Η αμφιλεγόμενη κρουαζιέρα στην Αρκτική που γίνεται λόγω κλιματικής αλλαγής

Το εισιτήριο φτάνει τα 120.000 δολάρια - Τι λένε οι επικριτές του εγχειρήματος


ΤΑΞΙΔΙLUXURY
12:23
01/09/2016
Η αμφιλεγόμενη κρουαζιέρα στην Αρκτική που γίνεται λόγω κλιματικής αλλαγής
loading

Πριν από κάποια χρόνια το ταξίδι αυτό μπορούσε κανείς μόνο να το ονειρεύεται. Πλέον είναι εφικτό εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής που επιτρέπει τον διάπλου από το κάποτε απροσπέλαστο Βορειοδυτικό Πέρασμα, θαλάσσιο δρόμο που συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω του καναδικού αρχιπελάγους στην Αρκτική.

Είναι το ταξίδι του κρουαζιερόπλοιου Crystal Serenity, το οποίο απέπλευσε από το Seward της Αλάσκα στις 16 Αυγούστου με περίπου 1000 επιβάτες και αναμένεται να δέσει στη Νέα Υόρκη στις 17 Σεπτεμβρίου.

Οι επιβάτες, που φτάνουν για πρώτη φορά ως τουρίστες σε απομακρυσμένες περιοχές της Αρκτικής, κατέβαλαν έως και 120.000 δολάρια για τη μοναδική αυτή εμπειρία. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται τα πάντα, από σπα και πισίνες μέχρι εκδρομές με ελικόπτερο πάνω από τους παγετώνες και παρατήρηση πολικών αρκούδων και φαλαινών.

Το Crystal Serenity συνοδεύει το RRS Ernest Shackleton, βρετανικό παγοθραυστικό.

Είναι η πρώτη φορά που επιβατικό πλοίο τέτοιου μεγέθους περνά από το πολυθρύλητο Βορειοδυτικό Πέρασμα όπου η θερμοκρασία που ανεβαίνει και οι πάγοι που λιώνουν επιτρέπουν «επιχειρηματικό» άνοιγμα στην Αρκτική.

Οι επιβάτες στο αξίας 350 εκατομμυρίων σκάφος πλήρωσαν από 22.000 έως 120.000 δολάρια, σύμφωνα με τη Daily Mail, για το ταξίδι, ο προγραμματισμός και η προετοιμασία για το οποίο διήρκεσε τρία χρόνια.

Κατέβαλαν επίσης 50.000 δολάρια για την ασφάλισή τους προκειμένου να περάσουν από την κάποτε απροσπέλαστη «παράκαμψη» ανάμεσα στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό.

Το Crystal Serenity αναμένεται να φτάσει στα βορειοδυτικά την Παρασκευή και να ολοκληρώσει το αρκτικό σκέλος του ταξιδιού του έως τις 4 Σεπτεμβρίου πριν κατευθυνθεί στη Γροιλανδία και ακολούθως στη Νέα Υόρκη.

Υπάρχουν ωστόσο και οι επικριτές που κατηγορούν την εταιρεία Crystal Cruises πως δραστηριοποιείται βασιζόμενη στην καταστροφή του πλανήτη. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του WWF Elena Agarkova, αναγνωρίζεται πως η Crystal Cruises είχε λάβει μέτρα για να περιορίσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του ταξιδιού του Serenity, μεταξύ άλλων τη μη χρήση βαρέων καυσίμων και την απόρριψη υδάτων σε απόσταση τουλάχιστον 12 ναυτικών μιλίων από την ακτή.

Τόνισε ωστόσο πως υπάρχουν ακόμα ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και την προστασία της άγριας ζωής αλλά και των ντόπιων κοινοτήτων.

«Το ταξίδι είναι σύμβολο των γοργών αλλαγών που συμβαίνουν στην Αρκτική. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε ούτε τους σωστούς κανόνες σε ισχύ για να μειώσουμε τους κινδύνους προς την άγρια ζωή και τους ανθρώπους ούτε το χώρο που απαιτείται για να ανταποκριθούμε σε περίπτωση ατυχήματος», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Σύμφωνα με την ίδια, καθώς η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται και τα ταξίδια αναψυχής- και όχι μόνο- στην Αρκτική αυξάνονται, οι κυβερνήσεις μεμονωμένα αλλά και συλλογικά πρέπει να συντονίσουν τον βηματισμό τους στη διαχείριση της περιοχής.

«Κρουαζιερόπλοια με το μέγεθος του Crystal Serenity είναι ουσιαστικά μεγαλουπόλεις. Θα έχουν 1700 επιβάτες συν το πλήρωμα και θα ρίχνουν χιλιάδες τόνους λυμάτων πλέοντας στα αρκτικά ύδατα», σημείωσε, τονίζοντας πως παρότι η απόρριψή τους θα γίνεται μακριά από την ακτή και πάλι θα εισχωρούν στο αρκτικό οικοσύστημα. «Ασφαλώς όσα περισσότερα πλοία ταξιδεύουν εκεί τόσο μεγαλύτερος θα είναι ο αντίκτυπος και τόσο περισσότερα λύματα θα καταλήγουν σε αυτές τις περιοχές. Μου φαίνεται ειρωνεία που το μεγάλο ‘ατού’ των ταξιδιών αυτών είναι να δει κανείς την άγρια ζωή της Αρκτικής», κατέληξε.

Arctic2 Arctic1 Arctic3 Arctic4 Arctic5 Arctic6 Arctic7 Arctic8 Arctic9 Arctic10

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει