Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς ξέρει η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει φουλάρει και σταματά μαγικά, μη χύνοντας σταγόνα από το πολύτιμο καύσιμο;

Το όλο μαγικό βασίζεται σε έναν μηχανικό τρόπο που υπάρχει εδώ και πάρα πολύ καιρό.

Η γνωστή ιστοσελίδα How Stuff Works εξηγεί πως κοντά στο στόμιο της μάνικας υπάρχει μια τρυπούλα και ένας μικρός αγωγός που καταλήγει πίσω στη λαβή. Και ο όλος μηχανισμός βασίζεται στην αναρρόφηση, την αντίστροφη κίνηση του αερίου μέσα στον σωλήνα δηλαδή, η οποία γίνεται με αφαίρεση του αέρα και δημιουργία κενού.

Όταν το ντεπόζιτο δεν είναι γεμάτο, ο αέρας έλκεται στην τρύπα μέσω του κενού και κινείται εύκολα στο σύστημα. Όταν η στάθμη της βενζίνης ανέβει όμως στο ντεπόζιτο και φράξει την τρύπα, τότε μια μηχανική σύνδεση στη λαβή αναγνωρίζει την αλλαγή στην αναρρόφηση και κλείνει αμέσως το στόμιο.

Ένα κενό αέρα εγκλωβίζεται ουσιαστικά μεταξύ αέρα και βενζίνης που ενεργοποιεί (ανασηκώνει) έναν μοχλό και κλείνει την παροχή. Την επόμενη φορά που θα φουλάρετε το αμάξι σας, μας λέει το How Stuff Works, «αναζητήστε αυτή την τρύπα είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό τμήμα του στομίου»…