Μια πιο οικονομική φύση ξεδιπλώνει το νέο Audi A3 στην έκδοση 1,6 TDI, αφού ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας των 105 ίππων, του εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη.

Όπως ακριβώς συνέβη και με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του νέου A3, έτσι και στις πετρελαιοκίνητες, η Audi άλλαξε τη σειρά όλων των κινητήρων της.

Έτσι, παρότι στα χαρτιά ο 1,6 TDI βασικός diesel του μοντέλου δείχνει ως ένα μοτέρ που δανείστηκε από το προηγούμενο Α3, στην πράξη, ο κινητήρας αυτός είναι νέος και φέρει μια σειρά από αλλαγές που του προσφέρουν κατανάλωση και εκπομπές CO2 από τις χαμηλότερες στην ιστορία του μοντέλου.

Κινητήρας: Πολιτισμένη λειτουργία, μέτριες ρεπρίζ

Ο κινητήρας 1,6 TDI ανήκει στη νέα σειρά πετρελαιοκινητήρων του γκρουπ της VW. Τα μοτέρ αυτά, όπως συμβαίνει και με τους βενζινοκινητήρες, έχουν δεχθεί μια πλήρη αναβάθμιση που έχει ωφελήσει εκτός από την οικονομία και την οικολογία, και όλα τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του σε κραδασμούς και θόρυβο.

Στην πράξη, αυτό είναι άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό του Audi, με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των diesel στο ρελαντί να μη φθάνει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ και στις μετρήσεις μας, ο θόρυβος εν κινήσει είναι σημαντικά περιορισμένος για diesel μοντέλο.

Από πλευράς κατανάλωσης, ο κινητήρας αποδεικνύεται στην πράξη ιδιαίτερα φειδωλός στις απαιτήσεις του, με τη βοήθεια και του στάνταρ συστήματος Stop/Start, το οποίο διαθέτει «βελούδινη» λειτουργία.

Επίσης, εκπέμπει μόνο 99 γρ. CO2 ανά χλμ. και έτσι, δεν επιβαρύνει τον οδηγό του με την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Όσον αφορά στις επιδόσεις, η επιτάχυνση είναι καλή, ενώ οι ρεπρίζ κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Ο κινητήρας συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, γεγονός που του δίνει πλεονέκτημα, αλλά έχει σχετικά μικρό εύρος ωφέλιμης λειτουργίας.

Εμφάνιση: Γνώριμα μοτίβα, προσεκτικός σχεδιασμός

Η Audi δεν επιδίωξε να διαφοροποιηθεί αισθητά σε σχέση με το παρελθόν του μοντέλου, καθώς το σχήμα του έχει κριθεί επιτυχημένο. Αυτό που έχει αλλάξει είναι οι λεπτομέρειες.

Οι ακμές είναι πιο οξείες και πιο πολλές στο προφίλ και τις επίπεδες επιφάνειες, ενώ τα φωτιστικά μπροστά και πίσω έχουν στενέψει.

Φυσικά, το μεγαλύτερο μεταξόνιο (+6 εκ.), που είναι απόρροια της νέα πλατφόρμας στην οποία βασίζεται το νέο Α3, επιτρέπει στους τροχούς να «γεμίζουν» τα άκρα του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό: Προσοχή στην ποιοτική λεπτομέρεια

Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός βασίζεται σε ένα ταμπλό που έχει χαμηλό οπτικό κέντρο βάρους και δείχνει κομψό και καλοσμιλεμένο.

Η ποιότητα κατασκευής είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, τόσο με την επιλογή και το φινίρισμα των υλικών, όσο και με τη συναρμογή τους.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια σχεδιασμού είναι ορατή στα minimal χειριστήρια του κλιματισμού, το κεντρικό χειριστήριο του συστήματος infotainment (ΜΜΙ) και τη λεπτή αναδυόμενη οθόνη του. Τέλος, η εργονομία είναι μελετημένη.

Χώροι: Στο μέσο όρο

Το νέο A3 είναι αρκετά άνετο, στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Με 365 λίτρα, ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός και αρκετά χρηστικός, αν και είναι ρηχός για τη φόρτωση πιο ογκωδών αντικειμένων.

Οδική συμπεριφορά: Ανετο και δυναμικό

Η ολική αναδόμηση του νέου Α3 σε σχέση με το παλιό μοντέλο, με νέο πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, έχει συμβάλει πάρα πολύ στη βελτίωση της οδικής του συμπεριφοράς, από όλες τις απόψεις. Έτσι η άνεση και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει είναι κορυφαία, ενώ έχει βελτιωθεί θεαματικά ο δυναμισμός του στο δρόμο.

Η ακρίβεια και η πληροφόρηση από το τιμόνι ανήκουν πλέον στις καλύτερες της κατηγορίας, ενώ η συμπεριφορά του στις στροφές εκπέμπει σιγουριά και ασφάλεια.

Στον ανοιχτό δρόμο, το αυτοκίνητο «καταπίνει» εύκολα τα χιλιόμετρα. Τέλος τα φρένα του είναι κορυφαία.

Συμπέρασμα

Το νέο Audi A3 1,6 TDI κοστίζει 23.500 ευρώ στην έκδοση Attraction Plus που είναι πλήρης εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Αυτό το καθιστά 3.000 ακριβότερο από το βενζινοκίνητο 1,2 TFSI με το οποίο έχουν ακριβώς την ίδια ιπποδύναμη.

Οι διαφορές εστιάζονται στη μικρότερη ροπή του TFSI, τη μεγαλύτερη κατανάλωση (κατά 1,1 λτ./100 χλμ.) και εκπομπές ρύπων (114 γρ./χλμ.).

Ωστόσο, η διαφορά στην τιμή, βρίσκει στο δρόμο της και άλλες εκδόσεις βενζίνης (1,4 TFSI – 122 ίπποι) που αναδεικνύουν στο έπακρο τις αρετές του μοντέλου. Οπότε, επί της ουσίας, η βασική προϋπόθεση επιλογής της έκδοσης diesel αφορά στο αν σκοπεύετε να κάνετε μακρινά ταξίδια, οπότε και θα εκτιμήσετε τη μεγάλη αυτονομία.

Πηγή: autotriti.gr