«Για να βελτιώσεις τον άνθρωπο, ο μοναδικός τρόπος είναι η Παιδεία», υποστηρίζει σε κείμενό της η «Νεανική Κοινωνία Αξιών». Στο κείμενο που ακολουθεί, αναφέρεται το θέμα των μεταρρυθμίσεων που μέχρι σήμερα έχει οδηγήσει σε μια ατέρμονη συζήτηση χωρίς να έχει βρεθεί λύση σήμερα.

Ακολουθεί το κείμενο:

«Παιδεία: ο δεύτερος ήλιος για τους νέους

Εάν θέλουμε να βελτιώσουμε το πολίτευμα, πρέπει να βελτιώσουμε τον άνθρωπο! Μόνος τρόπος, η Παιδεία…
“νεανική κοινωνία αξιών”

Αν στις αντίξοες εποχές της σύγχρονης πραγματικότητας μιας “χρεοκοπημένης” οικονομικά Ελλάδος υπάρχει ένα καταφύγιο για όλους εμάς, δεν θα μπορούσε να είναι πιο ασφαλές και ελπιδοφόρο από το νόημα και το περιεχόμενο μιας και μόνο λέξης…

Τ’ όνομα αυτής: ΠΑΙΔΕΙΑ

Σύγχρονες και “ασύγχρονες”, αναχρονιστικές, για κάποιους, μεταρρυθμίσεις πάνω στο πιο ευαίσθητο κομμάτι της Ελληνικής Κοινωνίας, έχουν οδηγήσει μέχρι σήμερα σε μια ατέρμονη συζήτηση χωρίς όραμα, κοινή συνισταμένη και τελικό προορισμό.

Αντιλαμβανόμαστε πως ο διάλογος για το πρόσφατο νομοσχέδιο για τα Α.Ε.Ι. του Υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου, έχει οικοδομηθεί με καθαρά οικονομικούς όρους και “κενούς” αριθμούς, που δεν αλλάζουν σε όρους ποιότητας την Παιδεία της χώρας, αλλά στοχεύουν ουσιαστικά και μόνο στην αναδιάρθρωση του Πανεπιστημιακού Χάρτη με παράλληλη την μείωση σε όρους Α.Ε.Π. των οικονομικών κονδυλίων (για τη Παιδεία).

Με βάση αυτές τις προωθούμενες αλλαγές, καταθέτουμε τις προτάσεις της “νεανικής κοινωνίας αξιών” και ζητάμε απ’ όλους τους νέους που επιθυμούν, να συμμετάσχουν στη διαμόρφωση καινοτόμων και πρωτοπόρων θέσεων που να μπορούν να εφαρμοσθούν αμέσως, ώστε η φωνή μας να συναντήσει την πράξη:

1) Αυτοδιοικούμενη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος σχετικά με το χρόνο των σπουδών για τους φοιτητές τους, συνυπολογίζοντας κυρίως τον βαθμό δυσκολίας.
Παράλληλα νέος τρόπος αξιολόγησης στα μαθήματα, με την τελική εξέταση να διαδραματίζει μικρότερο ρόλο στον τελικό βαθμό και μέρος αυτού ν’ αποτελούν οι παρουσίες στα μαθήματα και συγκεκριμένος αριθμός εργασιών, καθώς και εισαγωγή νέων μορφών εκπαίδευσης (εξ αποστάσεως, case studies κοκ)!

2) Αξιολόγηση, αξιολόγηση, αξιολόγηση! Με τις κατάλληλες τεχνικές και μεθόδους, αξιολόγηση του Ελληνικού Πανεπιστημίου από εσωτερικούς και εξωτερικούς ανεξάρτητους οργανισμούς,

3) Κατάργηση των φοιτητικών παρατάξεων εντός των Πανεπιστημίων και αποτροπή πολιτικών χρωματισμών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με δημιουργία φοιτητικών ομάδων σε κάθε σχολή, έχοντας ως μοναδικό κίνητρο την βελτίωση του τμήματος στο οποίο φοιτούν,

4) Αναβάθμιση των σπουδών και εισαγωγή νέων τμημάτων, που να συνδέονται άμεσα με την αγορά εργασίας, με εστίαση στην Αγροτική, Τουριστική και Ναυτιλιακή οικονομία που διατηρούμε συγκριτικό πλεονέκτημα.

Ταυτόχρονα αναβάθμιση της επαγγελματικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης άμεσης απορρόφησης από την αγορά και τον Ιδιωτικό Τομέα,

5) Αναβάθμιση του μαθήματος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού και υιοθέτηση σεμιναρίων, ώστε ο έφηβος να επιλέγει τη σχολή που του ταιριάζει μέσα από επιστημονικά τεστ και μελέτες.

6) Ενημέρωση από ειδικούς και σημαντικός αριθμός υποχρεωτικών ημερίδων, σε σοβαρά κοινωνικά προβλήματα, (νεανική ψυχολογία, ναρκωτικά, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικογενειακό περιβάλλον), με άμεση αντιμετώπιση από ειδικούς σε κάθε αντικείμενο ξεχωριστών περιπτώσεων,

7) Ριζική αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την υιοθέτηση απολύτως επιτυχημένων δομών από χώρες που ηγούνται στον τομέα της Παιδείας Παγκοσμίως και κατάργηση της “αποστήθισης” ως εφαρμόσιμη έννοια στις εξετάσεις,

8) Βελτίωση των εκπαιδευτικών μοντέλων για την εκμάθηση των Αρχαίων Ελληνικών, που σε άλλες Ευρωπαϊκές και όχι μόνο χώρες αποτελούν βασικό μάθημα, καθώς και μελέτη μέσα από κατάλληλα κείμενα του συνόλου της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας και Επιστήμης,

9) Αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων από Ιδιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που θα πληρούν τις αυξημένες απαιτήσεις και προδιαγραφές των μαθησιακών προτύπων και τέλος,

10) Ίσες ευκαιρίες για όλους, αξιοκρατικά κριτήρια στο σύνολο των εκπαιδευτικών διαδικασιών και εστίαση της παιδείας στο άτομο σαν προσωπικότητα!

Η “νεανική κοινωνία αξιών” πιστεύει στο ρητό του Σωκράτη: “η Παιδεία, όπως η εύφορη χώρα, παράγει όλα τ’ αγαθά“, υλικά και πνευματικά, υπερασπιζόμενη μια αλλαγή νοοτροπίας σε μια “χρεοκοπημένη” ηθικώς και αξιακώς κοινωνία, βασιζόμενη σε πρότυπα που θα οδηγήσουν τους νέους των επόμενων γενεών σε μια εποχή ενός νέου “διαφωτισμού”, με κοινωνικώς “φιλελεύθερες” ιδέες, τακτικές και προσανατολισμούς!

“Γιατί στην Πολιτική δεν πρέπει να υπάρχει Δεξιά, Αριστερά ή Κέντρο…

Μόνο Μπροστά με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον”
“νεανική κοινωνία αξιών”

“Πρέπει να γίνουμε άνεμοι για τον χαρταετό και χαρταετοί για τον άνεμο, ακόμη και όταν ουρανός δεν υπάρχει…”
Οδυσσέας Ελύτης

Πηγή: koinoniaaxion