Με μεγάλο ενθουσιασμό υποδέχτηκαν χιλιάδες θεατές τις ψηφιακές αναμεταδόσεις του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, κατακλύζοντας τα social media του Μεγάρου. Τον προηγούμενο μήνα, το ΜΜΑ στάθηκε δίπλα στο κοινό, προβάλλοντας στο site του έξοχες παραγωγές με συγκλονιστικές ερμηνείες που προσέφεραν στους φίλους του «αισιοδοξία», «χαρά» και «ψυχική ανάταση», όπως αναφέρουν οι ίδιοι στα μηνύματά τους.

Αυτή η εντυπωσιακή ανταπόκριση μικρών και μεγάλων στην πρώτη σειρά διαδικτυακών προβολών του Μεγάρου αποτέλεσε το έναυσμα για τη δημιουργία μιας δεύτερης σειράς αναμεταδόσεων με τίτλο «Megaron Online», τον Μάιο και τον Ιούνιο, στο πλαίσιο των οποίων θα παρουσιαστούν εξαιρετικές συναυλίες και παραστάσεις από το αρχείο του ΜΜΑ. Σε αυτό τον δεύτερο κύκλο ψηφιακών αναμεταδόσεων, ο Ζούμπιν Μέτα, ένας από τους μεγαλύτερους μαέστρους της εποχής μας, διευθύνει τη διεθνώς αναγνωρισμένη

Φιλαρμονική του Ισραήλ (27/5), ενώ οι λάτρεις της όπερας θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη μνημειώδη «Αΐντα» του 2001, μια πολυπρόσωπη υπερπαραγωγή του Μεγάρου, με τον κορυφαίο Πιερ Λουίτζι Πίτσι να σκηνοθετεί μερικά από τα λαμπρότερα αστέρια του λυρικού στερεώματος, όπως ο Χοσέ Κούρα, η Τιτσιάνα Καρράρο και ο Παάτα Μπουρτσουλάτζε (20/5). Η παράσταση αποτελεί αναπροσαρμογή της εκδοχής που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 1999 στη φημισμένη Αρένα της Βερόνας και μεταδόθηκε ζωντανά για πρώτη φορά μέσω διαδικτύου.

Μέχρι σήμερα, πάνω από 276.000 άτομα έχουν παρακολουθήσει τις live συναυλίες του ECHO (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Κέντρων Συμφωνικής Μουσικής) στο facebook του Μεγάρου και πάνω από 1 εκατομμύριο σε όλη την Ευρώπη, αλλά και ιστορικές παραστάσεις και συναυλίες  καθώς και σημαντικές διαλέξεις του Megaron Plus στο site του Μεγάρου. Ενδεικτικά, η μουσική παράσταση του Γιώργου Νταλάρα είχε 8.720 θεατές, το παιδικό θέαμα όπερας «Ο Μαγικός Αυλός» 10.532 θεατές, ενώ, κατά μέσο όρο, 2.000 άτομα κάθε φορά βλέπουν ζωντανά τις συναυλίες του ECHO στο facebook. Eπιπλέον, έως σήμερα, η σελίδα του Megaron Plus, στην οποία είναι διαθέσιμες on demand ομιλίες διακεκριμένων ελλήνων και ξένων επιστημόνων, διανοητών και καλλιτεχνών (σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη), συγκέντρωσε 75.500 επισκέπτες.

Το «Megaron Οnline» μας κρατά συντροφιά κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 9:00 το βράδυ. Για να μεταφερθείτε στην ψηφιακή αίθουσα του ΜΜΑ και να παρακολουθείτε τις διαδικτυακές προβολές «Megaron Οnline»,  πατήστε εδώ:

Στον ίδιο σύνδεσμο θα βρείτε επίσης το πρόγραμμα με τη σύνοψη και τους συντελεστές των εκδηλώσεων.

Balthasar Neumann Ensemble and Choir, «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ. Katja Stuber σοπράνο, Marion Eckstein άλτο, Jan Petryka τενόρος, Reinhard Mayr μπάσος. Μουσική διεύθυνση: Thomas Hengelbrock. Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, 25 Ιανουαρίου 2019/20:30.

Δείτε ζωντανά τις συναυλίες του ECHO στο facebook του Μεγάρου κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Πέμπτη στις 9:00 μ.μ. (οι περισσότερες από αυτές είναι διαθέσιμες στο fb και μετά τη live προβολή τους).

Megaron Online

Την αυλαία άνοιξε στις 13/5 η Τουραντότ, το κύκνειο άσμα του Τζάκομο Πουτσίνι ενώ στις 17/5 παρακολουθήσαμε τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Βερολίνου με το εορταστικό «Κοντσέρτο της Ευρώπης» στην Αθήνα υπό τον κορυφαίο βρετανό μαέστρο Σερ Σάιμον Ρατλ και με προσκεκλημένο σολίστ τον «έλληνα σταρ του βιολιού» Λεωνίδα Καβάκο.

Την Τετάρτη 20/5 έχει προγραμματιστεί η αναμετάδοση της «Αΐντας» του Τζουζέππε Βέρντι, η οποία παρουσιάστηκε στο Μέγαρο τον Μάιο του 2001 με την ευκαιρία του διπλού εορτασμού για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου συνθέτη και για τα 130 χρόνια από την πρεμιέρα του έργου στην Όπερα του Καΐρου.

Claudio Monteverdi: Ορφέας. Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου. Μουσική διεύθυνση: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος. Στο ρόλο του Ορφέα ο Juan Sancho. Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, 24 Νοεμβρίου 2017/20:00.

Το τολμηρό εγχείρημα του ανεβάσματος σε κλειστό χώρο μιας τόσο μεγάλων διαστάσεων παραγωγής, έφερε σε πέρας ένας από τους πλέον προβεβλημένους σκηνοθέτες του καιρού μας, ο Πιερ Λουίτζι Πίτσι. Τους βασικούς ρόλους ερμηνεύουν η Όλγα Ρομάνκο, ο Χοσέ Κούρα, η Τιτσιάνα Καρράρο και ο Παάτα Μπουρτσουλάτζε, πλαισιωμένοι από χορωδιακά σύνολα και από την ΚΟΑ υπό τη διεύθυνση και πάλι του Ντονάτο Ρεντσέττι. Η αναμετάδοση πραγματοποιείται με την ευγενική παραχώρηση του Ιδρύματος της Αρένας της Βερόνας και είναι αφιερωμένη στους ιταλούς φίλους μας.

Ακολουθεί, την Κυριακή 24/5, η Μαρία Φαραντούρη με τη σκηνική καντάτα «Ημερολόγιο για περαστικούς στα τέλη του αιώνα» του Περικλή Κούκου σε λιμπρέτο Χριστόφορου Χριστοφή, η οποία γράφτηκε ειδικά για τη μεγάλη ερμηνεύτρια (παραγγελία ΟΜΜΑ) και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τον Νοέμβριο του 1996 από τους Σολίστ της Πάτρας και το σύνολο του Γιώργου Φακανά υπό τον Νίκο Τσούχλο.

Η συνέχεια (Τετάρτη 27/5) ανήκει σε έναν από τους σπουδαιότερους αρχιμουσικούς της εποχής μας, τον Ζούμπιν Μέτα, ο οποίος διευθύνει τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ, σε μια μαγευτική συναυλία στην οποία έλαβε μέρος και η διεθνώς αναγνωρισμένη σοπράνο κολορατούρα Χριστίνα Πουλίτση ερμηνεύοντας αψεγάδιαστα δεξιοτεχνικές άριες των Μότσαρτ, Ροσσίνι και Βέρντι.

Την Κυριακή 31/5 η εμβληματική μπαρόκ όπερα «Ορφέας» του Κλάουντιο Μοντεβέρντι σε σκηνοθεσία Πιερ Λουίτζι Πίτσι.

Λίγες μέρες αργότερα (Τετάρτη 3/6) προβάλλεται διαδικτυακά η συναυλία του Γιώργου Νταλάρα στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος Αχαρνών που διοργανώθηκε το 2010 από το ΜΜΑ σε συνεργασία με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, με τη συμμετοχή της Καμεράτας (μαέστρος: Αλέξανδρος Μυράτ) καθώς και χορωδιών βυζαντινής και δυτικής μουσικής.

Ο κύκλος των αναμεταδόσεων του Ιουνίου συνεχίζει την Κυριακή 7/6 με τη συναυλία του Γιάννη Βακαρέλη, πιανίστα με λαμπρή διεθνή πορεία και καλλιτεχνικού διευθυντή του ΜΜΑ, σε συνεργασία με το διάσημο Philharmonia Quartett Berlin. Οι πέντε σολίστ θα παρουσιάσουν το Κουιντέτο με πιάνο έργο 34 σε φα ελάσσονα του Γιοχάννες Μπραμς, ένα από τα πιο λαμπερά διαμάντια της ρομαντικής μουσικής δωματίου.

Την Τετάρτη 10/6 προβάλλεται η «Οδύσσεια» – το μπαλέτο του John Neumeier βασισμένο στο ομηρικό έπος που παρουσιάστηκε σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση στο Μέγαρο το 1995, σε μουσική Γιώργου Κουρουπού, χορογραφία και σκηνοθεσία John Neumeier και σκηνικά και κοστούμια Γιάννης Κόκκος

Στην ψηφιακή σκηνή του Μεγάρου ανεβαίνει την Κυριακή 14/6 η μπαρόκ όπερα «Ορφέας» του Κλάουντιο Μοντεβέρντι με το σύνολο παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra, που εξειδικεύεται στην ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία. Τον Ορφέα ενσαρκώνει ο διάσημος ισπανός τενόρος Χουάν Σάντσο. Στον ρόλο της Πρωθιέρειας του Διονύσου η Σαβίνα Γιαννάτου. Τη διανομή συμπληρώνουν καταξιωμένοι έλληνες μονωδοί. Στη μουσική διεύθυνση ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος και στη σκηνοθεσία ο Θάνος Παπακωνσταντίνου.

Την Τετάρτη 17/6 αναμεταδίδεται στο site του Μεγάρου η συναυλία της πολυβραβευμένης Χορωδίας και του Συνόλου Μπαλτάζαρ Νώυμαν, υπό τον εξαίρετο μαέστρο Τόμας Χένγκελμπροκ. Ήταν μια ξεχωριστή βραδιάστην κατάμεστη Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, όπου χορωδοί, σολίστ και ορχήστρα έδωσαν, πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, μια βαθιά συγκινητική ερμηνεία του συγκλονιστικού «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ, εντυπωσιάζοντας κοινό και κριτικούς.

Η δεύτερη σειρά ψηφιακών προβολών «Μegaron Online» ολοκληρώνεται την Κυριακή 21/6 με την όπερα «Λουτσία ντι Λαμμερμούρ» του Γκαετάνο Ντονιτσέττι, ένα από τα αριστουργήματα του ιταλικού μπελκάντο, με τη διάσημη αμερικανίδα σοπράνο Τζουν Άντερσον στον ομώνυμο ρόλο. Μαζί της επί σκηνής, μερικοί από τους πιο ακτινοβόλους αστέρες της παγκόσμιας λυρικής σκηνής, όπως, μεταξύ άλλων, ο Ραμόν Βάργκας, ο Ρομπέρτο Φροντάλι και ο Σαβέριο Φιόρε. Λαμβάνει μέρος η Χορωδία της ΕΛΣ. Την ΚΟΑ διευθύνει ο Άντζελο Καβαλλάρο.

Megaron on demand

Στην ιστοσελίδα του Μεγάρου διατίθενται επίσης οn demand η μονόπρακτη όπερα «Η ανθρώπινη φωνή» του Φρανσίς Πουλένκ με τη σπουδαία ελληνίδα υψίφωνο Ζανέτ Πηλού, το βίντεο (Making-of) με πλάνα από την προετοιμασία της παράστασης «Ο Νάνος» του Αλεξάντερ φον Τσεμλίνσκυ καθώς και η ταινία «Νίκος Σκαλκώτας: Οι μουσικές αναπνοές μιας ιδιοφυΐας» σε σενάριο-σκηνοθεσία Θωμά Κιάου.

Όλες οι αναμεταδόσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΟΜΜΑ με την υπηρεσία ΔΙΑΥΛΟΣ (diavlos.grnet.gr) του ΕΔΥΤΕ. Η βιντεοσκόπηση των εκδηλώσεων του Μegaron Plus έγινε από τον ιστότοπο του Ιδρύματος Mποδοσάκη (blod.gr).