Ένας βενζινοκινητήρας με κατανάλωση επιπέδου diesel

Το Golf 1.5 TSI EVO ACT συνδυάζει κορυφαία ροπή με χαμηλές εκπομπές ρύπων


AUTO
16:07
07/06/2018
Ένας βενζινοκινητήρας με κατανάλωση επιπέδου diesel
9
loading

Η επιλογή κινητήρων πετρελαίου δεν οφείλεται μόνο στη φθηνότερη τιμή καυσίμου, αλλά και στο ότι, οι κινητήρες αυτή μέχρι πρότινος κατανάλωναν λιγότερο καύσιμο για το ίδιο έργο.

Όμως, καθώς το diesel «καταδιώκεται» τους τελευταίους μήνες από όλο και περισσότερους… διώκτες, η Volkswagen παρουσίασε ένα κινητήρα βενζίνης με επίπεδα κατανάλωσης dieselοκινητήρα.

Πρόκειται για τον κινητήρα με τον οποίο εφοδιάζεται το Golf 1.5 TSI EVO ACT 130 ίππων BlueMotion. Ένας κινητήρας βενζίνης που συνδυάζει κορυφαία ροπή με χαμηλές εκπομπές ρύπων και που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είτε απενεργοποιεί δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του, είτε απενεργοποιείται εντελώς.

Ο νέος βενζινοκινητήρας των 1.498 κ.εκ., είναι κατά 10% πιο οικονομικός σε σχέση με άλλους συγκρίσιμους κινητήρες. Μάλιστα, η κατανάλωση για τον κύκλο NEDC εκτός πόλης, μειώνεται ακόμα περισσότερο, στο εντυπωσιακό νούμερο των 4,0 λίτρων/100χλμ., ενώ η μέση μικτή κατανάλωση φθάνει μόλις τα 4,8 λίτρα/100χλμ..

VW-GOLF-5

Η Volkswagen έκανε εφικτή αυτήν την τεχνολογία υιοθετώντας το νέο κύκλο καύσης TSI Miller(*) και με χρήση hi-tech υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας (VTG). Ιδανικά, ο 4κύλινδρος κινητήρας έχει καλύτερη απόδοση όταν λειτουργεί στην περιοχή μερικού φορτίου του. Όποτε λοιπόν είναι εφικτό, ο κινητήρας απενεργοποιεί τους δύο εσωτερικούς κυλίνδρους. Αυτό γίνεται κάθε φορά που οι απαιτήσεις ισχύος είναι χαμηλές, για την περιοχή από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Η αλλαγή από την 4κύλινδρη στη 2κύλινδρη λειτουργία (και τούμπαλιν) είναι ανεπαίσθητη και γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό μόνο από την ένδειξη «2κύλινδρη λειτουργία» στον πίνακα οργάνων.

VW-GOLF-4

Όσον αφορά στο turbo με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας, υπερσυμπιεστές αυτού του τύπου σε συνδυασμό με κινητήρες βενζίνης απαντώνται μόνο σε σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων και η VW είναι πλέον ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποιεί τέτοια τεχνολογία σε ευρείας χρήσης κινητήρα βενζίνης.

Το Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion όμως διαθέτει μια ακόμα καινοτομία, όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Στην περίπτωση αυτή, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι λόγω των κυκλοφοριακών συνθηκών ή γιατί κινείται σε κάποια κατηφόρα, η μονάδα ελέγχου του κινητήρα σβήνει τον TSI και τον απομονώνει από τη μετάδοση απελευθερώνοντας το συμπλέκτη, με το αυτοκίνητο να ρολάρει. Κατά το «ρολάρισμα», το Golf λειτουργεί ως όχημα μηδενικών ρύπων. Στην πράξη, το παροδικό σβήσιμο του κινητήρα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και έως 0,4 λίτρα/100χλμ..

VW-GOLF-3

Στο άμεσο μέλλον η μάρκα θα λανσάρει στην παγκόσμια αγορά και άλλα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν τον 1.5 TSI EVO ACT BlueMotion ενώ αντίστοιχα θα παρουσιαστούν και άλλες παραλλαγές του ίδιου κινητήρα. Με λιγότερους κυλίνδρους και μικρότερο κυβισμό, θα έχουν ακόμα μεγαλύτερες αποδόσεις ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο ή να ενσωματώσουν διαφόρων μορφών υβριδικά συστήματα (ήπια, plug-in κλπ.).

Το μοντέλο είναι ήδη στην αγορά με προτεινόμενη τιμή λιανικής από 19.500 €.

(*)κύκλος καύσης TSI Miller

Ο νέος κύκλος καύσης TSI Miller περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο έλεγχο βαλβίδων (πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής) σε συνδυασμό με μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης και υπερτροφοδότηση. Ελέγχει με καινοτόμο τρόπο τη συμπίεση του μίγματος καυσίμου και αέρα, κάτι που οδηγεί σε αύξηση της αποδοτικότητας μέχρι και κατά 10%.

VW-GOLF-2

Επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων σε συνδυασμό με μεγαλύτερη ροπή, ακόμα και στις χαμηλές στροφές. Συγκριτικά με άλλους κινητήρες βενζίνης οι βαλβίδες εισαγωγής του 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion είναι ανοιχτές για μικρότερο χρονικό διάστημα.

Πρόκειται για μια σημαντική διαφοροποίηση, καθώς οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν κατά το χρόνο εισαγωγής και ενώ το πιστόνι κινείται προς τα κάτω. Αυτό οδηγεί σε μια μείωση των απωλειών υπό μερικό φορτίο. Ταυτόχρονα, το καύσιμο μίγμα επωφελείται από την επέκταση του ορίου προανάφλεξης, καθώς μειώνεται η πίεση και η θερμοκρασία του. Έτσι η ανάφλεξη, από τη στιγμή που ο κίνδυνος μιας μη ελεγχόμενης διαδικασίας καύσης έχει περιορισθεί, μπορεί να καθυστερήσει για χάρη της αποδοτικότητας. Με τον τρόπο αυτό γίνεται εφικτή και η αύξηση της σχέσης συμπίεσης στο 12,5:1. Η αύξηση της συμπίεσης δεν σημαίνει τίποτα άλλο από αύξηση και της αποδοτικότητας, που με τη σειρά της μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

VW-GOLF-1

Μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας. Καθώς οι βαλβίδες εισαγωγής στον κύκλο TSI Miller είναι ανοικτές για μικρότερα χρονικά διαστήματα οι κύλινδροι πρέπει να γεμίσουν με ενισχυμένη πίεση πλήρωσης.

Προκειμένου να γίνει αυτό εφικτό, η VW χρησιμοποιεί έναν υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας (Variable Turbine Geometry). Χάρη στο VTG είναι δυνατόν να ρυθμιστούν αυξήσεις στην απόδοση της εξόδου της τουρμπίνας. Υπερσυμπιεστές αυτού του τύπου σε συνδυασμό με κινητήρες βενζίνης απαντώνται μόνο σε σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

Για χάρη συγκρίσεων: ένα συμβατικό σύστημα turbo μοιράζει τη ροή των καυσαερίων που χρειάζεται για την υπερπλήρωση μακριά από την τουρμπίνα και με τη χρήση μιας βαλβίδας εκτόνωσης (wastegate valve), ως μέρος της διαδικασίας λειτουργίας του. Στο Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion μπορεί ανά πάσα στιγμή και χάρη στο VTG να περάσει το 100% της ροής των καυσαερίων από την τουρμπίνα.

Με τον τρόπο αυτό η πλήρωση του θαλάμου καύσης είναι πάντα η καλύτερη δυνατή, καθώς υπάρχει το υψηλό επίπεδο απόδοσης του υπερσυμπιεστή. Έτσι, μειώνονται η κατανάλωση και οι ρύποι και παράλληλα αυξάνεται η απόκριση.

Νίκος Τσάδαρης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

    Ας μην γελιόμαστε το diesel θα είναι πάντα το πιο οικονομικό σε κατανάλωση, όπως επίσης και το πιο φιλικό σε ρύπους CO2 που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την άνοδο της θερμοκρασίας με ότι αυτό συνεπάγεται. Η εξέλιξη στους diesel σταματά μόνο για τις αυτοκίνητο βιομηχανίες που δεν είχαν σημαντικές πωλήσεις ή παράδοση στα diesel. Ήδη κυκλοφορούν νέα μοντέλα που πληρούν τις πολύ αυστηρές προδιαγραφές euro 6d κυρίως για τα NO.

    1. avatar Giorgis

      Κανένα diesel δεν πληροί προδιαγραφές ούτε όταν είναι ολοκαίνουργιο, πόσω μάλλον όταν περάσουν και μερικά χρονάκια ή αν έχουν ιδιοκτήτες που αφαιρούν το DPF. Ευρωπαϊκή έρευνα έχει δείξει ότι τα euro 6 diesel εξακολουθούν να ρυπαίνουν πολλαπλάσια από τις προδιαγραφές τους, συνεχίζοντας την εξαπάτηση των καταναλωτών. Έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης υπολογίζει το κόστος στο σύστημα υγείας στις £7.714 ανά αυτοκίνητο κατά μέσο όρο στο Λονδίνο και £6 δισ. το χρόνο συνολικό κόστος από τα αυτοκίνητα, με το μεγαλύτερο μέρος να οφείλεται στα diesel. Κι αυτό, πέρα από το κόστος της ανθρώπινης ζωής, αφού 10.000 άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα στην Αγγλία, εξαιτίας της ρύπανσης των αυτοκινήτων μόνο, από τα 40.000 που πεθαίνουν από όλες τις μορφές ρύπανσης. Επίσης υπολογίζει ότι το κόστος για κάθε diesel είναι υπερπενταπλάσιο από ένα βενζινοκίνητο και εικοσαπλάσιο από ένα ηλεκτρικό. Όταν λοιπόν πληρώνουν όλοι οι άλλοι την έμμεση επιδότηση, τότε ναι, είναι "φθηνό" το diesel. Αν ενσωματωθεί -όπως θα έπρεπε- στην τιμή του καυσίμου και του οχήματος το κόστος των αρνητικών συνεπειών, τότε το diesel θα είναι το πιο ασύμφορο. Για όσο υπάρχουν κορόιδα που εν αγνοία τους ακόμη πληρώνουν το κόστος μέσω φόρων και εισφορών για να κυκλοφορούν κάποιοι με ρυπογόνα οχήματα, αυτό θα συνεχίζεται.

      1. avatar ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

        Μπορείτε να μου κοινοποιήσετε επίσημη ανεξάρτητη έρευνα για τα euro 6 diesel ότι είναι εκτός προδιαγραφών;
        σας παρακαλώ πολύ. Έχω τεράστια περιέργεια να διαβάσω αναλυτικά τι θα μου στείλετε.

        1. avatar Giorgis

          Μάλλον παρεξηγήθηκα καθώς από δικό μου λάθος δεν έβαλα εισαγωγικά στη λέξη "προδιαγραφές". Γιατί μόνο προδιαγραφές δεν είναι αυτές. Προφανώς και θα περνάει τα τεστ τα οποία είναι ακριβώς κομμένα και ραμμένα για τα diesel αφού οι επίσημοι οργανισμοί μέτρησης δεν είναι καθόλου ανεξάρτητοι από ότι μας δείχνει η ιστορία. Έτσι, περνάνε τα τεστ και έπειτα βγαίνουν σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας παράγοντας πολλαπλάσιους ρύπους. Λιγότερους από τα προηγούμενα euro X, αλλά αρκετά πάνω από τις "επίσημες" μετρήσεις. Φυσικά, δεν θα σας αφήσω παραπονεμένο. Αν και η έρευνα είναι ακόμη σε εξέλιξη από όσο γνωρίζω, υπάρχουν κάποια στοιχεία. The Real Urban Emissions Initiative (True). Το πρώτο αποτέλεσμα που θα βγάλει το γκουγκλάρισμα.

