Στις  18 Οκτωβρίου του 2018 η Peugeot Sport ανακοίνωσε ότι, θα εξελίξει μία σειρά ηλεκτρικών μοντέλων κορυφαίων επιδόσεων και σήμερα, με αφορμή την Διεθνή Έκθεση της Γενεύης η γαλλική μάρκα παρουσιάζει σε παγκόσμια πρώτη το ηλεκτροκίνητο 508 Sport Engineered.

Οι ειδικευμένοι μηχανικοί της Peugeot Sport κλήθηκαν να εξελίξουν το 508 Sport Engineered, μία παραλλαγή του ριζοσπαστικού 508 Hybrid, ώστε να επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις με χαμηλούς ρύπους.

Με αυτή τη στρατηγική, η Peugeot αποδεικνύει ότι, η ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί την πηγή των έξυπνων συστημάτων που η μάρκα ονομάζει «neo-performance», και τα οποία συνδυάζουν την ισχύ με την αποδοτικότητα.

Για το 508 Sport Engineered, η εταιρεία χρησιμοποίησε την εμπειρία που έχει αποκτηθεί από δύο πρωτοποριακά ηλεκτρικά πρωτότυπα:

– Το υπερ-οικονομικό 208 HYbrid FE (2013) με επιδόσεις Gti (0-100 σε 8΄΄) και επίπεδα εκπομπών CO2 (μόλις 46γρ/χλμ) και κατανάλωσης καυσίμου χαμηλότερα ακόμα και από το μικρότερο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως της αγοράς.

– Το 308 R HYbrid Concept (2015) με 500 ίπποι συνολική ισχύ, 730Nm ροπή και επιτάχυνση από στάση 0 – 100 χλμ σε μόλις 4΄΄.

Εκρηκτικές επιδόσεις από 400 ίππους

Στο 508 Sport Engineered οι τεχνικοί της κατάφεραν να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα τριών κινητήρων: ενός βενζινοκινητήρα PureTech 200ίππων, ενός ηλεκτροκινητήρα 110ίππων στον εμπρός άξονα και ενός ηλεκτροκινητήρα 200ίππων στον πίσω, με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, εξασφαλίζοντας μέγιστη ροπή 500 Nm και εκπληκτικές επιδόσεις.

Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά καθιστούν το 508 Sport Engineered ισάξιο με ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως ισχύος 400ίππων, γεγονός που αποδεικνύεται από τις εξής επιδόσεις:.

0 -100χλμ./ώ: 4.3 δλ.

0 – 400μ: 12.5 δλ.

0 – 1000μ.: 23.2 δλ.

80-120 χλμ./ώ: 2.5 δλ.

80-180χλμ./ώ: 9.3 δλ.

Μέγιστη ταχύτητα:250 χλμ/ώρα

Εκπομπές  CO2, λιγότερο από 49γρ/χλμ WLTP

Αντίστοιχο με τις κορυφαίες επιδόσεις είναι και το σύστημα πέδησης του μοντέλου. Οι εμπρόσθιοι αεριζόμενοι δίσκοι έχουν διάμετρο 380χλστ. με αλουμινένιες 4πίστονες δαγκάνες με κυλινδράκια διαμέτρου 38 και 41χλστ.

Το ήδη εξαιρετικό πλαίσιο του 508 έχει δεχθεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να επιτευχθεί το χαμήλωμα του αμαξώματος. Οι προδιαγραφές των αναρτήσεων διαθέτουν νέες παραμέτρους απόσβεσης, ενώ έχουν αυξηθεί τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μετατρόχιο κατά 24 και 12χλστ. αντίστοιχα. Το σύστημα διεύθυνσης έχει βελτιωθεί σε βαθμό που να προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια και περισσότερη απόλαυση στους χειρισμούς.

Τα ελαστικά είναι Michelin Pilot Sport 4S διαστάσεων 245/35 R20, τα οποία έχουν επιλεγεί για το πολύ καλό κράτημα ακόμα και στα όρια των επιδόσεων του αυτοκινήτου.

Το 508 Sport Engineered προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος τεχνολογίας ‘plug-in hybrid’, χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό στις επιδόσεις. Η μπαταρία (11,8kWh) εξασφαλίζει αληθινή οικονομία στην κατανάλωση και έως και 50χλμ. αυτονομίας με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (WLTP).

Στο πρόγραμμα Sport, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μέχρι τα 190χλμ/ώ προσφέροντας. εντυπωσιακές επιταχύνσεις σε όλες τις ταχύτητες και με όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Αεροδυναμική σχεδίαση με στυλ

Σχεδιαστικά, οι τεχνικοί κατάφεραν να συνδυάσουν άριστα την αεροδυναμική με το στυλ ως εξής:

– Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει πιο έντονες ακμές και περιλαμβάνει μεγάλους αεραγωγούς που συμβάλλουν στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα. –

– Τα πλευρικά πτερύγια επιτρέπουν βελτιστοποίηση της ροής του αέρα.

– Το κάτω σπόιλερ, που παράγεται με τεχνικές 3D εκτύπωσης, είναι εξοπλισμένο με μεγάλα πτερύγια που φαίνονται έτοιμα να κόψουν τον αέρα. Είναι ειδικά τοποθετημένα για να κατευθύνουν τον αέρα προς το ψυγείο.

