Κέντρο άμεσης ψυχανάλυσης θα μπορούσε να λέγεται, ειδικά τις μεταμεσονύχτιες ώρες το κέντρο άμεσης δράσης, καθώς πλέον αποτελεί μέρος της εργασίας των αστυνομικών που υπηρετούν στο κέντρο να γίνονται δέκτες τηλεφωνημάτων, τα οποία δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το αστυνομικό έργο.

Οι λόγοι είναι πολλοί. Ο τηλεφωνικός αριθμός είναι πασίγνωστος, το τηλέφωνο θα απαντήσει οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και χωρίς καθυστέρηση, ο αστυνομικός δεν θα αποπάρει τον πολίτη και το ύφος της συνομιλίας του δεν θα έχει καμία απολύτως σχέση με το αν το ίδιο πρόσωπο καλούσε μια οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία ή «αρμόδιο» για να παραπονεθεί.
Τα τηλέφωνα χωρίς ουσιαστικά αντικείμενο, δηλαδή δίχως να χρειαστεί να ειδοποιηθούν αστυνομικοί σε υπηρεσία ή σε περίπολο να προστρέξουν σε συμβάν, είναι δεκάδες καθημερινά. Οι αστυνομικοί έχουν συνηθίσει πλέον και έναν επιπλέον ρόλο, του ψυχαναλυτή ή απλά του καλού συνομιλητή.

Οι περισσότερες αυτού του είδους κλήσεις γίνονται μετά τα μεσάνυχτα. Τότε που η πόλη κοιμάται και η ανησυχία για οτιδήποτε έχει συμβεί στη διάρκεια της ημέρας δεν μπορεί να εκφραστεί σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο, αφού ο ήχος του τηλεφώνου θα ταράξει την ησυχία του σπιτιού. Ποιος δεν κοιμάται εκείνη την ώρα και σίγουρα θα απαντήσει άμεσα στο τηλέφωνο; Το «100».

Οι βραδινοί διάλογοι, εξιστορούν αστυνομικοί της υπηρεσίας, περιστρέφονται κυρίως γύρω από προσωπικά ζητήματα. Στο κέντρο της Αστυνομίας, στο Βόλο, θα γίνουν δέκτες της απόγνωσης ενός άντρα που τον εγκατέλειψε η σύζυγός του ή ενός μοναχικού ατόμου που δεν έχει έναν άνθρωπο να πει κουβέντα.

Τις απογευματινές ώρες και νωρίς το βράδυ θα ακουστούν παράπονα, τα οποία σχετίζονται από τα νέα φορολογικά μέτρα της κυβέρνησης μέχρι το στριφνό ύφος υπαλλήλου σε δημόσια υπηρεσία, που δεν τακτοποίησε το θέμα του συναλλασσόμενου.

Όπως η αγωνία συνταξιούχων για τις περικοπές των μηνιαίων αποδοχών τους και τα οικονομικά αδιέξοδα που βιώνουν, ανοίγοντας κουβέντα με τον αστυνομικό-συνομιλητή τους, γιατί λαμβάνονται τόσο άδικα μέτρα σε βάρος τους, όταν μετά από τόσα χρόνια βιοπάλης έχουν πληρώσει πολλά στα ταμεία και πως θα τα βγάλουν με τα λιγοστά χρήματα σε πέρας.

Από τα πρόσφατα τηλεφωνήματα που έλαβε αστυνομικός βάρδιας στο τηλεφωνικό κέντρο, ήταν το παράπονο γυναίκας για το ποσό των 5 ευρώ που της ζητήθηκε να καταβάλει στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου Βόλου.
Ασφαλώς και ο αστυνομικός δεν είχε καμία αρμοδιότητα να επιληφθεί, όμως, άκουσε όπως και σε πλήθος άλλες παρόμοιες περιπτώσεις τον πόνο της γυναίκας.

Πηγή: taxydromos