Ο κυβερνήτης της πτήσης 171 της Air India, η οποία συνετρίβη στο Αχμενταμπάντ σκοτώνοντας 241 από τους 242 επιβαίνοντες τον περασμένο μήνα, εμπιστεύθηκε στον συγκυβερνήτη του το αεροπλάνο πριν από την απογείωση, όπως αναφέρει η Daily Mail.
Τα νέα στοιχεία προκύπτουν από τα μαύρα κουτιά που ανακτήθηκαν μετά τη συντριβή, σύμφωνα με πηγές, και αποκαλύπτουν τον διάλογο πριν το δυστύχημα.
«Το αεροπλάνο είναι στα χέρια σου», φέρεται να είπε ο κυβερνήτης Σουμίτ Σαμπαρβάλ στον συγκυβερνήτη Κλάιβ Κούντερ, όπως δήλωσαν στην Corriere della Sera δύο δυτικές πηγές που γνωρίζουν το περιεχόμενο των ηχογραφήσεων.
Οι πηγές δήλωσαν ότι δεν ήταν ασυνήθιστη αυτή η κίνηση, και θα έδινε στον κυβερνήτη την ευκαιρία να επιχειρήσει «ανενόχλητος».
Το αεροπλάνο απογειώθηκε στις 13:38 και παρέμεινε στον αέρα για περίπου 30 δευτερόλεπτα πριν χάσει την ισχύ του και πέσει σε κατοικημένη περιοχή, σκοτώνοντας 19 άτομα στο έδαφος και όλους τους επιβαίνοντες εκτός από έναν.
Η προκαταρκτική έκθεση αποκάλυψε ότι πριν από τη συντριβή, δύο διακόπτες καυσίμων είχαν μετακινηθεί από το «Run» στο «Cutoff» (διακοπή), στερώντας τα καύσιμα από τους κινητήρες. Επικράτησε σύγχυση στην καμπίνα, πριν γίνουν απέλπιδες προσπάθειες να τους επαναφέρουν.
Οι πηγές της Corriere ανέφεραν ότι ο Κούντερ ακούστηκε να ρωτά τον ανώτερο πιλότο: «Γιατί έκλεισες τους κινητήρες;». Ένα άλλο μικρόφωνο κατέγραψε την απάντηση: «Δεν το έκανα εγώ».
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι ο Κούντερ «δεν πείστηκε» και έκανε την ίδια ερώτηση «αρκετές ακόμη φορές» για έξι ακόμη δευτερόλεπτα.
Μια προκαταρκτική έκθεση του Γραφείου Διερεύνησης Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) επιβεβαίωσε ότι οι διακόπτες όντως μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας στη θέση διακοπής δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, χωρίς να είναι γνωστό πώς ή από ποιον.
Πληροφορίες αναφέρουν πως από τη συνομιλία μεταξύ των δύο πιλότων φαίνεται να προκύπτει ότι πιθανότατα ο κυβερνήτης μετακίνησε τον διακόπτη για τη ροή των καυσίμων προς τους κινητήρες.
Υπενθυμίζεται πως δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας Wall Street Journal ανέφερε, επικαλούμενο ηχογραφημένο διάλογο μεταξύ των δύο χειριστών του Boeing 787 της Air India, πως φαίνεται ότι ο πιο έμπειρος από τους δύο, ο κυβερνήτης, ήταν εκείνος που διέκοψε την παροχή καυσίμου στους κινητήρες.