Σήμερα (20/10) ανοίγει η αυλαία του Grand Prix USA της Formula 1 στην πίστα του Όστιν στο Τέξας με τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών (20:30, ΑΝΤ1+), ενώ τα μεσάνυχτα Παρασκευής προς Σάββατο θα αρχίσουν οι κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, με τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν να έχουν ήδη κατακτήσει τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα σε κατασκευαστές και οδηγούς, αντίστοιχα, το ενδιαφέρον στρέφεται αρκετά γύρω από τον οικονομικό άξονα του αθλήματος.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, οι επενδυτές κάνουν… ουρά για να μπουν σε μια ομάδα της Formula 1, ακόμη κι αν πρόκειται για μικρά ποσοστά. Πρόσφατα απέκτησαν μερίδιο στην Alpine, την ομάδα της Renault, σούπερ σταρ του αθλητισμού όπως ο Πάτρικ Μαχόουμς κι ο Τράβις Κέλσι – ο σύντροφος της pop star Τέιλορ Σουίφτ – των Κάνσας Σίτι Τσιφς του NFL, ενώ μαζί τους βρίσκονται ο αστέρας του γκολφ Ρόρι ΜακΊλροϊ κι ο άσος της Λίβερπουλ, Τρεντ Αλεξάντερ – Άρνολντ, μεταξύ άλλων.

Η κορυφαία βαθμίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπαίνει σε μια ενδιαφέρουσα νέα φάση καθώς η παρουσία των ομάδων στις ΗΠΑ έρχεται και με την σύναψη νέων deals με σπόνσορες όπως έκανε η Williams. Με τη Formula 1 να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο κοινό στη χώρα που ζει μια άνοδο στις αθλητικές επενδύσεις λόγω των χρημάτων που ρίχνουν και οι στοιχηματικές εταιρίες αφότου απελευθερώθηκε η δραστηριότητα, υπάρχει η διάθεση επέκτασης. Ήδη η Andretti θέλει να γίνει η 11η ομάδα του paddock κι έχει το «ok» τόσο από το κυβερνών σώμα τη FIA, αλλά και από την Liberty Media. Το θέμα είναι να συμφωνήσουν και οι άλλες δέκα ομάδες. Για την ώρα δεν υπάρχει διάθεση, πάντως.

Ο δισεκατομμυριούχος που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι παρατηρητές του οικονομικού σκέλους της Formula 1 δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το ρόλο που μπορεί να παίξει στο σπορ, η παρουσία του Rob Walton, κληρονόμου της αυτοκρατορίας της Walmart με περιουσία που υπολογίζεται στα 70 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Walton παρουσιάζεται ως… σιωπηλός χρηματοδότης της McLaren, η οποία στο δεύτερο μισό της σεζόν, ήταν η μόνη ομάδα που πραγματικά πίεσε τη Red Bull και μια από τις δύο – η άλλη η Ferrari – που πήρε νίκη (σ.σ. ο Όσκαρ Πιάστρι τερμάτισε πρώτος στο Sprint του Grand Prix Qatar). Η συμμετοχή του μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες και να δημιουργήσει συνθήκες μεγαλύτερης ανταγωνιστικότητας καθώς μετά την εποχή κυριαρχίας της Mercedes, η Formula 1 πέρασε σε αυτή της Red Bull.