Πριν λίγες μέρες η Ισπανία και η Γαλλία υπέγραψαν διμερή συμφωνία που τους επιτρέπει να ανταλλάσσουν πληροφορίες (δηλ. τα στοιχεία) σχετικά με τα οχήματα που «συλλαμβάνονται» να παραβαίνουν τον ΚΟΚ.

Η συμφωνία σημαίνει πως αν μένεις στη Γαλλία, αλλά συλληφθείς με υπερβολική ταχύτητα από «ραντάρ» σε ισπανικό αυτοκινητόδρομο, δεν θα γλιτώνεις πλέον την «καμπάνα». Οι ισπανικές υπηρεσίες έχουν πλέον στη διάθεσή τους τα στοιχεία των γάλλων οδηγών, οπότε το «ραβασάκι» θα φτάνει πάντα στο σπίτι.

Η γαλλοϊσπανική συμφωνία απλά προλαβαίνει κατά μερικούς μήνες την πανευρωπαϊκή που τίθεται σε ισχύ από τις 7 Νοεμβρίου. Μόνον η Ιρλανδία, η Δανία και το Ηνωμένο Βασίλειο αρνήθηκαν να προσυπογράψουν τη συγκεκριμένη νομοθεσία και φυσικά να την εφαρμόσουν.

Όλα τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη θα μπορούν πλέον νόμιμα να ανταλλάσσουν τα στοιχεία των οχημάτων (και των ιδιοκτητών τους βέβαια). Όνομα κατασκευαστή και μοντέλου, τύπος οχήματος, διεύθυνση ιδιοκτήτη, όλα στη διάθεση όλων – και των ξένων Αρχών.

Οπότε κάθε που θα «τρως κλήση» στους αυστηρά αστυνομευόμενους δρόμους των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, θα πρέπει να βάζεις στην άκρη το αντίστοιχο ποσό, γιατί δεν θα μπορείς πλέον να αποφύγεις την πληρωμή.

Οι παραβάσεις που ενεργοποιούν την ανταλλαγή στοιχείων δεν αφορούν μόνον στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Περιλαμβάνουν και την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, την οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών, τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και τη μη πρόσδεση της ζώνης ασφαλείας. Η μόνη παράβαση που εξαιρείται είναι το παράνομο παρκάρισμα.

Ευτυχώς τουλάχιστον που δεν είναι νομικά δυνατόν (ακόμη) να σε στείλει η πατρίδα σου στο δικαστήριο για παράβαση που έκανες σε άλλη χώρα. Αυτό τουλάχιστον αποφάνθηκαν γάλλοι δικηγόροι με ειδίκευση στη σχετική νομολογία, όταν εξέτασαν τη γαλλοϊσπανική συμφωνία. Νομικά δεν στέκει, είπαν.

Δεν στέκει ακόμη λέμε εμείς. Ποιος ξέρει τι γίνεται αύριο, καθώς ο «Μεγάλος Αδερφός» θα απλώνει όλο και μακρύτερα το μαύρο του χέρι… Μέχρι την αποφράδα εκείνη μελλοντική μέρα, οι παραβάσεις σε μία ξένη χώρα δεν θα επιβαρύνουν επίσης με βαθμούς ποινής το δίπλωμα στην πατρίδα σου.

Οπότε το όλο ζήτημα καταλήγει και πάλι εισπρακτικό. Η κακοδιαχείριση από τους τρέχοντες πολιτικούς σχηματισμούς έχει αφήσει έρμαιες όλες τις ευρωπαϊκές χώρες στα χρέη και τώρα αναζητούνται τρόποι να κλείσουν οι τρύπες.

Ένας από αυτούς είναι η αύξηση και επέκταση των προστίμων. Μιλάμε για πολλά λεφτά. Για παράδειγμα παραθέτουμε τα στοιχεία του 2012 για τη Γαλλία. Οι αριθμοί αφορούν παραβάσεις του ορίου ταχύτητας από ξένους ανά εθνικότητα.

Γερμανοί: 450.000
Βέλγοι: 450.000
Ιταλοί: 450.000
Ισπανοί: 450.000
Ελβετοί: 200.000
Ολλανδοί: 85.000
Βρετανοί: 60.000
Πορτογάλοι: 45.000
Λουξεμβούργιοι: 10.000

Συνολικά πρόκειται για 2.200.000 παραβάσεις από μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα, μεγάλο μέρος των οποίων δεν πληρώθηκε ποτέ. Και θυμηθείτε, αφορούν μόνον τη Γαλλία. Φανταστείτε τι γίνεται σε Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, κ.λπ.

Θυμάστε τα μάτια τους Σκρουτζ Μακ Ντακ πως έλαμπαν με το σήμα του δολαρίου μέσα τους, όποτε σκεφτόταν χρήματα; Έτσι γυαλίζουν και τα μάτια των δημάρχων και των κυβερνητικών, όταν σκέφτονται πόσα ευρώ θα πέφτουν πλέον στους κορβανάδες τους…