Πριν λίγες ημέρες, από αυτή εδώ την ενότητα, είχαμε παρουσιάσει το νέο Renault Captur (ηγέτη στην κατηγορία του στις πανευρωπαϊκές πωλήσεις), με τον πετρελαιοκινητήρα των 1500 κ.εκ.

Λίγες ημέρες μετά, οδηγήσαμε την έκδοση με τον 1300άρη βενζινοκινητήρα, που είναι προϊόν συνεργασίας της Renault με την Daimler (βλέπε Mercedes) και στις παρακάτω γραμμές καταγράφουμε τις εντυπώσεις μας.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο 4κύλινδρος, με τούρμπο, κινητήρας βενζίνης με τον κωδικό TCe 130 FAP, στην περίπτωση της δοκιμής μας είχε απόδοση 130 ίππων στις 5.000 στροφές (υπάρχει και έκδοση με 150 ίππους/5.000 σαλ), μέγιστη ροπή 240 Nm στις 1.600 στροφές και στην περίπτωση της δοκιμής μας συνεργαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Ο κινητήρας που διαθέτει φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter), εκμεταλλεύεται την τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από την Φόρμουλα 1, αξιοποιώντας την τεχνολογία Bore Spray Coating, που «ντύνει» τους κυλίνδρους (η κυλινδροκεφαλή έχει σχήμα «Δ» για κόμπακτ διαστάσεις) με πλάσμα ατσαλιού, υλικό που περιορίζει τις τριβές, απάγει πιο εύκολα την θερμότητα και σαν συνέπεια καλυτερεύει την απόδοση. Ο 1.3 TCe (με 40.000 ώρες δοκιμής στο δυναμόμετρο) διαθέτει σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού (Dual Variable Timing Camshaft) που μεταβάλλει διαρκώς τον χρόνο λειτουργίας των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη τιμή ροπής χαμηλά και στην συνέχεια διατήρηση της καμπύλης απόδοσης έως τις ψηλές στροφές.

Το έργο του κινητήρα, έχει να αντιμετωπίσει το βάρους 1340 κιλών αμάξωμα και τα καταφέρνει μια χαρά εφ΄όλης της ύλης. Με επιτάχυνση από στάση 0-100 σε 10.6΄΄ και τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα, το Captur της δοκιμής μας είναι από τα πιο γρήγορα της κατηγορίας, ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (χάρη και στις μάλλον «κοντές» σχέσεις του κιβωτίου) εγγυώνται εύκολα και ακίνδυνα προσπεράσματα.

Κερασάκι στην τούρτα, η κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας στην διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,6 λίτρα (με κυρίως την επιλογή Eco στην χαρτογράφηση του κινητήρα) ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής, τιμή κοντινή στα 5,6-5,8 λίτρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, ενώ παράλληλα με ρεζερβουάρ 48 λίτρων, η αυτονομία ξεπερνά (συγκρατημένα) τα 700 χιλιόμετρα.

Από την θέση του οδηγού

Στην πράξη, το κινητήριο σύνολο των 1,3 λίτρων, ταιριάζει καλύτερα (από αυτό του 1,0 λίτρου) στο Captur, παρέχοντας επαρκή ροπή σε όλο το εύρος των στροφών και ειδικά πάνω από τις 1.600 στροφές. Το κιβώτιο, με σωστή κλιμάκωση και αίσθηση συμβάλλει στις καλές επιδόσεις και την χαμηλή κατανάλωση, ενώ η ροπή από χαμηλά περιορίζει σημαντικά τις αλλαγές σχέσεων.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, ισχύουν σε γενικές γραμμές τα όσα γράψαμε εδώ (άρθρο στις 9/9) για την πετρελαιοκίνητη έκδοση, αλλά υπάρχουν μικρές διαφορές ως προς την οδική συμπεριφορά στην πίεση και στην άνεση. Οι διαφορές αυτές εντοπίζονται στις μειωμένες τάσεις υποστροφής όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν και στην άνεση της ανάρτησης (κυρίως της εμπρός), που δεν «διαμαρτυρόταν» ούτε χτυπούσε, όταν κινηθήκαμε πάνω σε δρόμους με κακοτεχνίες κατασκευής ή συντήρησης.

Βλέποντας και ψάχνοντας, αποφασίσαμε ότι για τις διαφορές αυτές «ευθύνεται» το μειωμένο βάρος της βενζινοκίνητης έκδοσης (1340 αντί 1415 κιλά), καθώς οι διαστάσεις ελαστικών (215/60/17) ισχύουν και στις δυο εκδόσεις, ενώ η κατάσταση των αυτοκινήτων που οδηγήσαμε ήταν σχεδόν ίδια.

Με την ίδια λογική, το σύστημα διεύθυνσης είναι ακόμα πιο ελαφρύ, δίνοντας κάποιες στιγμές αίσθηση ασάφειας, ενώ τα φρένα και πάλι αποδείχθηκαν επαρκή για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, οπότε το ότι, πίσω υπάρχουν ταμπούρα (αντί δίσκων που έχουν τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού), μόνο σαν ψυχολογικό μειονέκτημα μπορεί να καταγραφεί.

Δια ταύτα

Η επιλογή καυσίμου για το Captur που πιθανόν σκοπεύετε να αγοράσετε, είναι καθαρά θέμα ιεράρχησης των αναγκών σας. Αν δηλαδή πρόκειται να το έχετε σχεδόν συνεχώς εντός πόλης, τότε ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 898 κ.εκ (90 ίπποι), είναι μια χαρά, καθώς και η τιμή των 16.880 ευρώ είναι άκρως δελεαστική.

Αν πάλι σκοπός σας είναι –κυρίως- τα ταξίδια, τότε ο diesel κινητήρας είναι μονόδρομος (εφόσον ξεπερνάτε τα περίπου 20.000 χλμ/έτος), διαθέτοντας χαμηλή κατανάλωση (5,2 λίτρα), μεγάλη αυτονομία και σημαντικά χαμηλότερη τιμή πετρελαίου από βενζίνη.

Τέλος, αν στόχος σας είναι η μικτή χρήση, τότε ο κινητήρας της δοκιμής μας σας ταιριάζει, αφού δεν παρουσιάζει τα προβλήματα των diesel όταν κινείται μόνο εντός πόλης, ενώ και η τιμή κτήσης είναι σημαντικά χαμηλότερη (22.280 ευρώ), αντισταθμίζοντας ως ένα σημείο την μεγαλύτερη κατανάλωση και την πιο ακριβή τιμή της βενζίνης.

Υπέρ (σε σχέση με το diesel)

  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά στην πίεση
  • Άνεση ανάρτησης
  • Δυνατότητα συνεχούς κίνησης στην πόλη
  • Τιμή κτήσης

Κατά (σε σχέση με το diesel)

  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
  • Τιμή καυσίμου

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, τούρμπο, 1.333 κ.εκ.
  • Ισχύς:  130 ίπποι/5.000 σαλ
  • Ροπή:  240 Nm/1600 σαλ
  • Επιτάχυνση 0-100:  10.6’’
  • Τελική ταχύτητα:  195 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής):  6,6 λτ/100 χλμ
  • Ρεζερβουάρ:  48 λίτρα
  • Εκπομπές CO2: 125-129 γρ/χλμ
  • Βάρος: 1340 κιλά
  • Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 22.280 ευρώ (TCe 898cc: από 16880 ευρώ)

Νίκος Τσάδαρης