«O χώρος της Παιδείας είναι ένας χώρος όπου πρέπει να έχει ομαλότητα και να γίνεται διάλογος που να καταλήγει σε συναίνεση. Έχω απευθύνει και απευθύνω έκκληση προς όλους. Ας αφήσουμε έξω τα παιδιά από αυτή την ιστορία, ας δούμε όλα τα άλλα πεδία πολιτικής αντιπαράθεσης» τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος αναφορικά με τις απεργίες των εκπαιδευτικών που ξεκινούν τη Δευτέρα.

Μιλώντας στον Alpha 9.89 επεσήμανε ότι: «Τα σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά. Σέβομαι το δικαίωμα της απεργίας αλλά από εκεί και πέρα, όλοι πρέπει να θωρακίσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα γατί βασικό μας μέλημα πρέπει να είναι τα παιδιά μας να μείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο ανέγγιχτα από αυτή την κρίση. Και κυρίως τα παιδιά μας να έχουν μία ελπίδα. Συνεπώς, θέλω να πιστεύω, ότι σιγά σιγά θα εξομαλυνθεί η κατάσταση και θα κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά προς όφελος των παιδιών μας και προς όφελος των οικογενειών.

Γιατί ο εργαζόμενος πατέρας ή η εργαζόμενη μητέρα είναι αυτοί που πλήττονται από το να κλείσουν τα σχολεία. Ο εργαζόμενος θέλει να το παιδί του να πηγαίνει στην τάξη και αυτό πρέπει να το κρατήσουμε ως κόρην οφθαλμού».

Τόνισε ότι δεν κινδυνεύουν από απόλυση οι εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.«Την προηγούμενη βδομάδα στο νόμο για το Νέο Λύκειο έχουμε ψηφίσει μια διάταξη, η οποία μας επιτρέπει να απορροφηθούν στις νέες δομές της επαγγελματικής κατάρτισης, 900 εκπαιδευτικοί από αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, καθώς και άλλοι 300 σε διοικητικές θέσεις. Οι υπόλοιποι πού έχουν να κάνουν με τα επαγγέλματα Υγείας, θα απορροφηθούν από το Υπουργείο Υγείας, όπως έχουμε ήδη συμφωνήσει. Είναι ξεκάθαρο πως σε κάθε περίπτωση οι συνάδελφοι που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα δε θα χάσουν τη δουλειά τους», είπε.

Για τα ολοήμερα σχολεία επεσήμανε: «Παρά το γεγονός ότι έχουμε 18.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς, σε σχέση με πέρυσι-10.000 λιγότερους αναπληρωτές, 6.000 συνταξιοδοτηθέντες 2.000 σε διαθεσιμότητα- τα κενά ήταν “σημειακά” και καλύπτονται. Και θέλω να δώσω εδώ, μία δέσμευση. Να δεσμευτώ –γιατί άλλωστε αυτός είναι και ο σχεδιασμός -ότι τα ολοήμερα σχολεία και τα αυξήσαμε και τα λειτουργήσαμε ομαλά. Αυτή τη στιγμή έχουμε από έναν δάσκαλο σε κάθε ολοήμερο σχολείο για να κάνει στα παιδιά μελέτη μέσα στην τάξη. Περιμένουμε τώρα να δούμε πόσα παιδιά έχουν δηλώσει και σε ποιες ειδικότητες , ώστε να στείλουμε βάσει των αναγκών που δημιουργούνται τόσο σε δασκάλους όσο και σε ειδικότητες. Ξέρετε, στα Ολοήμερα πάνε και δάσκαλοι ξένων γλωσσών. Αυτό λοιπόν κάποιοι το εξέλαβαν και το μετέφραζαν αντίθετα.

Εμείς αυξήσαμε τα ολοήμερα σχολεία χωρίς να κάνουμε την τεράστια σπατάλη που γινόταν τις άλλες χρονιές».

Επανέλαβε ότι στα πανεπιστήμια υπάρχει δηλαδή προσωπικό που πλεονάζει.