  2. avatar Toyota7

    Ρε μάγκες η vw είναι ένα ψέμα και όλοι το γνωρίζουμε λίγο πολύ!!!

  3. avatar Γιάννης Νόρθ

    Πρέπει κάποιος να είναι το λιγότερο αφελής ή βλάκας ώστε να πιστέψει τα νούμερα κατανάλωσης που δίνει το VW GROUP.Από την προσωπική μου εμπειρία (με 4 αυτοκίνητα του group τα τελευταία 7 χρόνια) υπολογίστε τουλάχιστον 70% μεγαλύτερη κατανάλωση από την επίσημη.

  4. avatar SER 30

    '' Μάλιστα, η κατανάλωση για τον κύκλο NEDC εκτός πόλης, μειώνεται ακόμα περισσότερο, στο εντυπωσιακό νούμερο των 4,0 λίτρων/100χλμ., ενώ η μέση μικτή κατανάλωση φθάνει μόλις τα 4,8 λίτρα/100χλμ..'' ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ '' ΓΚΕΙΤ '' ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΟΣΟΝΟΥΠΩ ΣΕ 1 5 ΧΡΟΝΙΑ . ΑΝ ΚΑΙΕΙ ΑΥΤΟ 4 ΛΙΤΡΑ ΣΤΑ 1 0 0 ΧΛΜ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ 4 0 ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΣΕ ΓΚΡΕΜΟ . 5 Η 6 ΛΙΤΡΑ ΣΤΑ 1 0 0 ΚΑΙΝΕ ΤΑ ΗΜΙΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΠΟΥΛΑΝΕ ΓΚΟΛΦΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΙΑΠΩΝΕΖΟΙ ΚΟΡΟΛΛΕΣ ( ΤΑ ΡΑΒ ΣΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ ΑΦΡΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ) ( ΕΥΤΥΧΩΣ ΞΕΜΠΛΕΞΑΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΓΓΛΕΖΟΥΣ ) 5 0 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΟΡΟΗΔΙΑ ΚΑΙ ΜΕΖΕΨΑΝΕ ΟΛΟ ΤΟ ΧΑΡΤΙ . ΕΝΩ ΟΙ ΜΑΜΑΤΟΙ ΧΟΝΤΑ ΡΕΝΩ ΜΙΤΣΟΥΜΠΙΣΙ ΑΛΦΑ ΡΟΜΕΟ ΜΑΖΝΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΩΡΑΙΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΙΑ ΚΑΙ ΧΙΟΥΝΤΑΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΠΛΑΤΗ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΔΥΟ ΣΚΑΛΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ . ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ , ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΤΑΞΗ ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΚΟΡΟΗΔΑ ΘΑ ΠΛΕΡΩΝΟΥΝ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΝΤΑΤΑ ΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ / ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ .

    1. avatar Φτάνει πια…!

      Φίλε μου, συμφωνώ μαζί σου! Μάθαμε πια σε παγκόσμιο επίπεδο για την περίφημη "γερμανική αξιοπιστία"! Όσο για την επίσης περίφημη "γερμανική ποιότητα", έχω αρκετή προσωπική εμπειρία (πολύ κακή) από golf και polo. Και μην μιλήσουμε για την ποιότητα τροφίμων από γνωστά super market, έτσι;;;

  5. avatar hexium

    Όχι ακριβώς συγκρίσιμη...
    Το Golf 1.6 TDI έχει ονομαστική κατανάλωση 3.8lt/100km, οπότε 26% μικρότερη.

    Επίσης σε χρήματα (που αυτό μετράει τελικά) το diesel είναι 45% πιο φθηνό (σχεδόν μισή τιμή) με τιμές βενζίνης και πετρελαίου 1,6 και 1,4 αντίστοιχα.

    Οπότε καλό μεν αλλά θέλει πολύ δρόμο για φτάσει τα επίπεδα diesel.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει