H νεοσύστατη Arc έρχεται να ταράξει τα νερά στην έκθεση μοτοσυκλέτας EICMA παρουσιάζοντας τη Vector, την «πιο προηγμένη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα», όπως την χαρακτηρίζει.

Ιδρυτής της Καλιφορνέζικης εταιρείας είναι ο Mark Truman πρώην επικεφαλής του τμήματος White Space της Jaguar, το οποίο ασχολείται με εκκεντρικές ιδέες.

Μαζί με μια ομάδα έμπειρων μηχανικών συμπεριλαμβανομένου και ενός αρχιμηχανικού από τα MotoGP, δούλευαν επί δύο χρόνια πάνω στο project Vector το οποίο παρουσιάζουν στο παλκοσένικο του Μιλάνου.

Προφανώς και δεν πρόκειται για μια συμβατική κατασκευή, αλλά για μια φουτουριστική μοτοσυκλέτα που εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Ο ηλεκτροκινητήρας της αποδίδει 95 kW και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει η Vector είναι 241 χλμ/ώρα.

Χρειάζεται μόλις 2,7 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-96 χλμ/ώρα, ενώ η αυτονομία της υπολογίζεται στα 193 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο όπου οι ταχύτητες είναι μεγάλες και στα 274 χιλιόμετρα εντός πόλης.

Μόλις 355 μονάδες θα βγουν στην παραγωγή, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, με την τιμή της να είναι ιδιαίτερα υψηλή καθώς ορίστηκε στα 117.000 δολάρια.

Η σχεδίασή της δεν ακολουθεί την πεπατημένη, καθώς αντί για ένα συμβατικό πλαίσιο, χρησιμοποιεί μονοκόκ κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, όπως άλλωστε και το ψαλίδι. Οι αναρτήσεις είναι της Ohlins και τα φρένα της Brembo.

Χάρη στον καινοτόμο δομικό σχεδιασμό και τις μπαταρίες νέου τύπου, η μοτοσυκλέτα είναι 25% ελαφρύτερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως αναφέρει η εταιρεία.

«Οι μπαταρίες που έχουμε είναι ακόμα πρωτότυπες. Δεν υπάρχει καμία άλλη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που να έχει τις μπαταρίες μας», λέει ο Truman.

Η Vector όμως αποτελεί ένα κομμάτι του παζλ που για να συμπληρωθεί απαιτεί ακόμα δύο που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην συνολική εικόνα της μοτοσυκλέτας ή πιο σωστά της εμπειρίας. Πρόκειται για το κράνος Zenith και τον εξοπλισμό ένδυσης της Origin που έρχονται να συμπληρώσουν το φουτουριστικό σύνολο.

Το βασικό χαρακτηριστικό της Arc Vector είναι το Human Machine Interface (HMI), το οποίο περνά σε άλλο επίπεδο.

Το κράνος που θυμίζει αυτό πιλότων μαχητικών αεροσκαφών διαθέτει Heads-Up Display (HUD) που εμφανίζει διάφορες πληροφορίες στον αναβάτη, χωρίς να του αποσπά την προσοχή, ενώ εφοδιάζεται με κάμερα πίσω όψης έτσι ώστε ο οδηγός να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει πίσω του.

Το «έξυπνο» τζάκετ διαθέτει ενσωματωμένα ηχεία που με δονήσεις και αναλόγως τις ρυθμίσεις μπορεί να προειδοποιεί τον αναβάτη για επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να υπάρχουν στο δρόμο, για αυτοκίνητα που πλησιάζουν από πίσω, να δίνουν αίσθηση ενθουσιασμού κατά τη διάρκεια μιας ωραίας διαδρομής ή ακόμα ακόμα να περνούν στον οδηγό την αίσθηση της μουσικής που μπορεί να παίζει.

«Με ρωτούν αν αυτό μπορεί να αποσπάσει την προσοχή, όμως το σύστημα αυτό είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μην δημιουργεί τέτοια προβλήματα», αναφέρει ο Truman.

«H τεχνολογία ελευθερώνει εσάς και τις αισθήσεις σας γιατί οι περισπασμοί έχουν απομακρυνθεί. Σας επιτρέπει να εστιάσετε στο δρόμο και την μοναδικότητά σας με τη μοτοσυκλέτα, να απολαύσετε τις στιγμές γνωρίζοντας ότι η μοτοσυκλέτα φροντίζει για εσάς και οι πληροφορίες που χρειάζεστε είναι μπροστά σας», προσθέτει.

Με το «έξυπνο» τζάκετ και το τεχνολογικά προηγμένο κράνος αναβάτης και μοτοσυκλέτα γίνονται ένα, με την τεχνολογία να φροντίζει τόσο για την απόδοση όσο κυρίως για την ασφάλεια.

«Η τεχνολογία, η απόδοση, η ασφάλεια και η εμπειρία έρχονται τόσο κοντά όσο ποτέ άλλοτε σε μια μοτοσυκλέτα. Η Vector είναι πολλά παραπάνω από μια premium ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο με ενσωματωμένο πολυ-αισθητηριακό HMI (Human Machine Interface)», προσθέτει ο δημιουργός της.