Ελπίδα σε εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο δίνει η ανακάλυψη ομάδας επιστημόνων που έγινε υπό την καθοδήγηση του Έλληνα καθηγητή Αντώνη Αντωνίου από το Κέντρο Γενετικής Επιδημιολογίας Καρκίνου του Τμήματος Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Κέιμπριτζ.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν μία περιοχή του DNA (19p13) που σε συνδυασμό με το γονίδιο (BRCA 1) αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, κάτι που μπορεί να βοηθήσει σε καλύτερες εξατομικευμένες διαγνώσεις.
Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό γενετικής «Nature Genetics», συνοδεύεται από δύο άλλες μελέτες, οι οποίες συνδέουν την ίδια περιοχή 19p13 του DNA και άλλες τέσσερις με αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο των ωοθηκών.

Το 65% περίπου των γυναικών που έχουν το γονίδιο BRCA 1, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν καρκίνο του μαστού, ενώ το 40% αυτών των γυναικών θα εμφανίσουν καρκίνο των ωοθηκών, μέχρι την ηλικία των 70 ετών. Αν μια γυναίκα, εκτός από το BRCA 1, διαθέτει και τη «γενετική παραλλαγή» της περιοχής 19p13 του DNA, τότε ο κίνδυνος για καρκίνο είναι ακόμα μεγαλύτερος.

Ο καρκίνος του μαστού είναι η πιο κοινή μορφή καρκίνου στις γυναίκες. Περισσότερες από ένα εκατομμύριο περιπτώσεις διαγιγνώσκονται κάθε χρόνο στον κόσμο.