Αυξάνουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στατιστικά στοιχεία εξαμήνου 2012 του «Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων», οι αναγγελθείσες ζημιές από ανασφάλιστο όχημα έφθασαν το α’ εξάμηνο του 2012 τις 2.589 όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2011 ήταν 1.750 (αύξηση 47,94%).

Επίσης, αύξηση σημειώνουν και οι καταβληθείσες αποζημιώσεις από ανασφάλιστα οχήματα. Το α’ εξάμηνο του 2012 καταβλήθηκαν αποζημιώσεις σε 1.500 περιπτώσεις που αφορούσαν ανασφάλιστα οχήματα και για τα οποία καταβλήθηκαν αποζημιώσεις ύψους 4.862.250,02 ευρώ έναντι 1.371 περιπτώσεων το α’ εξάμηνο του 2011 για τις οποίες καταβλήθηκαν αποζημιώσεις ύψους 4.255.433 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ, τις θέσεις του για τη δημιουργία του Αρχείου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών με παράτυπη συμπεριφορά, δημοσιοποίησε το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων και επισημαίνει ότι η δημιουργία ενός τέτοιου αρχείου θα βοηθήσει στην εξάλειψη μακροχρόνιων παθογενειών του κλάδου.

Μεταξύ άλλων, ζητάει να κληθούν οι εκκαθαριστές ασφαλιστικών εταιριών των οποίων έχει ανακληθεί η άδεια, να δημοσιοποιήσουν όποια στοιχεία διαθέτουν σχετικά με ανοίγματα που προέρχονται από οφειλές διαμεσολαβητών, λόγω μη αποδοθέντων ασφαλίστρων.

Το Επικουρικό υπενθυμίζει ότι αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα ρευστότητας και προσθέτει ότι η σωστή ενημέρωση μιας αγοράς σχετικά με την συμπεριφορά ουσιαστικών παραγόντων αυτής είναι προφανές ότι λειτουργεί υποστηρικτικά προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης και της πρόληψης νέων αστοχιών.

Συμπληρώνει ότι η ύπαρξη διαφάνειας και τάξης στις οικονομικές συναλλαγές της ιδιωτικής ασφάλισης θα εξασφαλίσει τη συνέχεια των ασφαλιστικών εταιριών καθιστώντας προοδευτικά περιττή την παρέμβαση του Επικουρικού Κεφαλαίου λόγω ανακλήσεων αδειών λειτουργίας ασφαλιστικών εταιριών και υπενθυμίζει ότι το Επικουρικό Κεφάλαιο είναι απαραίτητο να υπάρχει για να αποζημιώνει το θύμα τροχαίου ατυχήματος που προκλήθηκε από άγνωστο ή από ανασφάλιστο όχημα υπηρετώντας το έργο που του ανέθεσε ο Έλληνας και ο Ευρωπαίος νομοθέτης. «Η παρέμβασή του στις περιπτώσεις αποζημιώσεων θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων που προκλήθηκαν από οχήματα ασφαλισμένα σε αφερέγγυες εταιρίες πρέπει να περιοριστεί και θα περιοριστεί δραστικά μόνο στο βαθμό που θα υπάρξει εξίσου δραστικός περιορισμός νέων αφερέγγυων εταιριών», σημειώνει το Επικουρικό.

Εν κατακλείδι, αναφέρει τη θέση του ότι προκειμένου να αναδειχτεί η σημασία του προβλήματος, θα ήταν πολύ χρήσιμο να κληθούν οι εκκαθαριστές ασφαλιστικών εταιριών των οποίων η άδεια έχει ανακληθεί να δημοσιοποιήσουν οποιαδήποτε στοιχεία διαθέτουν σχετικά με ανοίγματα που προέρχονται από οφειλές διαμεσολαβητών λόγω μη αποδοθέντων ασφαλίστρων.