Ένα εντυπωσιακό πείραμα με το Audi e-tron

Δοκιμάζεται σε κλωβό Faraday με ηλεκτρικές εκκενώσεις 3.000.000 Volt


AUTO
14:07
21/04/2018
Ένα εντυπωσιακό πείραμα με το Audi e-tron
3
loading

Η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου e-tron προαναγγέλλει την έναρξη μιας νέας εποχής για την Audi, καθώς η μάρκα μεταμορφώνεται από έναν κλασσικό κατασκευαστή αυτοκινήτων σε έναν προμηθευτή ολιστικών συστημάτων αυτοκίνησης που προσφέρει, εκτός άλλων, προσαρμοσμένες και ευέλικτες λύσεις φόρτισης, είτε βρίσκεται κανείς σπίτι του είτε κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής.

Η έκδοση παραγωγής του e-tron θα αποτελέσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δυνατότητα φόρτισης σε σταθμούς με ισχύ έως 150 kW. Σε μόλις 30 λεπτά της ώρας, το ηλεκτροκίνητο SUV θα είναι έτοιμο για την επόμενη μεγάλη διαδρομή του ταξιδιού του. Οι μεγάλες μπαταρίες ιόντων λιθίου του διασφαλίζουν μία εξίσου μεγάλη αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το νέο κύκλο WLPT που περιλαμβάνει μετρήσεις και σε πραγματικές συνθήκες.

Για την παρουσίαση ενός τόσο καινοτόμου μοντέλου, η Audi επέλεξε ένα εξίσου εντυπωσιακό concept, τοποθετώντας το e-tron μέσα σε ένα τεράστιο κλωβό Faraday! (*)

Το «ταξίδι στον κόσμο των ηλεκτρονίων»

Ο κλωβός Faraday που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις υψηλής τάσης της Siemens στο Βερολίνο έχει διαστάσεις 42x32x25 μέτρα. Μία ομάδα από ηλεκτρολόγους και μηχανολόγους ερευνά στο μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο του είδους στον κόσμο, την ενέργεια που εκλύουν ηλεκτρικές εκκενώσεις, τάσης έως 3.000.000 Volt. Κατασκευάστηκε το 1958 και μέσα σε αυτόν τον παραβολικό κλωβό υπάρχει μία μονάδα παραγωγής υπέρ-υψηλής τάσης στο μέγεθος ενός σπιτιού με το πρωτότυπο e-tron να βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του.

Εκθαμβωτικές λάμψεις χορεύουν πάνω από την οροφή του αυτοκινήτου φωτίζοντας την αίθουσα έως τα 25 μέτρα που είναι το ύψος της. Οι ειδικοί έχουν ως στόχο μία ελεγχόμενη φωτεινή βολή υπερ-υψηλής τάσης προς το αυτοκίνητο. Το πείραμα αυτό συμβολίζει κάτι που έχουν ονειρευτεί οι άνθρωποι εδώ και χιλιάδες χρόνια: να αιχμαλωτίσουν τις αστραπές και να χρησιμοποιήσουν την ενέργεια τους. Ακόμη και σήμερα δεν είναι δυνατή η χρήση της τεράστιας έκλυσης ενέργειας που παράγεται από μία αστραπή ώστε να χρησιμοποιηθεί για την φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά οι μηχανικοί έφτασαν ένα βήμα πιο κοντά σε μία ταχύτατη φόρτιση. Και το e-tron παραγωγής θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα φορτίζει με ισχύ έως 150 kW.

Φόρτιση καθ’ οδόν με ισχύ έως 150 kW

Στους σταθμούς υψηλής ισχύος που χρησιμοποιούν το Ευρωπαϊκό πρότυπο φόρτισης «Combined Charging System» (CCS), όπως αυτό του δικτύου Ionity, το e-tron έχει την δυνατότητα να πραγματοποιήσει την επόμενη μεγάλη του διαδρομή σε λιγότερα από 30 λεπτά. Αυτό είναι εφικτό χάρη στην εξελιγμένη θερμική διαχείριση του συστήματος για τη μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου, έχει ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh και προσφέρει πάνω από 400 χιλιόμετρα κίνησης με μία φόρτιση και στις ρεαλιστικές δοκιμές του κύκλου WLTP. Πρόκειται λοιπόν για ένα ηλεκτρικό SUV με ευκολία στην καθημερινή χρήση. Μέχρι το τέλος του 2018, θα υπάρχουν σχεδόν 200 σταθμοί υψηλής φόρτισης (HPC) με τον καθένα να διαθέτει έξι παροχές φόρτισης. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει 400 τοποθεσίες σε διαστήματα 120 χιλιομέτρων, κατά μήκος των αυτοκινητόδρομων και των κυρίων οδών μέχρι το 2020.

Εκτός από την ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα, το ηλεκτρικό SUV μπορεί επίσης να φορτιστεί σε εναλλασσόμενη AC παροχή έως 11 kW και προαιρετικά έως 22 kW. Έτσι οι οδηγοί και χρήστες του ηλεκτρικού SUV θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερους από 65.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη.

Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Στο λανσάρισμα, η Audi θα προσφέρει στους πελάτες του e-tron μια απλοποιημένη πρόσβαση στο περίπου 80% από αυτούς τους σταθμούς φόρτισης στο πλαίσιο προνομιακής υπηρεσίας. Είτε πρόκειται για ρεύμα AC ἠ DC, είτε για ισχύ 11 kW ή 150 kW, μια κάρτα θα είναι ότι χρειάζεται κάθε πελάτης για κάθε διαδικασία φόρτισης. Το μόνο που θα έχουν να κάνουν οι πελάτες είναι μία εγγραφή για μία φορά στην διαδικτυακή πύλη myAudi και να συνάψουν μια σύμβαση φόρτισης.

