Το Suzuki Swift είναι ένα πλέον δημοφιλή μοντέλα της ελληνικής αγοράς και ανήκει στα αυτοκίνητα πόλης, με τα οποία εύκολα μπορείς να κάνεις την «υπέρβαση» ενός ταξιδιού, ακόμα κι αν αυτό αφορά μια μικρή οικογένεια. Ταυτόχρονα το Swift θεωρείται σπορ μοντέλο και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που το προτιμούν οι νέοι.

Όμως, το δυνατό του χαρτί βρίσκεται στην παραδοσιακή αντοχή του, που ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο στην τελευταία του έκδοση, καθώς πλέον κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Ιαπωνίας, γεγονός που εγγυάται ακόμα περισσότερο, αυτό που μερικοί ψάχνουν με τον όρο «αυτοκίνητο ζωής».

Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Swift με τον βενζινοκινητήρα (άλλωστε δεν υπάρχει έκδοση diesel) των 1242 κ.εκ., με το κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης), εκτιμώντας το σπαρτιάτικο δόγμα που αυτό εκπροσωπεί, υιοθετώντας την ποιότητα και την διαχρονική εύρυθμη λειτουργία, αντί των διαφόρων γκάτζετς της εποχής, που αποσπούν την προσοχή του οδηγού και επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος.

Το νέο Swift δεν μεγάλωσε σε διαστάσεις, αλλά αξιοποιεί στο έπακρο τους εσωτερικούς χώρους και προσφέρει καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και ταυτόχρονα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα (54 περισσότερα από πριν). Ταυτόχρονα το βάρος του είναι (στην έκδοση CVT), 910 κιλά, σημαντικά λιγότερα από τον προκάτοχό του, ενώ η ακαμψία του πλαισίου έχει αυξηθεί σημαντικά.

Με σπαρτιάτικο εσωτερικό, αλλά άριστα συναρμολογημένα μεταξύ τους υλικά, το εσωτερικό δεν εντυπωσιάζει, αλλά δίνει την αίσθηση life time κατασκευής, με καλή εργονομία και άφθονη ορατότητα.

Στην έκδοση CVT του 1.2, που κοστίζει από περίπου 14.000 ευρώ, είναι στάνταρ το –πλούσιο- δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού του μοντέλου, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με οθόνη αφής 7ιντσών, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Επιπλέον διαθέτει πολλά αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, όπως: σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control κ.ά.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet των 90 ίππων, που συνδυάζεται εδώ με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, CVT. Το ιδιαίτερα ελαστικό και εύστροφο μηχανικό σύνολο, αποδεικνύεται επαρκές για το ελαφρύ αμάξωμα και συνδυάζεται άψογα (πολύ καλύτερα από όσο περιμέναμε) με το αυτόματο κιβώτιο.

Η μεγάλη ευκολία οδήγησης εντός αστικών κέντρων, δεν αποτελεί τροχοπέδη για την κίνηση εκτός αυτών, κάτι που σε ελάχιστα κιβώτια CVT έχουμε συναντήσει. Αυτό γιατί το συγκεκριμένο CVT είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα, που προσφέρει δύο διαφορετικές επιλογές υποπολλαπλασιασμού σε σχέση με την περιοχή λειτουργίας του κινητήρα («κοντή», που λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές για περισσότερη δύναμη και καλύτερη απόκριση και «μακριά» για οικονομία καυσίμου).

Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή προγράμματος «Sport» (που κρατά ψηλότερα τις στροφές του μοτέρ και ανεβάζει το όριο από τις 6.000 στις 6.200 σαλ) για γρήγορες αλλαγές με άμεση (ή σχεδόν) ανταπόκριση στο πάτημα του γκαζιού.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι (σε αντίθεση με ότι γίνεται συνήθως) ότι, η έκδοση της δοκιμής μας έχει καλύτερες επιδόσεις από αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο (0-100 χλμ./ώρα σε 11” αντί για 11,9”) και το αυτοκίνητο είναι αρκετά σβέλτο και δεν προβληματίζει ούτε στα προσπεράσματα στον ανοικτό δρόμο. Παράλληλα, η κατανάλωση (παρά την απουσία συστήματος start/stop), κυμάνθηκε στη διάρκεια της δοκιμής μας στα 5,9 λτ/100 χλμ, τιμή που πέφτει ακόμα πιο κάτω στο ταξίδι, ενώ ταυτόχρονα η αυτονομία είναι σημαντική, παρά το μόλις 37 λίτρων ρεζερβουάρ.

