Οργισμένες αντιδράσεις έχει προκαλέσει μια διαφήμιση στην Ιταλία που δείχνει καλόγριες να τρώνε πατατάκια σε μοναστήρι, με τους καθολικούς τηλεθεατές να κάνουν λόγο για βλασφημία.

Η διαφήμιση διάρκειας 30 δευτερολέπτων για την Amica Chips λαμβάνει χώρα σε ένα μοναστήρι και ανοίγει με τις καλόγριες που προετοιμάζονται για να λάβουν τη Θεία Κοινωνία υπό τον ήχο του «Ave Maria» στο προσκήνιο. Οι καλόγριες κατευθύνονται προς τον ιερέα και, όταν η πρώτη λαμβάνει τη Θεία Ευχαριστία, ακούγεται ένας ήχος μασήματος και δείχνει την ηγουμένη να απολαμβάνει τα τσιπς της εταιρείας, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του «Guardian».

Η εταιρεία που δημιούργησε τη διαφήμιση δήλωσε ότι η καμπάνια είχε στόχο ένα νεότερο κοινό «με μια ισχυρή βρετανική ειρωνεία και ήθελε να προβάλει την τραγανή γεύση των Amica Chips με έναν υπερβολικό τρόπο».

Μια οργάνωση τηλεθεατών που είναι πιστοί της καθολικής θρησκείας ζήτησε την άμεση αναστολή της διαφήμισης με τον πρόεδρό τους, Τζιοβάνι Μπάντζιο, να κατηγορεί την εταιρεία τσιπς ότι επέλεξε τη βλασφημία με σκοπό να αυξήσει τις πωλήσεις. Ο ίδιος τόνισε ότι η διαφήμιση «προσβάλλει εκατομμυρία καθολικούς και ότι ήταν προκλητική, επειδή μιμείται τη σύγκριση μεταξύ του τσιπς πατάτας και της Θείας Κοινωνίας».

«Η διαφήμιση δείχνει έλλειψη σεβασμού και δημιουργικότητας», πρόσθεσε ο Μπάντζιο σε μια ανακοίνωση. «Είναι ένα σημάδι ανικανότητας να γίνεται σωστό μάρκετινγκ, χωρίς να καταφεύγουν οι δημιουργοί σε σύμβολα που δεν έχουν καμία σχέση με την κατανάλωση και το εμπόριο», κατέληξε.

Η διαφήμιση κατακρίθηκε, επίσης, από την καθολική εφημερίδα, «Avvenire», η οποία σε σχετικό άρθρο της αναφέρει: «Ο Χριστός μετατράπηκε σε τσιπς πατάτας. Περιθωριοποιημένος και συκοφαντημένος όπως πριν από δύο χιλιάδες χρόνια».