To Labubu σχεδιάστηκε το 2015 από τον καλλιτέχνη Kasing Lung που γεννήθηκε στο Hong Kong και ζει στην Ολλανδία. Είναι ένα ανθρωπόμορφο χαριτωμένο πλασματάκι με στραβά δόντια που αποτελεί χαρακτήρα του παιδικού του βιβλίου Monsters και ξαφνικά όλοι θέλουν να το αποκτήσουν. Το γεγονός ότι πωλείται σε σφραγισμένη συσκευασία που δεν σου επιτρέπει να δεις ποιo Labubu θα αγοράσεις μέχρι να την ανοίξεις, εντείνει το μυστήριο της διαδικασίας και κάνει την αγορά ακόμη πιο ελκυστική.
Η μανία των Labubu είναι πλέον τόσο έντονη, που αποτελεί τη νούμερο ένα συλλογή συλλεκτικών αντικειμένων στην πλατφόρμα μεταπώλησης StockX, η τελευταία κυκλοφορία του Pop Mart είναι sold out παγκοσμίως και η Depop έχει παρατηρήσει αύξηση των αναζητήσεών του αυξημένη κατά 376% από το Δεκέμβριο μέχρι σήμερα.
Πλέον το Labubu κατέκτησε και τους fashion insiders, καθώς πωλείται ως μικρό συλλεκτικό μπρελόκ που κοστίζει περίπου 13 λίρες και κρέμεται μόνο του ή με παρέα ως charm από πανάκριβες πολυτελείς τσάντες. Το έχουμε δει να αιωρείται από τις τσάντες της Rihanna και της Dua Lipa, σε 1,2 εκατομμύρια βίντεο στο TikTok ενώ εκατοντάδες άνθρωποι περίμεναν σε ατελείωτη ουρά έξω από το κατάστημα Pop Mart στην Oxford Street ( το μοναδικό κινέζικο φυσικό κατάστημα που διέθετε αυθεντικά Labubu) για να το αποκτήσουν.
Η Lucy Maguire σε άρθρο της στη Vogue Business ανέφερε πως πολλοί συλλέκτες θεωρούν πως η συλλογή Labubu έχει σχεδόν θεραπευτική αξία για τους ίδιους «Eίναι σαν να θεραπεύεις το εσωτερικό σου παιδί», λένε και προσθέτουν πως «νιώθεις σαν να μην μεγάλωσες ποτέ πραγματικά και παίρνεις μαζί σου ένα μικρό κομμάτι της παιδικής σου ηλικίας με έναν νοσταλγικό, διασκεδαστικό και παιχνιδιάρικο τρόπο». Κάποιοι άλλοι ανέφεραν πως σε περιόδους πολιτικής αβεβαιότητας αναζητούν την απλότητα, την ξενοιασιά και τη χαριτωμένη υπερβολή που κουβαλά ένα μικρό πλαστικό αντικείμενο. Βέβαια η τάση του Labubu πιθανόν τώρα να βρίσκεται στο peak της και σταδιακά να σβήσει, όπως έχει γίνει με πάρα πολλά άλλα αντικείμενα που έγιναν trends και μετά εξαφανίστηκαν.
«Η φύση της έκπληξης στη συσκευασία είναι εθιστική», λέει μια άλλη πηγή της Lucy Maguire. «Είναι πολύ απίθανο να πάρεις το μοντέλο που σου αρέσει πραγματικά, οπότε συνεχίζεις να τις αγοράζεις. Παίρνεις διπλά, αλλά συνεχίζεις να αγοράζεις. Είναι σαν αγώνας δρόμου». Eμείς πιστεύουμε πως αυτό που το κάνει ακόμη περισσότερο ελκυστικό είναι η τιμή του: Μπορείς να κρεμάσεις στην τσάντα σου ένα charm με μόλις 13 λίρες και να είναι και στην κορυφή των τάσεων. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;