Με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, όπως προκύπτει από τους πολύ χαμηλούς ρύπους του, και την πολύ χαμηλή κατανάλωση, η diesel έκδοση του Volvo V40 φαντάζει σαφώς πιο δελεαστική αγοραστικά από τη βενζινοκίνητη.

Η προσπάθεια της Volvo για είσοδο στην premium μικρομεσαία κατηγορία είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Το V40 έχει ήδη αφήσει το στίγμα του σχεδιαστικά, ενώ το πλεονέκτημα της ολοκληρωμένης μελέτης ασφαλείας, την έχει ήδη πιστοποιήσει αποσπώντας την υψηλότερη βαθμολογία από κάθε αυτοκίνητο που έχει μετρηθεί από το EuroNCAP μέχρι σήμερα.

Στην έκδοση δοκιμής, εφοδιάζεται με τον 1.600άρη turbo diesel κινητήρα των 115 ίππων που υπόσχεται πολύ χαμηλά πάγια έξοδα, χωρίς μεγάλη επιβάρυνση στο κόστος κτήσης.

Σχεδιασμός: Ξεχωριστή αισθητική

Οι φωτογραφίες μάλλον αδικούν το σχήμα του V40 που είναι όντως ξεχωριστό, με γερές δόσεις προσωπικότητας. Είναι φαρδύ, και σχετικά χαμηλό, με σχετικά compact μήκος και εντυπωσιακές σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

Σήμα κατατεθέν του είναι τα πίσω φώτα σε σχήμα boomerang και μπροστά το σχέδιό του δεν το μπερδεύεις εύκολα με άλλο.

«Εταιρικά» ξεχωριστό είναι το εσωτερικό, που θυμίζει έντονα αυτό του S60. Από μέσα δε λείπει η καλή ποιότητα, σε υλικά και συναρμογή, που γίνεται ακόμα καλύτερη όταν το δέρμα απλωθεί παντού.

Εδώ την παράσταση κλέβει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που είναι προαιρετικός (392 ευρώ), προσφέροντας (πάρα) πολλές πληροφορίες.

Οδική συμπεριφορά: Εστιασμένο στην άνεση

Συνήθως μια τέτοια επισήμανση υπαινίσσεται ότι το εκάστοτε μοντέλο δεν είναι και πολύ δυναμικό στο δρόμο. Στην περίπτωση του V40 οι πρώτες εντυπώσεις είναι απατηλές. Το αυτοκίνητο έχει κορυφαία ποιότητα κύλισης, ενώ οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι απούσες.

Επίσης, το τιμόνι λειτουργεί με τη λογική της καθημερινής χρηστικότητας και όχι αυτή της χειρουργικής ακρίβειας. Ωστόσο, όταν το πιέσεις, ανακαλύπτεις ότι έχεις να κάνεις με ένα επικοινωνιακό αυτοκίνητο.

Έχει καλό turn in, προσφέρει ακριβή έκβαση στις στροφές ακόμα και υπό πίεση, το DTSC (ESP) επιτρέπει και κάποια συμμετοχή του οδηγού στις διορθώσεις, ενώ φυσικά το ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ ξεκούραστο. Άλλο τόσο συνεργάσιμο είναι το V40 στην πόλη.

Εκείνο που ξενίζει είναι η άτσαλη συμπεριφορά της ανάρτησης, όταν έχει να διαχειριστεί εγκάρσια εμπόδια.

Ασφαλείας το εγκώμιο

Τα Volvo είχανε το όνομα, τώρα το V40 έχει και τη χάρη. Το νέο μοντέλο της Volvo σκόραρε κορυφή στα τεστ του EuroNCAP, όχι μόνο για τη στιβαρή κατασκευή και το full set αερόσακων.

Εδώ βρίσκουμε, για πρώτη φορά, αερόσακο για τους πεζούς, που ανέβασε κατακόρυφα τη βαθμολογία, αλλά και πλήρη βοηθήματα εξοπλισμού, όπως το City Safety (που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο από τα 50 χλμ./ώρα) που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Φυσικά, ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.

Χρηστικότητα – χώροι: Στο μέσον όρο

Τον ξεχωριστό αέρα που ήθελε η Volvo για το δημιούργημά της, τον έχει επιτύχει και με το παραπάνω. Ωστόσο, η συμβίωση μαζί του είναι κάτι που θέλει συνήθεια.

Το εσωτερικό είναι φορτωμένο κουμπιά, λυχνίες και ενδείξεις, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής που έχει όλο τον προαιρετικό εξοπλισμό που μπορεί να παραγγείλει κανείς.

Η κεντρική οθόνη σε «βάζει» στα μενού λειτουργιών και οι επιλογές ξεκινούν από την (προαιρετική) επιλογή ρύθμισης του βάρους του τιμονιού, μέχρι την (προαιρετική) αυτόματη ρύθμιση των προβολέων ή την ενεργοποίηση διάφορων βοηθητικών υποσυστημάτων.

Παράλληλα, οι χώροι στο εσωτερικό δεν είναι το δυνατό του σημείο, όχι τόσο για τα γόνατα πίσω, όσο για το περιθώριο που αφήνει στα κεφάλια η (προαιρετική) ηλιοροφή. Κάτω του μέσου όρου κυμαίνεται και ο χώρος αποσκευών των 335 λίτρων.

Κινητήρας: Τα νούμερα μετρούν

Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το πετρελαιοκίνητο Volvo μας είναι γνωστός από το νέο Focus. Το turbo diesel σύνολο, με τεχνολογία common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, έχει ικανή ισχύ και ακόμα πιο ουσιαστική ροπή.

Το αποτέλεσμα είναι πολιτισμένη λειτουργία, αρκετή δύναμη ψηλά και ροπή από τις 1.500 σ.α.λ και πάνω.

Η Volvo υπόσχεται εξαιρετικά χαμηλή μικτή κατανάλωση (3,6 λτ./100 χλμ.) και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (94 γρ./χλμ.) που συνεπάγονται μηδενικά τέλη και χαμηλά πάγια έξοδα.

Στην πράξη, το trip computer δεν «βλέπει» ποτέ αυτό το νούμερο, αλλά, στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, αυτό οφείλεται και στο υπερβάλλον βάρος που συνεπάγεται ο (υπερ)πλήρης εξοπλισμός του.

Πάντως, το μοτέρ κινεί με ευκολία το βαρύ αμάξωμα του V40, ταιριάζει με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του και συνεργάζεται καλά και με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και με το start&stop.

Συμπέρασμα

Η τιμή του Volvo V40 D2 ξεκινάει από τα 23.400 ευρώ (21.970 ευρώ με απόσυρση), δηλαδή κοστίζει 900 ευρώ ακριβότερα από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης των 150 ίππων (1,6 T3).

Οι επιδόσεις του D2 είναι υποδεέστερες του T3, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν το οδηγό, αφού ο κινητήρας μπορεί να προσφέρει το κάτι παραπάνω αν του ζητηθεί.

Με δεδομένο ότι η λειτουργία του είναι «μεταξένια», τα χαμηλά πάγια έξοδα της έκδοσης την καθιστούν την πιο λογική επιλογή, μεταξύ των δύο, και την πιο συμφέρουσα στην ολιγομελή κατηγορία που ανήκει.

Πηγή: autotriti.gr