Η Volvo θα παρουσιάσει στην έκθεση της Γενεύης την plug-in υβριδική έκδοση του V60. Όπως η ίδια αναφέρει, το μοντέλο θα συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τρεις τύπους αυτοκινήτων (!), ενώ θα έχει συνδυαστική ισχύ της τάξης των 215+70 ίππων με τα 0-100 χ.α.ω. να έρχονται σε μόλις 6,9 δλ.!

Tο νέο V60 Plug-in Hybrid είναι το πρώτο παγκοσμίως υβριδικό με πετρελαιοκινητήρα και τεχνολογία «plug-in». Το αυτοκίνητο θα βγει στο δρόμο το 2012, ενώ ο στόχος της φίρμας είναι να συνδυάσει με το εν λόγω μοντέλο, τα καλύτερα στοιχεία από τρεις διαφορετικούς τύπους αυτοκινήτων σε ένα sports wagon.

Το μοντέλο χρησιμοποιεί τον 5κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα D5 των 2,4 λίτρων με την απόδοση στους 215 ίππους και τα 440 Nm ροπής να μεταφέρονται στον εμπρός άξονα. Αντίστοιχα στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 70 ίππων που τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών 12kWh (ιόντων λιθίου). Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων.


Η επιτάχυνση του μοντέλου είναι τα μόλις 6,9 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τις τρεις επιλογές: Pure, Hybrid και Power, από αντίστοιχους διακόπτες στο ταμπλό. Η αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου. Τα Pure, Hybrid και Power προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στο V60 Plug-in Hybrid τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες:


Το μοντέλο είναι τετρακίνητο με τον πετρελαιοκινητήρα να δίνει κίνηση εμπρός και τον ηλεκτροκινητήρα πίσω!

– Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων CO2.
– Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο πάντα ξεκινά το αυτοκίνητο. Ο πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία μεταξύ οδηγικής απόλαυσης και επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα μόλις 49 γρ./χιλιόμετρο (επίδοση που αντιστοιχεί σε κατανάλωση πετρελαίου της τάξεως των 1,9 λίτρων/100 χιλιόμετρα). Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα!
– Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215+70 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να είναι 440+200 Nm. Η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα μάλιστα φαίνεται από την επιτάχυνση των μόλις 6,9 δευτερολέπτων για 0-100 χ.α.ω.!


Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει μεταξύ των τριών επιλογών: Pure, Hybrid και Power ανάλογα με τον τρόπο κίνησης και τις εκάστοτε ανάγκες οικονομίας!

Το αυτοκίνητο φορτίζεται μέσω μια κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A), ενώ η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση (10Α) διαρκεί 4,5 ώρες, ενώ με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3 ώρες, (με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες).

Τέλος, ιδιαίτερα σημαντική είναι η επιλογή AWD (από τον αντίστοιχο διακόπτη) που ενεργοποιεί την «ηλεκτρική» τετρακίνηση. Έτσι, αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους πίσω που κινούνται από την ηλεκτροκινητήρα.

Πηγή: autotriti.gr