Σε ποσοστό που «αγγίζει» το 100% ανήλθε η παραβατικότητα στις υπαίθριες διαφημίσεις στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών του κεντρικού δήμου Μιχάλη Κούπκα, στη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου.

Ο κ. Κούπκας ενημέρωσε πως από τότε που ανέλαβε η διοίκηση Ζέρβα, την 1η Σεπτεμβρίου έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2019, πραγματοποιήθηκαν 179 έλεγχοι για την υπαίθρια διαφήμιση σε όλη την πόλη και βρέθηκαν παράνομα αναρτημένα 91 μπάνερς, 783 αφίσες και 14 διαφημιστικές πινακίδες.

«Το μήνυμα είναι σαφές. Στο κομμάτι υπαίθρια διαφήμιση οι έλεγχοι για το 2020 θα συνεχιστούν και θα εντατικοποιηθούν. Θέλουμε να συμμορφώσουμε την κατάσταση που παραλάβαμε», είπε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.

Όσον αφορά τους ελέγχους διαφήμισης σε επιχειρήσεις (εμπορικά καταστήματα, ελεύθερους επαγγελματίες επαγγελματίες κλπ) ανέφερε πως έγιναν 297 έλεγχοι με το ποσοστό παραβατικότητας να φτάνει το 70%.

Παράλληλα, ο κ. Κούπκας ανακοίνωσε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, πως ο δήμος Θεσσαλονίκης ξεκινά το επόμενο διάστημα τις διαδικασίες έκδοσης νέας κανονιστικής διάταξης για τον καθορισμό του κοινόχρηστου χώρου της πόλης και κατ’ επέκταση για τη νόμιμη λειτουργία των καταστημάτων, προσθέτοντας ωστόσο πως θα προηγηθεί ανοιχτή διαβούλευση παρουσία όλων των εμπλεκομένων.

«Δεν θα κάνουμε τα στραβά μάτια σε καμιά παρανομία. Δεν υπάρχουν για τη διοίκηση μας ούτε άσυλα, ούτε άβατα στην πόλη. Και όποιος πιστεύει κάτι τέτοιο ματαιοπονεί. Ζητούμε τη συνεργασία όλων σας και κυρίως απαιτούμε από όλους να σεβαστούν τον κοινόχρηστο χώρο και τους δημότες», είπε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.

Παρουσίασε επίσης στοιχεία των ελέγχων που διενεργήθηκαν στους κοινόχρηστους χώρους από 1/9 – 31/12 του 2019. Σύμφωνα με αυτά, πραγματοποιήθηκαν 1.250 έλεγχοι στην πόλη, ενώ σε 992 περιπτώσεις εκδόθηκαν πράξεις αυτοψίας και διαβιβάστηκαν στο τμήμα Δημοτικών Φόρων Τελών για την έκδοση κυρώσεων.