Οι τελευταίες ώρες του Άρη Βελουχιώτη

Οι δραματικές στιγμές που οδήγησαν τον αρχικαπετάνιο του ΕΛΑΣ στην αυτοκτονία


WEEKEND
0:02
20/06/2015
Οι τελευταίες ώρες του Άρη Βελουχιώτη
94
loading

Για την ζωή και την δράση του Άρη Βελουχιώτη, του αρχικαπετάνιου του ΕΛΑΣ, έχουν γραφτεί πολλά. Ο άνθρωπος που πίστεψε και δημιούργησε το αντάρτικο ακόμα και ενάντια στο ίδιο του το Κόμμα είναι ακόμα και σήμερα ένα πρόσωπο που διχάζει μεγάλα τμήμα της Ελληνικής κοινωνίας.

Έχει πιστούς οπαδούς αλλά και ορκισμένους εχθρούς. Αυτό, συνήθως, είναι κάτι σαν… φυσική προέκταση της πολιτικής ιδεολογίας που χαρακτηρίζει τον καθένα και δείγμα πως η αντίσταση και ο εμφύλιος έχουν αφήσει βαθιά χαραγματιά στο DNA του τόπου.

ARIS13

Όσο γνωστή και αν είναι η ζωή του Θανάση Κλάρα (όπως ήταν το πραγματικό του όνομα), ωστόσο, τόσο άγνωστες παραμένουν ακόμα και σήμερα οι τελευταίες του στιγμές. Ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει όλα αυτά που έγιναν λίγο πριν δώσει ο ίδιος τέλος στη ζωή του. Οι καταγραφές είναι λίγες και οι αστικοί μύθοι περισσότεροι. Η αλήθεια και το ψέμα ή η υπερβολή σχεδόν συνυπάρχουν και τα όρια τους είναι δυσδιάκριτα.

Η αποκήρυξη του Άρη και το ανελέητο κυνηγητό   ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ

Η τελευταία πράξη του δράματος παίχτηκε πριν από ακριβώς 70 χρόνια. Στις 15 Ιουνίου του 1945, στη χαράδρα του Φάγγου στον Αχελώο ποταμό. Εκεί όπου οι δυνάμεις που ανήκαν στον πρώην ΕΔΕΣ και του Στρατού περικύκλωσαν τον Βελουχιώτη και τους συντρόφους του. Ακόμα και πρώην σύντροφοί του τον κυνηγούσαν εκείνη την εποχή.

Πριν φτάσουμε, όμως, σε εκείνο το σημείο έχουν προηγηθεί δυο σημαντικά ιστορικά γεγονότα που επί της ουσίας επίσπευσαν το τέλος.

ARIS7

Το πρώτο έχει να κάνει με το ίδιο το κόμμα που αγάπησε ο Βελουχιώτης. Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. Είναι γνωστό πως την περίοδο πριν την αυτοκτονία ο Βελουχιώτης βρέθηκε σε βαθιά ρήξη με το ΚΚΕ. Διαφώνησε ανοιχτά με την Συμφωνία της Βάρκιζας (την κατήγγειλε ως προδοτική που στην ουσία αποδεχόταν την αγγλική κατοχή) και ανέβηκε και πάλι στα βουνά, τα οποία επί της ουσίας ουδέποτε εγκατέλειψε.

Το να διαφωνεί κάποιος εκείνη την εποχή με το Κόμμα και μάλιστα ανοιχτά ισοδυναμούσε με πολιτικό θάνατο. Στις 12 Ιουνίου του 1945 ο «Ριζοσπάστης» δημοσιεύει την αποκήρυξη του Βελουχιώτη. Την απόφαση υπογράφει ο τότε ΓΓ του Κόμματος Νίκος Ζαχαριάδης που χαρακτηρίζει την στάση του Άρη ύποπτη και τυχοδιωκτική ενώ θυμίζει πως επί δικτατορίας Μεταξά ο Βελουχιώτης ήταν «δηλωσίας». Παραμένει άγνωστο αν μέσα σε αυτές τις τρείς μέρες που μεσολαβούν μέχρι το θάνατο του Βελουχιώτη ο αρχικαπετάνιος του ΕΛΑΣ πρόλαβε να μάθει την αποκήρυξη του. Ακόμα και αν δεν πρόλαβε, όμως, είναι σίγουρο πως την… ένιωσε στο πετσί του.

ARIS9

Το δεύτερο γεγονός συνδέεται άρρηκτα με το πρώτο. Οι δυνάμεις του Στρατού και του πρώην ΕΔΕΣ βρίσκονται συνέχεια στα ίχνη του Βελουχιώτη. Δεν μπορούν, ωστόσο, να τον περιορίσουν. Μετά από εκείνο το «ούτε ψωμί, ούτε νερό στον Μιζέρια (το παρατσούκλι του Άρη)», όμως, η ευκαιρία που δινόταν για την φυσική εξόντωση του ήταν ορθάνοιχτος και οι αντίπαλες δυνάμεις δεν την άφησαν να πάει χαμένη καθώς από εκείνο το σημείο και έπειτα ρίχνουν όλα τα όπλα που διαθέτουν στην καταδίωξη του Θανάση Κλάρα.

Η μοιραία περικύκλωση στη  χαράδρα του Φάγγου

Αποκομμένος απ’ όλους και απ’ όλα ο Άρης Βελουχιώτης μαζί με λιγοστούς συντρόφους του δίνει την ύστατη μάχη προκειμένου να ξεφύγει από τους διώκτες του. Μαζί με τους αντάρτες του ο Βελουχιώτης μεταβαίνει στο Ανθηρό όπου ανταλλάσσει ομήρους με όπλα και πυρομαχικά. Δύο ή τρείς μέρες πριν το  τέλος, ο Άρης βρίσκεται στο χωριό Λιάσκοβο όπου δίνει την τελευταία σκληρή μάχη στο τέλος της οποίας υποχωρεί προς το Μαυροβούνι.

