.

– Πόσο σας επηρέασαν πραγματικές εμπειρίες ή παρατηρήσεις από τον κόσμο των dating apps;

Με επηρέασαν πάρα πολύ. Όλα τα στιγμιότυπα του έργου που αφορούν συναντήσεις και συνομιλίες μέσω dating apps είναι εμπνευσμένες από την πραγματική ζωή. Ακόμα και τώρα, που η παράσταση τελειώνει το δεύτερο χρόνο της, με τους συντελεστές και την ομάδα λέμε συχνά ιστορίες από τέτοια ραντεβού.

Δανάη Λιοδάκη

– Ως συγγραφέας και σκηνοθέτρια του έργου, πώς ισορροπείτε ανάμεσα στις δύο ιδιότητες; Αλλάζετε πράγματα στο κείμενο στη διάρκεια των προβών;

Έχω σκηνοθετήσει – προς το παρόν – μόνο δικά μου έργα ή έργα στα οποία έχω κάνει τη δραματουργική επεξεργασία άλλων κειμένων, επομένως αυτή είναι η ευκολία μου. Βρίσκω πολύ εύκολα την ισορροπία ανάμεσα στις δύο ιδιότητες. Αλλάζω πράγματα από το κείμενο στις πρόβες, αλλά όχι πάρα πολλά.

– Η παράσταση έχει έντονα χιουμοριστικό χαρακτήρα. Πώς χρησιμοποιήσατε το χιούμορ χωρίς να χάσετε τη σοβαρότητα των θεμάτων;

Μου αρέσει να μην χάνεται το χιούμορ ακόμα και όταν μιλάμε για κάτι πολύ σοβαρό και σημαντικό. Νομίζω πως έτσι είναι και η ζωή μας, συνυπάρχουν τα συναισθήματα σε όλες τις καταστάσεις. Ειδικά στο δικό μας θέμα, νομίζω πως η πραγματική εμπειρία προσφέρεται για χιούμορ, ακόμα και αν τα ίδια τα άτομα όταν το ζουν νιώθουν μεγάλη απελπισία.

– Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει περισσότερες επιλογές από ποτέ, αλλά νιώθει πιο μόνος. Πώς το σχολιάζετε αυτό μέσα από το Match;

Ναι, είναι αλήθεια πως ενώ υπάρχει μια πληθώρα επιλογών, οι ερωτικές σχέσεις φαίνονται πιο δύσκολες από ποτέ. Στην παράσταση βλέπουμε κάποιες από τις αιτίες για αυτήν την κατάσταση και οι ήρωες προσπαθούν να δώσουν μια λύση μέσα από το dating app που φτιάχνουν οι ίδιοι, μέσα από μια αναβίωση του ρομαντικού έρωτα. Βέβαια τα πράγματα δεν τους πάνε και τόσο καλά.

Δανάη Λιοδάκη

– Πώς εξελίχθηκε η παράσταση από την πρώτη χρονιά στη δεύτερη;

Από την αρχή, η παράσταση αυτή είχε την τύχη να φτιάχνεται από μια πάρα πολύ καλή ομάδα πολύ ταλαντούχων ανθρώπων που τη νοιάζονταν πολύ. Και έτσι συνεχίζει και το δεύτερο χρόνο της. Οι ηθοποιοί έχουν κάνει πλέον το κείμενο δικό τους και όταν πηγαίνω και το ακούω πραγματικά δεν θυμάμαι ότι το έχω γράψει εγώ.

– Το έργο σας καλεί το κοινό να «αντισταθείτε στην απομάγευση της ζωής». Τι σημαίνει αυτό προσωπικά για εσάς;

Η απομάγευση της ζωής εμπεριέχει για μένα το τέλος του έρωτα. Ζούμε σε μια καθημερινότητα πολύ απογυμνωμένη από βαθύ συναίσθημα, πολύ απομαγευμένη, πολύ ορθολογική. Πώς να βρούμε μετά τη μαγεία στις ερωτικές μας σχέσεις;

– Πόσο ρομαντική είστε εσείς; Θα φτιάχνατε ποτέ το δικό σας app για να διασώσετε τον έρωτα;

Εγώ προσωπικά δεν είμαι τόσο ρομαντική, οπότε νομίζω πως δεν θα το έκανα. Γι’ αυτό έφτιαξα και την ηρωίδα μου, την Ελ, που είναι αρκετά ρομαντική και αρκετά πεισμένη να φτάσει στα άκρα για τον έρωτα. Είμαι αρκετά ρομαντική για να γράψω ένα έργο για να διασώσω τον έρωτα, όμως.

Δανάη Λιοδάκη

Η υπόθεση

Το έργο «Match» ακολουθεί την τραγική ιστορία της Ελ, της τελευταίας ρομαντικής, τηςτελευταίας γυναίκας που πίστευε στον έρωτα. Και το πλήρωσε ακριβά. Η Ελ προσπαθεί να βρει τον έρωτα μέσα από την τεχνολογία, με τη βοήθεια των εφαρμογών γνωριμιών, των γνωστών σε όλους μας dating apps. Όταν αυτή η αναζήτηση φαίνεται απογοητευτική, δεν το βάζει κάτω, αλλά αποφασίζει μαζί με δύο στενούς της φίλους να φτιάξουν το δικό τους dating app και να παλέψουν για να διασώσουν το ρομαντισμό στη σύγχρονη εποχή. Όμως τα πράγματα δε θα πάνε όπως τα σχεδίαζαν.

Κείμενο- Σκηνοθεσία: Δανάη Λιοδάκη
Μουσική: Γιώργος Χανός
Φωτογραφίες Promo: Νίκος Κατσαρός
Σύμβουλος Δραματουργίας: Ανέστης Αζάς
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παίζουν: Μαρία Κωνσταντά, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Αντώνης Χρήστου
Ακούγεται το τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά «Ο άντρας της ζωής μου»

Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων
Κανονικό : 17€
Μειωμένο (Φοιτητικό, Ανέργων – ΑΜΕΑ – Άνω των 65): 13€
Ατέλεια: 5€ (αγορά στο ταμείο)
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Θέατρο ΧΩΡΟΣ: Ορφέως & Πραβίου 6-8 , Βοτανικός