– Στο κάτω μέρος του αμαξώματος υπάρχουν ειδικά πτερύγια τα οποία διοχετεύουν με τέτοιο τρόπο τον αέρα  που περνάει κάτω από το αμάξωμα, ώστε να περιορίζεται το φαινόμενο της άντωσης, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παραμένει ‘κολλημένο’ στον δρόμο.

– Στο τελείωμα των πίσω παραθύρων, εκεί που συνήθως βρίσκονται τα λογότυπα GT Line και GT, υπάρχουν λεπτά πτερύγια που βοηθούν την αεροδυναμική του αμαξώματος και παραπέμπουν σε μαχητικό αεροσκάφος.

– Δεν υπάρχει καθόλου πίσω σποϊλερ, γεγονός το οποίο θα είχε αρνητική επίπτωση στην καθαρότητα των γραμμών και θα κατέστρεφε την συνολική αισθητική αρμονία του πρωτότυπου σχεδίου.

– Πέρα από την καθοριστική του συμβολή στην αεροδυναμική, ο πίσω διαχύτης προσθέτει στην εικόνα δυναμισμού που αποκομίζει κάποιος κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από πίσω.

Ο συνολικός σχεδιασμός τονίζεται αισθητικά και από την ειδική βαφή του αμαξώματος σε απόχρωση  «Selenium Grey» που έχει την ιδιότητα να αλλάζει απόχρωση ανάλογα με το φως χάρη στα ιριδίζοντα ψήγματα μετάλλου που ενσωματώνονται σε αυτήν, ενώ οι εμπρός αεραγωγοί σε απόχρωση έντονου ανοιχτού πράσινου «Kryptonite» δίνουν φρεσκάδα υπογραμμίζοντας παράλληλα και τον sport χαρακτήρα του πρωτοτύπου.

Εκτός από τον sport σχεδιασμό τους, οι νέες ζάντες αλουμινίου 20″ επιτρέπουν τη βελτιωμένη ψύξη των φρένων. Το φινίρισμά τους είναι ένα μείγμα από μαύρο όνυχα και γκρι σελήνιο. Τα καλύμματα των μπουλονιών έχουν σχήμα αστεριού και καλύπτουν πλήρως τα μπουλόνια τονίζοντας ακόμα περισσότερο την πρωτοφανή προσοχή που έχει δοθεί στην κάθε λεπτομέρεια. Οι ζάντες αφήνουν να φαίνονται οι δαγκάνες των φρένων, οι οποίες επίσης είναι βαμμένες σε έντονο ανοιχτό πράσινο «Kryptonite», και φέρουν την υπογραφή Peugeot Sport Engineered.

Οι επενδύσεις χρωμίου έχουν σκούρα γυαλιστερή επίστρωση, ενώ το σήμα του λιονταριού και τα σήματα sport έχουν το ίδιο φινίρισμα ανοδιωμένου αλουμινίου. Σύμβολο του sport χαρακτήρα αποτελούν τα καλύμματα των πλευρικών καθρεφτών από ανθαρακονήματα.

Πολυτελές εσωτερικό και i-Cockpit

Περισσότερο από ποτέ, το i-Cockpit είναι προσανατολισμένο στις επιδόσεις και στην εμπειρία οδήγησης σχεδόν με τη σκέψη – το μικρό τιμόνι αυξάνει το βαθμό ευκολίας των χειρισμών και το Head Up Display δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στο δρόμο.

Τα νέου τύπου «comfort-fit» καθίσματα διαθέτουν επένδυση από δέρμα και Alcantara με ραφές σε απόχρωση «Kryptonite» και «Black Onyx». Τα πάντα στο εσωτερικό είναι σχεδιασμένα με γνώμονα την τελειότητα: η οροφή, οι κολώνες του παρμπρίζ και οι επενδύσεις των θυρών καλύπτονται επίσης από Alcantara.

Το αγωνιστικό «ασύμμετρο» τιμόνι πρωταγωνιστεί και εδώ, μόνο που στο συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει επένδυση από Alcantara και στοιχεία ανθρακονήματος.  Στο κάτω μέρος του διακρίνεται το σήμα με τις 3 γραμμές της Peugeot sport Engineered και η στεφάνη του διαθέτει εμφανείς ραφές σε απόχρωση ‘Kryptonite’ και ‘Black Onyx’. Για καλύτερη αίσθηση αλλά και ομορφότερο αισθητικά αποτέλεσμα, τμήμα του μοχλού ταχυτήτων που λειτουργεί με ένα απλό άγγιγμα, καλύπτεται από επένδυση Alcantara.

Το επάνω μέρος του ταμπλό διαθέτει επένδυση από Alcantara και εμφανείς ραφές σε απόχρωση ‘Kryptonite’, όπως και τα πλαίσια των θυρών που είναι επίσης καλυμμένα με το μοναδικό αυτό υλικό και με πινελιές στην ίδια απόχρωση . Η κεντρική κονσόλα διαθέτει επένδυση από ανθρακονήματα για να τονίσει τη δυναμική προσωπικότητα του αυτοκινήτου.

Τη συνολική εικόνα στο εσωτερικό  συμπληρώνει η HD οθόνη αφής των 10″ και το ψηφιακό head-up display των 12.3″ με πλήρως διαμορφώσιμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας. Καμία λεπτομέρεια δεν είναι τυχαία – υπάρχει ακόμη και μια λεπτή πινελιά Kryptonite στο εσωτερικό των χειρολαβών των θυρών.

Νίκος Τσάδαρης