Την Τετάρτη 14 Ιουνίου Βελουχιώτης και οι σύντροφοί του κατευθύνεται στο Κοθώνι, από όπου και αποφασίζει να επιχειρήσει τη μεγάλη έξοδο και μέσω του Χοιρόλακκου προσπαθεί να περάσει τον Αχελώο.  Αφού πέσει το σκοτάδι ξεκινούν για τη Μεσούντα.

ARIS12

Την Πέμπτη 15 Ιουνίου ο Βελουχιώτης έχει καταλάβει πλέον πως το τέλος έφτασε. Αδιαφορεί στις παραινέσεις να περάσουν πάλι το ποτάμι προς τη Ρούμελη. Σύμφωνα με μαρτυρίες συντρόφων του έδειχνε να μην τον ενδιαφέρει τίποτα πλέον.  Δίνει εντολή στους άνδρες του να φύγουν προς το ποτάμι. Εκείνος παραμένει εγκλωβισμένος στη χαράδρα του Φάγγου μαζί με ελάχιστους που αρνούνται να τον εγκαταλείψουν.

Δεν θα υπάρξει άλλη μάχη. Ο Άρης όπως άλλωστε είχε προβλέψει και είχε πει στους συντρόφους του δεν πρόκειται να πιαστεί ζωντανός.

Η συνάντηση με τον θάνατο και τα τελευταία του λόγια

Οι θεωρίες σχετικά με τις τελευταίες δραματικές στιγμές του αρχικαπετάνιου του ΕΛΑΣ είναι δυο. Η μία (που πιθανότατα δεν ισχύει, κιόλας) αναφέρει πως ο Βελουχιώτης (που νωρίτερα είχε χτυπήσει άσχημα στην σπονδυλική στήλη από πέσιμο στα βράχια) αφού έδιωξε τους πάντες από δίπλα του, αυτοκτόνησε τραβώντας την περόνη από μια χειροβομβίδα που είχε μαζί του.

ARIS4

Η δεύτερη και πιθανότερη εκδοχή ως προς το τέλος του Άρη είναι πως αυτοπυροβολήθηκε στο κεφάλι και συγκεκριμένα στην δεξιά πλευρά. Υπάρχει, μάλιστα, και η μαρτυρία του Βαγγέλη Γκονέζου, που ήταν μαζί με τον Βελουχιώτη και ο οποίος προκειμένου να σωθεί κρύφτηκε σε ένα βράχο ενώ στη συνέχεια κατέφυγε στους Μελισσουργούς της Άρτας, πέρασε στη Γιουγκοσλαβία κι από εκεί στη Σοβιετική Ένωση.

ARIS8

Ο Γκονέζος αναφέρει: «Η ώρα ήταν 9 μ.μ. Από την απέναντι μεριά του Μυροφύλλου, ένα εχθρικό πυροβόλο χτυπούσε κατ' άξονα τη ρεματιά. Μπροστά μας σκοτώνεται ο Κόζιακας και πιο κάτω τραυματίζεται ο Λέων (ψευδώνυμο του Γιάννη Νικολόπουλου), στο δεξιό μέρος του μετώπου πάνω από το μάτι και γυρίζει πίσω γεμάτος αίματα. Για μία στιγμή ακούω τον Αρη να λέει "Έζησα 40 χρόνια, έζησα και καλά και άσχημα. Κοιτάξτε εσείς τι θα κάνετε τώρα, γεια σας" Βγάζει το πιστόλι του και αυτοκτονεί. Δεν μπόρεσα να καταλάβω τη σκέψη του ούτε και να αντιδράσω».

ARIS1

Αμέσως, μόλις, ο Τζαβέλας, ο πιστός σύντροφός του Βελουχιώτη μαθαίνει για την αυτοκτονία, σπεύδει εκεί που βρισκόταν ο νεκρός πλέον αρχικαπετάνιος του ΕΛΑΣ, σκίζει τις φωτογραφίες που είχε ο αρχηγός πάνω του, σπάει το ρολόι του και το πιστόλι του, τον «Ελβετό», και όταν απομακρύνθηκαν οι υπόλοιποι αγκάλιασε το άψυχο σώμα του και τράβηξε την περόνη μιας χειροβομβίδας «Μιλς».

Το κεφάλι λάφυρο και ο φανοστάτης στη πλατεία των Τρικάλων

Την επόμενη ημέρα, στις 16 Ιουνίου, οι διώκτες του μαθαίνουν πως ο Άρης Βελουχιώτης είναι νεκρός. Ανάμεσα στους διώκτες του ήταν και ο Ζαχαρίας Π. ο οποίος άφησε γραπτή μαρτυρία από την καταδίωξη και εξηγεί πώς σκοτώθηκαν ο Κόζιακας (Κώστας Αργύρης), ο Νικήτας (Θωμάς Αρχιμανδρίτης) και πώς πέθανε τελικά ο Άρης Βελουχιώτης και ο Τζαβέλας. Η εν λόγω μαρτυρία προέρχεται από το αρχείο του Ιάσονα Χανδρινού.

ARIS5

Όπως αφηγείται ο Ζαχαρίας Π.: «Με το πέρασμα του ποταμού, τους πήραμε είδηση και ειδοποίησα τον Βόιδαρο στην Αγία Παρασκευή (ο Βόιδαρος ήταν οπλαρχηγός της ΕΔΕΣ στην Κατοχή και επικεφαλής ένοπλης ομάδας αντικομουνιστών). Ο Άρης μετακινήθηκε την άλλη μέρα σε μία σπηλιά στη δύσβατη πλαγιά του βουνού, όπου λημέριασε και προσπάθησε να έρθει σε επαφή με τον Τζουμάνη (τοπικό στέλεχος του ΕΑΜ και οδηγός των μαυροσκούφηδων).

