Η Seat σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων και τον μήνα Ιούλιο. Έχοντας πετύχει κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία της, η ισπανική φίρμα σημείωσε και τον Ιούλιο αύξηση κατά 35,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2017, φτάνοντας συνολικά τις 52.700 πωλήσεις (2017:38.900).  Με αυτόν τον όγκο πωλήσεων, η εταιρία πέτυχε τα καλύτερα αποτελέσματα Ιουλίου στην ιστορία της και έσπασε το ρεκόρ των 46.200 οχημάτων του 2001.

Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, η μάρκα πούλησε 342.700 οχήματα, που αντιπροσωπεύει αύξηση 20,1% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2017 (285.400) και πέτυχε τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Το προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων χρονολογείται από το 2000 (324.400 οχήματα).

Τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν μέχρι τον Ιούλιο, ενισχύθηκαν από την σημαντική αύξηση πωλήσεων σε βασικές αγορές, σε πολλές από τις οποίες περισσότερο από 20%. Η Ισπανία είναι η πρώτη αγορά με 72.900 πωληθέντα οχήματα (+16,0%). Επιπλέον, η Seat είναι η κορυφαία μάρκα στη χώρα και το Leon και το Ibiza είναι τα πιο ευρέως ταξινομηθέντα μοντέλα. Η Γερμανία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μάρκας, παρουσιάζοντας αύξηση 26,4% και πωλήσεις 71.400 αυτοκινήτων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εταιρία σημειώνει πρόοδο έναντι της τάσης της αγοράς και αύξηση κατά 23,5% (συνολικά: 41.600 αυτοκίνητα). Η Γαλλία, η οποία αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων (18.900), είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές, μετά από αύξηση της τάξης του 23,2%, όπως και η Ιταλία (14.200, +27,1%).

Σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Αυστρία (13.700, +24,0%), το Βέλγιο (6.900, +45,4%), η Πορτογαλία (6.800, +22,2%) και οι Κάτω Χώρες (5.700, +26,6%), οι πωλήσεις αυξήθηκαν περισσότερο από 20%. Η αύξηση είναι ακόμα πιο αξιοσημείωτη στην Αλγερία, όπου η μάρκα έχει πουλήσει μέχρι τώρα 12.900 οχήματα, δηλαδή 11.700 περισσότερα από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το πρώτο εξάμηνο του 2018, τα λειτουργικά κέρδη της Seat αυξήθηκαν κατά 62,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2017, φθάνοντας σε ιστορικό ρεκόρ ύψους 212 εκατ. ευρώ. Η προσθήκη του Arona αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα ενώ ο κύκλος εργασιών της εταιρείας πέτυχε επίπεδα ρεκόρ αφού σημείωσε άνοδο κατά 14,5% φτάνοντας τα 5.786 εκατομμύρια ευρώ.

Και για την χώρα μας ο Ιούλιος ήταν ένας ακόμα μήνας που έκλεισε με θετικό πρόσημο για την μάρκα. Mε 228 συνολικές ταξινομήσεις, η μάρκα κατέγραψε μερίδιο αγοράς 2,5%, ενώ αξιοσημείωτη ήταν η επίδοση στις λιανικές ταξινομήσεις με 141 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,1%. Συγκεντρωτικά στις ταξινομήσεις Ιανουαρίου – Ιουλίου καταγράφει σημαντικότατη αύξηση στα μεγέθη της στην Ελλάδα, αφού με 2.162 ταξινομήσεις και 3,0% μερίδιο αγοράς σημειώνει αύξηση 60.7% σε σχέση με πέρυσι (1.345 ταξινομήσεις, 2,3% μερίδιο). Αντίστοιχα οι συνολικές λιανικές πωλήσεις της μάρκας καταγράφουν αύξηση 77% σε σχέση με το 7μηνο του 2017, αποτυπώνοντας την θετική απήχηση που έχουν όλα τα νέα μοντέλα και ιδιαίτερα τα Ιbiza & Arona στο αγοραστικό κοινό.

Νίκος Τσάδαρης