Η χρέωση είναι αυτοματοποιημένη και δεν απαιτεί καμία φυσική μορφή πληρωμής. Η διαδικασία θα γίνει ακόμη πιο εύχρηστη με την λειτουργία Plug & Charge, η οποία θα εισαχθεί το 2019. Πλέον δεν θα είναι απαραίτητη κάποια κάρτα, αφού το ίδιο το αυτοκίνητο αυτόματα θα εξουσιοδοτεί και θα «ξεκλειδώνει» από μόνο του το σταθμό φόρτισης.

Τα ταξίδια και οι εκδρομές θα μπορούν να σχεδιαστούν στην εφαρμογή myAudi ή απευθείας στο αυτοκίνητο. Και στις δύο περιπτώσεις στον πελάτη εμφανίζεται η πιο κατάλληλη διαδρομή με τα απαιτούμενα σημεία φόρτισης.

Το σύστημα πλοήγησης λαμβάνει υπόψη του όχι μόνο την φόρτιση της μπαταρίας αλλά επίσης και την κατάσταση της κυκλοφορίας υπολογίζοντας τον χρόνο άφιξης μαζί με αυτόν του χρόνου φόρτισης. Στον υπολογισμό της διαδρομής περιλαμβάνονται οι DC σταθμοί και οι περισσότεροι σταθμοί εναλλασσόμενου ρεύματος AC που υπάρχουν στην Ευρώπη.

Φόρτιση στο σπίτι στα 11 kW, ή στα 22 kW

Η μάρκα προσφέρει εναλλακτικούς τρόπους φόρτισης στο σπίτι. Αν ο πελάτης το επιθυμεί ένας εξουσιοδοτημένος από το δίκτυο της Audi ηλεκτρολόγος μπορεί να ελέγξει τις επιλογές φόρτισης και τις υποδομές στον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Το βασικό σύστημα φόρτισης προσφέρει δύο επιλογές: με παροχή ισχύος έως 2,3 kW και σύνδεση στα 230 Volt ή παροχή ισχύος έως 11 kW με τριφασικό στα 400 Volt. Στην τελευταία περίπτωση η μπαταρία μπορεί να φορτίσει πλήρως σε περίπου 8,5 ώρες. Με το προαιρετικό σύστημα φόρτισης η ισχύς διπλασιάζεται στα 22 kW με δεδομένο πως το ηλεκτρικό SUV είναι εφοδιασμένο με τον απαραίτητο δεύτερο φορτιστή.

Σε συνδυασμό με το οικιακό σύστημα διαχείρισης ενέργειας, το σύστημα φόρτισης προσφέρει έξυπνες λειτουργίες. Για παράδειγμα, το e-tron μπορεί να φορτίσει με την μέγιστη επιτρεπόμενη έξοδο ισχύος δίχως να επιβαρύνεται το δίκτυο και οι λοιποί καταναλωτές ενέργειας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν σε πραγματικό χρόνο τις δικές τους απαιτήσεις ενέργειας.

Η λειτουργία αυτή αποτρέπει την υπερφόρτωση του οικιακού δικτύου. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να προκαθορίσουν τις προσωπικές τους προτεραιότητες, όπως η φόρτιση σε περίοδο με χαμηλό τιμολόγιο. Αν το σπίτι είναι εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκό σύστημα το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίζει με την ενέργεια που παράγεται από το εν λόγω σύστημα, διαθέτοντας επιπλέον και δυνατότητα πρόβλεψης ηλιοφάνειας.

Η εφαρμογή myAudi παρέχει εύκολο έλεγχο ακόμη και αν αναπαύεστε στον καναπέ του σπιτιού σας. Μέσω του εύχρηστου app υπάρχει δυνατότητα προγραμματισμού, ρύθμισης και ελέγχου της διαδικασίας φόρτισης και της προ-θέρμανσης/προ-ψύξης του ηλεκτρικού SUV. O χρήστης μπορεί να ορίσει την επιθυμητή ώρα αναχώρησης ώστε το e-tron να φορτίσει, ή να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού στην επιθυμητή θερμοκρασία.

(*) Ο κλωβός Faraday είναι η πειραματική διάταξη που επινόησε ο διάσημος φυσικός, για να αποδείξει ότι ένα μεταλλικό πλέγμα θωρακίζει τον χώρο που περιβάλλει από ηλεκτρικά πεδία και ηλεκτρομαγνητικά κύματα.

The Audi e-tron Prototype in Berlin

The Audi e-tron Prototype in Berlin

Audi e-tron extreme: High-Voltage at Siemens Schaltwerk Berlin

Audi e-tron extreme: High-Voltage at Siemens Schaltwerk Berlin

Audi e-tron extreme: High-Voltage at Siemens Schaltwerk Berlin

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Αφήστε τις παρουσιάσεις concept car. Βγάλτε το στην αγορά. Τότε θα δούμε και τα πραγματικά νούμερα. Μέχρι τότε ο καθένας μπορεί να ισχυρίζεται ότι θέλει. Με 80 χιλιάρικα που θα ξεκινάει στη Γερμανία και αυτονομία, που πριν κυκλοφορήσει, ήδη χαμήλωσαν τις εκτιμήσεις κατά 100 ολόκληρα χιλιόμετρα (φαντάσου να πάει Αμερική και να ζητήσει πιστοποίηση από EPA πόσα θα κοπούν ακόμη), ο ανταγωνισμός θα είναι αμείλικτος.

  2. avatar ΤΕΛΕΙΟΟΟΟΟ!

    Αυτό είναι το μέλλον!

    1. avatar ΦΗΗΦ

      ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΣ?

      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει