Από την ίδρυσή της, η Dacia κινήθηκε κόντρα στο κατεστημένο, ενώ σήμερα το επιχειρεί για ακόμα μία φορά με έναν πιο εμφατικό, πιο μοντέρνο και πιο πρωτότυπο τρόπο.

Από τις αρχές του 2021, οπότε και η μάρκα ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική της, ξεκαθάρισε ότι ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο στην ιστορία της. Ένα νέο κεφάλαιο που αντανακλάται στο νέο λογότυπο, το νέο σήμα, τα νέα χρώματα και τα νέα πεδία δράσης… Η μάρκα παραμένει πιστή στις αξίες που την καθιέρωσαν και παρουσιάζονται μέσω μίας νέας αισθητικής. 

Η ανανέωση της Dacia αντικατοπτρίζεται στο νέο λογότυπο και στο νέο σήμα. Τα δύο αυτά καινούργια στοιχεία δημιουργήθηκαν από την σχεδιαστική ομάδα, με σκοπό να εκφραστεί το πνεύμα της μάρκας, που αποτελεί τον φάρο της από τα πρώτα της βήματα. Το λογότυπο, βρίσκεται στο κέντρο της νέας αισθητικής ταυτότητας, αντανακλώντας αίσθηση στιβαρότητας και σταθερότητας. Η μορφή των γραμμάτων έχει συγκεκριμένο λόγο που αναβαθμίστηκε. Το ‘D’ και το ‘C’ αποτελούν μια αντανάκλαση του ενός με το άλλο και αναπαριστούν την ευφυΐα και τη δημιουργικότητα στον τρόπο σκέψης της μάρκας. Τα γεωμετρικά σχήματα του λογότυπου δίνουν την αίσθηση της μηχανικής κίνησης.  

Το σήμα της μάρκας προέρχεται από το λογότυπο, καθώς τα αντικριστά ‘D’ και ‘C’, παραπέμπουν στους κρίκους μίας αλυσίδας που τους ενώνει ένας πανίσχυρος δεσμός. Το νέο σήμα αποπνέει δύναμη και γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο από μακριά. 

Αυτά τα δύο νέα γραφικά αντικατοπτρίζουν την στιβαρότητα των αυτοκινήτων Dacia, αλλά και την ποιότητα που συνεχίζει να ικανοποιεί εκατομμύρια πελάτες κάθε μέρα. Ο σχεδιασμός όλων των γραφικών αποτελεί υπενθύμιση ότι η Dacia είναι μια μάρκα που εστιάζει στα απαραίτητα. Κάθε μεμονωμένο στοιχείο τους ενώνεται με τα υπόλοιπα, σχηματίζοντας ένα ενιαίο σύνολο και συντελώντας στη δημιουργία μιας ‘ψηφιακής’ εικόνας. Όπως και η μάρκα που αντιπροσωπεύουν, τα γραφικά στοιχεία είναι στιβαρά και ευέλικτα. Για παράδειγμα: η μορφή βέλους που δίνει την αίσθηση ότι δημιουργείται από το γράμμα ‘D’ στο λογότυπο, προσελκύει το βλέμμα στο κέντρο του όλου γραφήματος και προϊδεάζει για μία μάρκα που κινείται με δυναμισμό προς το μέλλον.

Η Dacia γίνεται «πράσινη»

Η παλέτα των χρωμάτων που εξελίχθηκε με βάση το χακί-πράσινο, αντικατοπτρίζει τη σχέση της μάρκας με τη φύση. Παράλληλα, αποτελεί ένα φόρο τιμής στους πελάτες, αλλά και μία σαφή αναφορά στις εκτός δρόμου ικανότητες των μοντέλων, όπως αυτές του εμβληματικού Duster. Τα δευτερεύοντα χρώματα εμπνέονται από τρείς πιο γήινες επιλογές: σκούρο χακί, terracotta, της άμμου. Παράλληλα, υπάρχουν και δύο ακόμα επιλογές: το έντονο πορτοκαλί και το πράσινο συμπληρώνουν την παλέτα μέσω μιας πιο τεχνολογικά προσανατολισμένης προσέγγισης.

Η ουσία της μάρκας αποτυπώνεται επίσης στα νέα γραφικά της, που συμβολίζουν την ανάγκη για απελευθέρωση, για αποφόρτιση από τις έγνοιες της καθημερινότητας, για την επιστροφή στα ουσιώδη. Αυτές οι θεμελιώδεις ανάγκες ενισχύονται από το γενικό αίσθημα αβεβαιότητας που νιώθει ο σύγχρονος άνθρωπος, ενώ μας ωθούν να επικεντρωθούμε σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία και να απαλλαγούμε από οτιδήποτε περιττό. Αυτή η συνθήκη μπορεί να αποδοθεί με τον καλύτερο τρόπο από τη φράση «less is more».