Κατά τα λοιπά, το Swift παραμένει ένα από τα πλέον ευέλικτα και εύχρηστα μοντέλα της αγοράς, με ουδέτερη οδική συμπεριφορά (στην πίεση αντιδρά ελαφρώς υποστροφικά), αποτελεσματικά φρένα, δυνατά φώτα και έξυπνη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων (πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα).

Στα πλεονεκτήματά του να αναφέρουμε ότι, δεν «καταλαβαίνει» από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων περνώντας από πάνω τους σαν να μη συμβαίνει κάτι, αλλά η ποιότητα κύλισης είναι κάπως τραχιά, γεγονός που ίσως να οφείλεται και στα ελαστικά.

Στα μείον (για την Ελλάδα), η απουσία ρεζέρβας, οι περιορισμένες δυνατότητες ρύθμισης της θέσης του οδηγού και η υπό προϋποθέσεις δυσκολία ανάγνωσης της κεντρικής οθόνης (της οποίας το μέγεθος της γραμματοσειράς δεν ευνοεί τους πρεσβύωπες…), σημεία που εύκολα ξεπερνά κανείς που αντιλαμβάνεται την αίσθηση του ότι, όλη η κατασκευή είναι «ένα κομμάτι».

Κλείνοντας, αυτή εδώ την δοκιμή, σημειώνουμε ότι, παρά τις αρχικές μας εκτιμήσεις (για να ακριβολογούμε την έλλειψη εκτίμησης που έχουμε στα κιβώτια CVT), η αυτόματη έκδοση του Swift 1.2, σχεδόν μας εντυπωσίασε, καθώς χωρίς να περιορίζει τα γνωστά πλεονεκτήματα (ευχρηστία, σβελτάδα, οικονομία, συμπεριφορά) του μοντέλου, του δίνει πολύ μεγαλύτερη ευκολία χρήσης εντός πόλης, καλύτερη επιτάχυνση και ταυτόχρονα οικονομία κατανάλωσης. Στον αντίποδα φυσικά, η πλέον των 2000 ευρώ διαφορά τιμής σε σχέση με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο και από εκεί και πέρας είναι θέμα προτίμησης και τσέπης.

Υπέρ

Σχεδίαση

Ποιότητα

Εκμετάλλευση χώρων

Κινητήρας

Λειτουργία CVT

Χαμηλό βάρος

Κατανάλωση

Οδική συμπεριφορά

Φρένα

Εξοπλισμός

5ετής εγγύηση

Κατά

Έλλειψη ρεζέρβας

Θόρυβος κύλισης

Περιορισμένες δυνατότητες ρύθμισης θέσης οδηγού

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Επιβατικό, 5θυρο, Super Mini

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.242 κ.εκ.

Ισχύς:        90 ίπποι/6.000 σαλ

Ροπή:       120 Nm/4.400 σαλ

Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο CVT

Ανάρτηση: ΕμπρόςΓόνατα MacPheron-ΠίσωΗμιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί:      185/55 R16

Ρεζερβουάρ: 37 λτ

Κατανάλωση: 5,9λτ/100χλμ

Επιτάχυνση 0-100:  11΄΄

Τελική ταχύτητα:  175 χλμ/ώρα

Διαστάσεις: 3.840 Χ 1.735 Χ 1.495 χλστ

Μεταξόνιο:   2.450 χλστ

Βάρος:         910 κιλά

Χώρος αποσκευών:  265 / 947 λτ

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθησηστάνταρντ

Κύκλος στροφής:       9,6 μ

Νίκος Τσάδαρης