Και πάλι ειδοποίησα τον Βόιδαρο για τις κινήσεις του Άρη και την ίδια μέρα ανέβηκα στο Μυρόφυλλο. Συναντήθηκα με τον Μόκα και τον ανθυπολοχαγό της Εθνοφυλακής Μουρελάτο. Το απόγευμα οι ένοπλες ομάδες του Μόκα και της Εθνοφυλακής κινήθηκαν από Μυρόφυλλο και πήραν θέσεις κατά μήκος του ποταμού. Από την άλλη πλευρά, ο Κώστας Βόιδαρος, ο Γιώργος Ζαγκαβιέρος και ο Κώστας Ζαφείρης (αντάρτες του ΕΔΕΣ που συμμετείχαν στην ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου το 1942) προχώρησαν στην κακοτράχαλη πλαγιά για την εξουδετέρωση του Άρη. Ο κλοιός από λεπτό σε λεπτό γινόταν πιο ασφυκτικός. Η μάχη κράτησε ως το σούρουπο. Η διαφυγή του Άρη ήταν πλέον αδύνατη.

Ο Βόιδαρος, εκτιμώντας την κατάσταση, έστειλε συνδέσμους στον ταγματάρχη Τζινιέρη στο Τετράκωμο για να προωθήσει δυνάμεις μέσα στη νύχτα από τη βόρεια πλευρά του Αχελώου για να κλειστεί και η τελευταία πιθανή δίοδος διαφυγής. Ήταν νύχτα που έφυγα από το τμήμα του Βόδιαρου για τη Μεσούντα. Προχωρώντας πιο πέρα είδα ένα φως σε μία καλύβα στο δάσος. Την ώρα που πλησίασα μπήκε μέσα ένας γεροδεμένος άνδρας με άσπρη γενειάδα. Προτού να πει κουβέντα πρότεινα το όπλο και φώναξα "ψηλά τα χέρια". Εκείνος φώναξε "μη με σκοτώσετε είμαι ο Δράκος και μπορώ να σας φανώ χρήσιμος". Ήταν ο Σωτήρης Δράκος, ένα από τα πρωτοπαλίκαρα του Άρη που μόλις έπεσαν οι πρώτοι πυροβολισμοί πέταξε το όπλο του και έφυγε.

Τον έδεσα πισθάγκωνα και τον οδήγησα στον Βόιδαρο. Εκεί ομολόγησε τη μεγάλη ταλαιπωρία τους και ότι ο Άρης με τους συντρόφους του αυτοκτόνησε πιο κάτω από το κρησφύγετο στην απότομη πλαγιά. Πέρασε εκείνη η νύχτα και πολύ πρωί με οδηγό τον Δράκο φτάσαμε στο λημέρι όπου λίγο πιο κάτω βρίσκονταν τρία πτώματα γενειοφόρων. Ο Δράκος έδειξε ένα και είπε: "Αυτό το σκυλί είναι ο Άρης". Ο διπλανός του ήταν ο Τζαβέλας και ο τρίτος ο Νικήτας. Έδωσα το μαχαίρι στο Δράκο και έκοψε τα κεφάλια του Άρη και του Τζαβέλα, τα τοποθέτησε στην περισκελίδα του και τραβήξαμε για τη Μεσούντα. Στην πλατεία στο καφενείο του Θάνου, τοποθετήθηκαν τα κεφάλια σε κοινή θέα».

Τα κεφάλια των δυο αγωνιστών, αφού πρώτα είχαν παστωθεί με ρίγανη και αλάτι προκειμένου να μη μυρίσουν, περιφέρθηκαν ως λάφυρα σε διάφορα χωριά για να καταλήξουν στην πλατεία Ρήγα Φεραίου στα Τρίκαλα όπου έμειναν κρεμασμένα σε φανοστάτη για τουλάχιστον δυο ημέρες. Σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής ακολούθησε μεγάλη γιορτή με νταούλια και χορούς.

ARIS6

Άγνωστο -παρά τις πολλές θεωρίες που κατά καιρούς έχουν ακουστεί- παραμένει και το τι απέγιναν τα κεφάλια όπως και τα σώματα των δυο ανταρτών. Το πιθανότερο σενάριο είναι πως τα κεφάλια θάφτηκαν σε άγνωστο μέρος αφού πρώτα επιθεωρήθηκαν από τον Ζέρβα ο οποίος έσπευσε γι’ αυτό το λόγο στα Τρίκαλα ενώ τα σώματα (από τα οποία είχαν κόψει χέρια και πόδια) αφέθηκαν στο σημείο της αυτοκτονίας.

ARIS3

Τέλος, πολλές φορές έχει διαψευστεί και μάλιστα κατηγορηματικά ο ισχυρισμός πως τα κεφάλια μεταφέρθηκαν στην Αθήνα για να καταλήξουν στο (κλειστό για το ευρύ κοινό) Εγκληματολογικό Μουσείο που βρίσκεται στην Ιατρική Σχολή στο Γουδί, όπου υποτίθεται πως είναι τοποθετημένα δίπλα σε εκείνα των λήσταρχων Γιαγκούλα, Μπαμπάνη, Τζαμήτρα κ.ά.

Δείτε όλα τα θέματα του Weekend

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

94
σχόλια
  1. avatar Μπανε Πρελεβιτς

    Οσοι κακαλογητε τον Αρη εισαστε απλα ανιδεοι..ο Αρης και το εαμ ελας καμια σχεση δεν ειχαν με τον εμφυλιο...αλλοι σκωτοσανε Ελληνες και παρουσιαζοντε ως πατριωτες..ελληνας δεν σκοτωνει ελληνα εκτος και αν ειναι τουρκος ναζι σταλινικος ταγματασφαλιτης η χρυσαυγιτης...διαβαστε πρωτα για τον Αρη και μετα μιλατε...

  2. avatar Νίκος Φωτόπουλος

    Είστε ανενημέρωτοι με φασιστικές ιδέες ο Αρης ήταν ο ποιό γνήσιος κουμουνιστής και τον έφαγαν [...] ο Ζαχαριάδης με την παρέα του.

  3. avatar osfp

    Ζητω ο αρης μας εσωσε απο την πεινα και κλεινουν τα βαλκανια αντε να μπουν μεσα αλητες.αντε τραβατε στα. βαλκανια να τρωτε λασπες θελετε και επιθετικους αμυντικους μποξερ

  4. avatar Κυριάκος Μ ιωαννίδης

    Πολύ ασχολείστε με έναν εγκληματία. Δεν προσφέρετε θετικό έργο στον ελληνικό λαό. Μου θυμίζει Λαφαζάνη τώρα σε διαφορετική έκδοση..

    1. avatar ΤΗΑΝΑΣΗΣ

      ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΚΛΑΡΑ ΗΡΩΑ ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΑΙ ΑΚΟΜΗ ΦΑΣΗΣΤΕΣ

  5. avatar Dr. Sheldon Cooper

    DEN MAS NOIAZEI.

  6. avatar Νικος

    προς ενδιαφερομενους φωστηρες:ο αρης ηταν ο ηθικος αυτουργοςτης διαλυσης του 5/42 ταγματος του Ψαρρου,καθως το κκε οπως ειναι γνωστο,επιδιωκε την διαλυση ολων των αντιστασιακων οργανωσεων με σκοπο να οικειοποιηθει την αντισταση για παρτη του.τα ιδια εκανε με την ΠΕΑΝ,την οποια ρουφιανεψε μεσω του ριζοσπαστη λεγοντας οτι η ανατιναξη της ναζιστικης ΕΣΠΟ απο την ΠΕΑΝ ηταν πραξη (ακουσον ακουσον) προπαγανδιστικη!!
    απο το "Το αντάρτικο ΕΛΑΣ-ΕΔΕΣ-ΕΚΚΑ-(5/42)" του Φοίβου Γρηγοριάδη,ο ιδιος ο Γρηγοριαδης(υπεθυνος για την επιθεση στο 5/42) οταν πηγε να λογοδοτησει για την πραξη του στο συμβουλιο,αναφερει οτι ο Αρης τον συνεχαρει για την πραξη του,λεγωντας του:"Άκου τώρα. Όλοι μέσα θα σου ριχτούνε άτεγκτοι και αυστηροί. Θ'ακούσεις πολλά μα μην χάνεις το κουράγιο σου. Καλά έκανες και ασ'τους να λένε".
    ο ιδιος ο δολοφονος του Ψαρρου,Ζουλας, αναφερει σε έκθεσή του προς τα κομματικά όργανα του ΚΚΕ με ημερομηνία 02/03/1951 πως:"Για την εκτελεση του Ψαρρου ειμασταν συμφωνοι με τον Αρη"!!!
    κουμμουνια σάς απανταω με αποδειξεις και λεγομενα των ιδιων των κομμουνιστων και οχι πχ φασιστων.θα σάς ταραξουμε στην αληθεια!αιντε γιατι νομιζετε οτι μιλατε σε παιδακια.
    Υ.Γ.την ελληνικη σημαια που υψωσε ο κολοκοτρωνης οταν ελευθερωσε την καλαματα,την κατεβασε ο...πατριωτης ηρωας Βελουχιβτης υψωνοντας το σφυροδρεπανο.

    1. avatar Alex44556

      Δεν υπήρξε ακόμα η Ελληνική σημαία όταν απελευθερώθηκε η Καλαμάτα. διάβασε ιστορία λες [...]............

    2. avatar agilotos.stravos

      Πες το ονομα του 5χρονου που σκοτωθηκε στον Μελιγαλα, οπως εγραψες σε αλλο θρεντ κι ασε τις αναλυσεις και τις αποδειξεις.
      Μαλλον θες να μας ταραξεις ΤΗΝ αληθεια κι οχι στην αληθεια.
      Τρομαρα σου...

    3. avatar ax_koula

      Νίκο Ο κόσμος το΄χει τούμπανο και αυτοί... ,τα κομμούνια δλδ, κρυφό καμάρι ...! ότι ο Βελουχιώτης έδωσε την εντολή να δολοφονηθεί ο Ψαρρός και ότι μετά βέβαια του την φέρανε τα συντρόφια... το ξέρουν πια όλοι που έχουν διαβάσει στοιχειωδώς ιστορία αλλά υπάρχουν εδώ μέσα ακόμα στραβοί σταυροί κλπ που νομίζουν ότι συνομιλούν με τα γίδια απ΄το μαντρί τους...

      1. avatar FABARM

        κουλα ασε τις τρολιες σου ...σε εχουμε καταλαβει(εγω και ο χασαπης) πλεον ότι εοσαι αριστρερη,τρομοκρατισα και μανα του λαικου στρατου!

  7. avatar Γιάννης

    Αφού ακόμα και αρκετοί από τους ''πιστούς οπαδούς'' (όπως αναφέρεται και στο άρθρο) παραδέχονται τα εγκλήματά του ακόμα κι αν τα βρίσκουν λιγότερα από αυτά που κάναν οι άλλοι.κάτι είναι κι αυτό.
    Αλλά εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία νομίζω,είναι ποιός τα ξεκίνησε.Όταν π.χ.δολοφονείς έναν κατά γενική ομολογία ανιδιοτελή και ικανότατο αξιωματικό και αντιστασιακό τον συνταγματάρχη Ψαρρό και πολύ πριν την έναρξη του εμφυλίου δημιουργείς και υποψίες για τα κίνητρά σου (αν στόχος σου είναι ο κατακτητής ή το μετά,αφού εκδιωχθεί δηλαδή ο κατακτητής)και βαρύνεσαι με τα πάθη που δημιουργεί η δολοφονία και τυχόν αντεκδικήσεις.
    Υ.Γ.Που δεν τιμωρηθήκανε οι δοσίλογοι θεωρώ πως θα γινότανε αν δεν μεσολοβούσε ο εμφύλιος.
    Υ.Γ.2 Ο εμφύλιος πόλεμος είναι ο χειρότερος γιατί δεν τελειώνει με το τέλος των εχθροπραξιών.Τις συνέπειές του τις βλέπουμε ακόμα και σήμερα τόσες δεκαετίες μετά.

    1. avatar VraseOriza

      Δεν νομίζω ότι ο Εμφύλιος ξεκίνησε σαν ένα είδος βεντέτας. "Φάγατε τον Ψαρρο, θα φαμε κι εμείς δικό σας"
      Βαση της όσης ιστορίας έχω διαβάσει ο Πατερούλης στην Γιάλτα είχε "δώσει" ήδη την Ελλάδα στον Τσώρτσιλ.
      Ο Βελουχιώτης είτε το αγναούσε αυτό ή απλά αρνήθηκε να συμορφωθεί ποντάροντας στην λαική επιρροή που είχε.
      Στην τελική αν κατάφερνε να αναλάβει εξουσία και ζητούσε μετά επίσημα, σαν ελληνική κυβέρνηση ή έστω σαν οργανωμένη κομμουνιστική αντίσταση, βοήθεια από τον Στάλιν σιγά μην έχανε εκείνος την ευκαιρία.
      Φυσικά το ΚΚΕ δεν μπορούσε να τον στηρίξει επίσημα λόγω Γιάλτας, θα πήγαινε κλαιγοντας ο Τσώρτσιλ στον Σταλιν για παράπονα. Και ο λαός ήταν ήδη πολύ κουρασμένος και ταλαιπωρημένος από πόλεμο και Κατοχή. Ο νέος εμφύλιος τον εξουθένωσε. Κάπου εκεί βρέθηκε ο Βελουχιώτης μόνος του, αλλά ήταν ήδη στα βαθιά για να γυρίσει πίσω.

  8. avatar ΒΑΣΙΛΗΣ

    ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΣ!!Έτσι να το βλέπετε. Ωφέλησε την Ελλάδα;;; ΤΟ ΕΑΜ ήθελε να αυτονομηθεί η Μακεδονία. Τι δεν καταλαβαίνετε;;;Αφήστε τα άλλα. Οι αρχαίοι Αθηναίοι έλεγαν πλείω δε και αρείω, δεν έλεγαν να παραδώσουμε και λίγη γη. Εσείς γίνατε Κομμουνιστές και υποστηρίζετε μια ανοησία εβραική που σας κάρφωσαν στο μυαλό. Το θέμα ήταν να μην υπήρχε ποτέ Σοβιετική Ένωση.

    1. avatar agilotos.stravos

      ΒΑΣΙΛΗΣ πανω απ' ολα ειναι ο Ανθρωπος.
      Αληθεια ξερεις γιατι το ΚΚΕ ηθελε αυτονομηση της Μακεδονιας?
      Το πλείω δε και αρείω εφερε στην Αθηνα Σπαρτιατες, Περσες, Μακεδονες, Ρωμαιους, Βησιγοτθους, Φραγκους, Ενετους, Οθωμανους, Γερμανους, Ιταλους, Αγγλους, Αμερικανους....
      ΚΙ εσυ εγινες εθνικιστης επειδη υποστηριζεις μια ανοησια ελληνικη που σου καρφωσαν στο μυαλο απο παιδακι στο σχολειο, στην εκκλησια, στην οικογενεια...
      Το θεμα ειναι να μην υπαρχει ρατσισμος, φασισμος και στυγνος καπιταλισμος.

      1. avatar Νικος

        αστα πονηρα σου αγκυλωτο σφυροδρεπανο!!ειπε κανεις οτι δεν ειναι πανω απο ολα ο ανθρωπος;γιατι πας την κουβεντα εκει που θες;πού τα πουλας αυτα;;
        για πες μας ομως:γιατι το κκε ηθελε να αυτονομηθει η μακεδονια;;;και απο ποιον να αυτονομηθει;;απο την πατριδα της την ελλαδα!λοιπον περιμενουμε να μαθουμε ποια ειναι αυτη η ...αιτια που δικαιολογει αλλη μια προδοτικη σελιδα του μαυρου κκε,δηλαδη την επιδιωξη αυτονομησης της μακεδονιας μας απο την ...ελλαδα.εμπρος ανιστορητε,ριξε την μπαρουφα,αντεχουμε..

        1. avatar agilotos.stravos

          Αν δε ξερεις καλα ελληνικα Νικο δε φταιω εγω.Να διαβασεις οτι πανω απ'ολα ο Βασιλης εβαλε την Ελλας κι οχι τον Ανθρωπο.
          Και πως τολμας να με ρωτας τουλαχιστον εσυ, οταν σε αλλα νηματα σε ρωταω 3 και 4 φορες και δεν απαντας?Οταν σου υπεβαλα 5 ερωτηματα μετα απο δικη σου παροτρυνση κι εξαφανιστηκες?
          Απαντα πρωτα σε αυτα που σε ρωταγα η ρωτα με με αλλο ακαουντ και θα απαντησω.
          Το πλείω δε και αρείω....

  9. avatar punentes

    Ο Κομνηνός Πυρομάγλου έχει αγανακτήσει πλέον: " Ολίγας ημέρας πριν αρχίσει το Συνέδριο με εκάλεσεν ο κ. Παπανδρέου και μου εζήτησεν εν συνεργασία μετά του Στρατηγού Βεντήρη, του συνταγματάρχου Σταθόπουλου και του Γ.Καρτάλη να εξετάσομεν κατά ποίον τρόπο θα διαλυθεί ο ΕΛΑΣ. Δεκάκις της ημέρας ηρωτώμην εάν ο ΕΔΕΣ είναι εις θέσιν να διαλύσει τον ΕΛΑΣ. Ημην πλέον πεπεισμένος ότι βαίνομεν προς νέον εμφύλιον..." (Κ. Πυρομάγλου Η Εθνική Αντίστασις).

