Άμεση ήταν η ανταπόκρισή σας στην έρευνα του newsbeast.gr για τις καθυστερήσεις στην αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και για τη λάθος κατεύθυνση προς την οποία κινείται το σχέδιο του Ισπανού αρχιτέκτονα Αθεμπίγιο. Κάτοικοι του συγκεκριμένου δήμου και των γύρω περιοχών – και όχι μόνο – σπεύσατε και στείλατε τη δική σας άποψη για το τι πρέπει να γίνει, ώστε η έκταση να αξιοποιηθεί με το μεγαλύτερο δυνατό οικονομικό και κοινωνικό όφελος. Σταδιακά θα δημοσιευθούν όλες οι απόψεις που έφτασαν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

«Ακριβώς πριν ένα χρόνο, το Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου Επικρατείας εξέδωσε την 1938/2010 απόφαση με την οποία νομικά (και ουσιαστικά) επανέφερε σε νομική ισχύ ή λειτουργία το αεροδρόμιο Ελληνικού ακυρώνοντας πανηγυρικά την καταργητική απόφαση Χατζηδάκη.

Σε απλά ελληνικά, ολόκληρη η έκταση των 5.500 στρεμμάτων είναι εδώ και ένα χρόνο ξανά αεροπορική εγκατάσταση και καλείται πλέον η Πολιτεία να συμμορφωθεί με τα νέα δεδομένα.

Ενδιαφέρον ωστόσο έχει η σκέψη της συνύπαρξης Μητροπολιτικού Πάρκου και Αεροδρόμιου στην έκταση αύτη, σκέψη η οποία ασφαλώς και ματαιώνει πλήρως τα σχέδια τσιμεντοποίησης της περιοχής.

Έτσι διαμορφώνονται πλέον 3 πιθανότητες:

1. Πολυκατοικίες και Μητροπολιτικό Πάρκο,
2. Αεροδρόμιο και Μητροπολιτικό Πάρκο και
3. Μητροπολιτικό Πάρκο μόνο.

Πρακτικά και δεδομένης της υπάρχουσας και μη δυνάμενης να καταστραφεί αεροπορικής Υποδομής (διάδρομοι, τέρμιναλς, Πύργος Έλεγχου) καθίσταται σαφές ότι η μοναδική επιπλέον συμβατή με το αεροδρόμιο χρήση είναι εκείνη του Μητροπολιτικού Πάρκου και όχι η τσιμεντοποίηση.

Οι ζωτικές για τον εθνικό τουρισμό ανάγκες ύπαρξης και 2ου αεροδρομίου στην Αττική σε συνδυασμό με τα αστρονομικά κόστη για ξήλωμα της τεράστιας αεροπορικής υποδομής στο Ελληνικό οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην επιθυμητή από πολύ κόσμο επαναλειτουργία του αεροδρομίου Ελληνικού με παράλληλη κατασκευή ζώνης πρασίνου στην υπόλοιπη έκταση. Το αεροδρόμιο είναι εκεί, δεν μπορεί να ξηλωθεί ούτε να καταστραφεί και άρα αυτό που απομένει είναι ο σχεδιασμός στο τμήμα βορειανατολικά και περιμετρικά μιας συμβατής όπως δέχτηκε το ΣτΕ ζώνης πρασίνου. Η Ελλάδα και ο τουρισμός χρειάζονται τον Κρατικό Αερολιμένα στο Ελληνικό και αυτό δεν είναι αυτοσκοπός αλλά κοινή πια λογική.

Θεόδωρος Θεοχάρης, Δικηγόρος»

Περιμένουμε και τις δικές απόψεις γύρω από το θέμα. Επειδή κάποια πράγματα μας αφορούν άμεσα πολύ περισσότερο από ό,τι νομίζουμε, μπορείτε να τις καταθέσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]