    "Την τελευταίαν, προ της αναχωρήσεώς μου δια το βουνό Κυριακήν εκλήθην εις γεύμα παρά τω κ. Πρωθυπουργώ.
    -Εκείνο το οποίον, κύριε Πυρομάγλου, θέλω να σας ρωτήσω και σας παρακαλώ να μου απαντήσετε απεριφράστως και ειλικρινώς είναι τούτο: Έισθε εις θέσιν να διαλύσετε τον ΕΛΑΣ;"
    Ο Πυρομάγλου προσπαθεί να του εξηγήσει, μα αυτός δεν καταλαβαίνει.
    "-Τότε τον ΕΛΑΣ θα τον διαλύσω με τους Άγγλους, είπεν αποφασιστικά ο κ. Πρόεδρος.
    - Προ ή μετά την απελευθέρωσιν, κύριε Πρόεδρε;
    - Μετά την απελευθέρωσιν.
    - Μά τότε κύριε Πρόεδρε δεν θα είναι ζήτημα πλέον Στρατηγείου Μέσης Ανατολής, αλλά συμμαχικόν. Και ενδέχεται να είναι αφορμή διεθνών περιπλοκών.
    -Όχι,όχι έχετε εμπιστοσύνην εις εμέ "...

  10. avatar Νίκος

    ΑΘΝΑΤΟΣ..!!!! και κάτι για τα χρυσαυγοπουλα .. Ο φασισμός θελει διάβασμα και ο ρατσισμός ταξίδια .

    1. avatar ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ

      ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΤΕ ΟΠΩΣ Η ΣΟΥΛΤΑΝΑ

  11. avatar punentes

    Ο ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ ΜΟΝΟ ΑΘΩΟΥΣ ΣΚΟΤΩΣΕ?
    Υπηρχαν και καποιοι ενοχοι,για καποια πραγματα που εκαναν εις βαρος των ΕΛΛΗΝΩΝ,Και υπερ των ΓΕΡΜΑΝΩΝ?
    Ποιοι ηταν αυτοι?
    ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΘΑΥΜΑΖΕ Ο ΚΡΙΣ ΓΟΥΝΤΧΑΟΥΖ,ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣΕ ΤΟΝ ΤΣΩΤΡΣΙΛ?

    ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΠΥΡΟΜΑΓΛΟΥ,ΥΠΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΖΕΡΒΑ,ΣΤΟΝ ΕΔΕΣ?

    ΥΓ Οπως ειπε λοιπον και ο φιλος μου,και αρχηγος σας ο Αντωνακης,Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ!
    ΝΑΙ ΕΚΑΝΕ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Ο ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ,ΚΑΙ ΤΟ ΕΑΜ,ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ ΑΛΛΑ ΟΙ ΔΕΞΙΟΙ,ΜΗΝ ΜΙΛΑΤΕ,ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΝΑΤΕ,ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 1949!
    Παιδια 20 χρονων βασανιστηκαν και εξοριστηκαν επι χουντας,και οχι μονο,που ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΣΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ!
    Δεν μπορουσε καποιος να βρει δουλεια,αρκει να ειχε συγγενη ...αριστερο!
    Οποιος διαφωνουσε απο το 1949 και μετα,ηταν κομμουνιστης η συνοδοιπορος,και αντιμετωπιζε τις συνεπειες!

    ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ,ΓΙΑ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΚΕ,ΑΛΛΑ ΟΙ "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ" ΔΕΞΙΟΙ ΑΣ ΜΗΝ ΜΙΛΑΝΕ!
    ΝΤΡΟΠΗ ΕΙΝΑΙ!

    1. avatar Νικος

      μπα;και επειδη σκοτωσε και ενοχους δοσιλογους,σημαινει οτι ητανε καλος;σημαινει οτι οι αθωες ψυχες που καθαρισε δεν μετρανε επειδη σκοτωσε και ενοχους;;;ρε πού τα λετε αυτα;τα χετε πιει;

  12. avatar bill

    Κατ'εμε ο Ζαχαριάδης ήταν ο χείριστος. Είχε ήδη "πουλήσει" την Ελλάδα στον Στάλιν ο οποίος τον παραμύθιαζε και είχε ήδη συμφωνησει στη Γιάλτα η Ελλάδα να είναι στη σφαίρα επιρροής της Δύσης. Ο Άρης με τον ΕΛΑΣ ήταν ιδεαλιστής και στο μόνο που διέφερε από τον Ζερβα ήταν η πολιτική τοποθέτηση. Παρόλο που και οι δύο διέπραξαν αγρίοτητες, πολέμησαν τους Γερμανούς και αν δεν ήταν ο Άρης ειδικά δε θα υπήρχε γοργοπόταμος. Θέλω να ακούσω σχόλια για τον μετέπειτα εμφύλιο που ταγματασφαλίτες και ΕΑΜ-ΕΛΑΣ πραγματικά κατεσφαξαν και ερημωσαν την ύπαιθρο.

  13. avatar punentes

    Οι Ελασιτες που πολεμησαν τους Γερμανους εκτελεστηκαν!
    Οι δοσιλογοι που συνεργαστηκαν,κατα πλειοψηφια, επεζησαν,και καποιοι επαιξαν ρολο στην ιστορια της χωρας!
    Αυτα τα αναφερει ο ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΤΣΩΡΤΣΙΛ ΒΡΕΤΤΑΝΟΣ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΚΡΙΣ ΓΟΥΝΤΧΑΟΥΖ,ΣΤΟ ΜΗΛΟ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ,ΚΑΙ ΑΣ ΕΡΘΕΙ ΕΝΑ ΦΑΣΙΣΤΟΕΙΔΕΣ ΝΑ ΤΑ ΑΡΝΗΘΕΙ!
    Και να μας αναλυσει,γιατι οι ΑΓΓΛΟΙ ΤΟΣΟ ΣΤΟ ΛΙΒΑΝΟ,ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΖΕΡΤΑ ΠΡΟΣΦΕΡΑΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΑΜ,ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΔΙΑΛΥΣΗ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΗΣ,Τ.Α,ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΤΟΥ ΓΟΝΑΤΑ!

    ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ!ΑΥΤΑ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ,ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΣΕΣ ΘΕΤΙΚΕΣ/ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ....ΑΝΑΛΥΤΕΣ ΤΩΝ ΣΑΙΤ!

    1. avatar giannis

      @Πουνεντε ο Γκουντχαουζ αναφέρει στο βιβλίο του στο κεφάλαιο 6 αν θυμάμαι (το έχω δανείσει και δεν το έχω μπροστά μου) ότι ΕΑΜ και ναζί επιτίθονταν ταυτόχρονα στον Ζέρβα. Αυτά για να ξεκαθαρίζουμε ποιοι είναι οι φασίστες . Το ΕΑΜ και το ΚΚΕ μόνο για την εξουσία ενδιαφερόταν.

      1. avatar punentes

        ΝΑΙ ΤΟ ΛΕΕΙ!
        Μονο που οι ναζι,δεν ηταν στα μερη του ζερβα!
        Για διαβασε ΠΥΡΟΜΑΓΛΟΥ ΓΙΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ!
        ΥΠΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΖΕΡΒΑ ΗΤΑΝ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΕΙΠΕ ΕΤΣΙ?
        Δεν αθωωσα το ΕΑΜ,ξερω τι κανανε και το ΕΑΜ και το ΕΔΕΣ,και τι εμφυλιο ειχανε το 1942 για τα φραγκα των αγγλων!
        ξΕΡΩ ΤΙ ΚΑΝΑΝΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΨΑΡΡΟ,ΠΑΡΟΤΙ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΕΧΤΟ,ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΑΡΗΣ!
        Τα αλλα που ΛΕΕΙ Ο ΓΟΥΝΤΧΑΟΥΖ?
        Γιατι σε εκεινα ΘΑΒΕΙ ΤΟΥΣ ΔΕΞΙΟΥΣ,ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΞΑΝ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ!
        Γαργαρα εκει?

        ΥΓ Και να το ξαναπαρεις πισω,να ξαναδιαβασεις και αλλα πολλα που λεει!
        ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑΥΜΑΖΕ ΤΟΝ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ!

  14. avatar dufff

    Ο μοναδικός ίσως αιμοδιψής σφαγέας Ελλήνων και ομοφιλόφιλος στην ιστορία

    1. avatar agilotos.stravos

      dufff εδω μεσα τα παιδακια μιλανε για τον Αρη Βελουχιωτη κι οχι για τον Μεγα Αλεξανδρο...

      1. avatar Νικος

        αγκυλωτο σφυροδρεπανο πηγαινε βρε ισλαμοφασιστα να δηλωσεις παρουσα σε κανα gay parade που θα πιασεις στο στομα σου τον μεγα αλεξανδρο!!!που εχεις και το θρασος να τον πεις ομοφυλοφιλο..κανα γιουσουφακι σαν κ του λογου σου,ναι μπορει να ειχε για να του τριβει τις πατουσες.

      2. avatar punentes

        Αληθεια αν σκοτωνε και εξανδραποδιζε ο Βελουχιωτης 30000 ανθρωπους,μετα απο μαχη τι θα ελεγαν οι ...ιστορικοι?
        Αν μαλιστα 2000 νεους τους "σταυρωνε"?
        Αν εκαιγε μια Ελληνικη πολη,για "παραδειγματισμο"?
        Ισα μετρα ισα σταθμα!

        1. avatar Νικος

          αυτος ο παραλληλισμος του μεγα αλεξανδρου με καποιον αρη ειναι ολα τα λεφτα..γελαει ο κοσμος

          1. avatar agilotos.stravos

            Γελαει ο κοσμος με το "αποστομωτικο" σου σχολιο σε αυτα που σου εγραψε ο punentes.
            Που να σου 'γραφε και για τους χιλιαδες ελληνες που σκοτωσε ο Μεγας Αλεκος...
            Γιατι,ιστορικα η ευρυτερη περιοχη του Διστομου δεν καταστραφηκε μονο απο τους ναζι...

  15. avatar Defender

    Πολλα λενε για εναν ανθρωπο τα ματια του. Χωρις να θελω να τον αγιοποιησω κοιταζοντας τις φωτογραφιες βλεπω οτι τα ματια του Αρη δειχνουν καποιον με καθαρο βλεμα, ανθρωπια και ειλικρινεια. Τελειως διαφορετικα απο τα κενα χωρις ανθρωπια βλεματα ναζιστων οπως π.χ. ο Χιτλερ, Ες, Γκερινγκ, Γκεμπελς και Ράινχαρντ Χάιντριχ. Δειτε φωτογραφιες του μεν και των δε και κρινετε μονοι σας.

  16. avatar manos

    Τελικά όπως είπε παλαιότερα και ο Χάρυ κλυν : και απο μ(...)ς στην Ελλάδα δόξα το θεο.πριν κρίνεται διαβάστε πρωτα κανα βιβλιο.όχι μονο τι σας είπε ο (...) μπαμπάς σας.ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ

  17. avatar oallos

    Για να δουμε ποσα χρυσαυγοπουλα εχουν υπηρεσια αυτο το πσκ. Γιιιαααα να δουμε... Καλα ρε ντιπ τσιπα δεν εχουν στο κομμα? Ουτε για ενα μπανιο δεν σας αφηνουν να πατε?

  18. avatar megaloagroths

    δεν εχει σημασια τι και πως,σημασια εχει να μην ξαναδουμε εμφυλιο

    1. avatar punentes

      ΜΕΓΑΛΟΑΓΡΟΤΗ...
      ΠΟΛΛΑ ΜΠΡΑΒΟ!
      Αλλα οσο υπαρχουν οι τυποι που βλεπεις να σερνονται εδω μεσα,και να κραζουν μονοπλευρα,και ακριτα,και αδικα πολλες φορες,δυστυχως θα εγειρει θεμα,γιατι και οι αλλοι δεν μπορουν να καταπιουν μερικα πραγματα!

      Αν διαβασεις ενα βιβλιο ενος Γαλλου DOMINIQUE EUDES "LOS KAPETANIOS" εχει βγει Ελληνικα,και δεις τι γραφει μεσα,το τι εγινε στο μεσοδιαστημα,που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΕΙΧΕ ΚΗΡΥΧΤΕΙ ΕΚΕΧΕΙΡΙΑ,τοτε θα καταλαβεις γιατι πραμμα μιλαμε!

      ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΩΣΤΟΣ!

      1. avatar Nelly’s

        Πενήντα χρόνια μετά τα γεγγονότα, άνοιξαν τα απόρρητα αρχεία και έχουν ανατραπεί πολλοί από τους ισχυρισμούς του βιβλίου "οι Καπετάνιοι", το οποίο έχει πλέον ξεπεραστεί από την ιστορική έρευνα. Η εποχή ήταν σκοτεινή και δεν επιδέχεται απλές αναγνώσεις και από τη μια και από την άλλη πλευρά. Για όποιον, φυσικά, επιλέγει την ιστορική έρευνα από την κομματική τοποθέτηση......

        1. avatar Nelly’s

          Πρόκειται για τα απόρρητα αρχεία του foreign office για την Ελλάδα, το οποίο αποχαρακτηρίζει τα αρχεία εκείνα που συμπληρώνουν πενήντα χρόνια από τη σύνταξή τους. Ο Dominique Eudes έγραψε το βιβλίο του πριν από τη δημοσίευση των αρχείων και δεν τα είχε υπόψη του. Άλλωστε, το βιβλίο αυτό, γραμμένο καλοπροαίρετα και με τη θέρμη του συγγραφέα προς τους πρωταγωνιστές, απηχεί τις γνώμες τους και ο ο Eudes μεταφέρει αυτές τις συνομιλίες, άρα απηχεί την προσωπική τους άποψη. Δεν αποτελεί ιστορική έρευνα με την αυστηρή έννοια του όρου. Δεν ήταν άλλωστε κι αυτή η πρόθεση του συγγραφέα.
          Έχουν γραφεί μελέτες πάνω σε αφηγήσεις του Eudes που ανατρέπονται από τα ιστορικά έγγραφα. Μπορείς να αναζητήσεις στοιχεία και στο διαδίκτυο.

        2. avatar punentes

          Πολυ ευκολο να το λες,αλλα δυσκολο να το αποδειξεις,μονο με αυτα που λες!
          Ισα ισα ,οσο περνανε τα χρονια,και σταματαει η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ,που υπηρχε μεχρι το 1981.οπου ακομα και ο ορος 'συνοδοιπορος" ηταν αρκετος να σε ενοχοποιησει,και να μην βρισκεις δουλεια,να μην πω και τα "ΠΕΡΑΣΤΕ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ,ΔΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΝ ΣΑΣ ΥΠΟΘΕΣΗ",οχι μονο ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΙ αυτα ΓΕΓΟΝΟΤΑ,αλλα και προστιθεντε και αλλα!
          Θα χαρω,να μου παρουσιασεις βιβλια και πηγες να ψαξω!
          Αντιθετα εχει ξεθωριασει η υποθεση Μελιγαλα,οπου ενω ζητηθηκε το 1990 απο Γαλλικο συνεργειο,να ψαξει στην περιοχη,να κανει ντοκυμαντερ,ΑΥΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ!

          ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ,ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΛΕΥΡΕΣ!

    2. avatar τετραγωνακιας

      δυστηχος αγροτη υπαρχουν ακομα και τωρα ατομα που εχουν εμφυλιακες τασεις δεν μενουν απλα σε διαφωνιες δυστηχος ,γιατι αλλο ειναι διαφωνω και αλλο να σου επιβαλω την γνωμη μου με οποιονδηποτε κοστος και που ανηκουν αυτοι γνωστο στα δυο μεγαλα ακρα

  19. avatar mygdonas

    ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΣΦΑΓΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΑΣΠΑΖΟΝΤΑΝ ΤΟΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΕΣΦΑΖΕ,ΟΣΟΙ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΤΟΝ ΕΑΜ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕ ΚΑΙ ΕΦΕΥΓΑΝ ΕΣΦΑΖΕ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΑΝΕΙΑ ΤΟΥΣ.

    1. avatar FABARM

      μυγδονα..δεν ξερεις τι σου γινεται...στο χω ξανα πει ότι αν θες να τρολαρεις εμας τα "αναρχοκουμουνια" τοτε δεν εχεις να καινει τιποτα άλλο παρα να ποσταρεις απόσπασμαατα από το λογο του αρη στη λαμια

  20. avatar Euro

    Καλές προθέσεις αυτή η αριστερά - εκείνη πέραν του κέντρου - δε λέω, αλλά έχει αποδειχθεί από την ιστορία διεθνώς ότι το πέρασμά της είναι καταστροφικό (οικονομικά και κοινωνικά) για κάθε λαό που την επέλεξε στην εξουσία. Παραδείγματα: Σοβιετική Ένωση, Βόρεια Κορέα, Κούβα και Βενεζουέλα. Δεν λέω ότι το μνημόνιο είναι καλό αλλά είναι αναγκαίες οι αρχές της Ευρώπης (Ευρωπαϊκή Ένωση). Είτε μας αρέσει είτε όχι από την αρχαία Ελλάδα και τις αρχές της "ανήκουμε στη Δύση" (άρα και στο ευρώ).

    1. avatar punentes

      Συμφωνω,αλλα το ιδιο και χειροτερο ειναι το περασμα του ιμπεριαλισμου/καπιταλισμου,το οποιο συνεχιζεται,ενω οι κομμουνιστες μας τελειωσαν!
      Τι ειναι τραγικοτερο λοιπον?

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει