Οι ουκρανικές αρχές ξεκίνησαν την καταστροφή 37.000 μπουκαλιών νοθευμένης βότκας, ένα εθνικό «ρεκόρ» σε μια από τις φτωχότερες χώρες της Ευρώπης, όπου η κατανάλωση λαθραίου αλκοόλ προκαλεί συχνά θανάτους.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης της Ουκρανίας Ντενίς Μαλιούσκα ξεκίνησε την επιχείρηση αυτή στην πόλη Βίνικι, στην δυτική επαρχία Λβίβ, όπου αυτά τα μπουκάλια, που περιέχουν συνολικά 14 τόνους αλκοόλ, έχουν αποθηκευτεί μετά την κατάσχεσή τους από το 2014.

«Είναι δύσκολο να πούμε τι υπάρχει εκεί μέσα, αλλά η κατανάλωση αυστηρά δεν συνίσταται», δήλωσε ο υπουργός. «Αυτό το νοθευμένο αλκοόλ αποτελεί τεράστια απειλή για την υγεία και τη ζωή των ανθρώπων».

Μπροστά στα μέσα ενημέρωσης, το περιεχόμενο των μπουκαλιών χύθηκε σε πλαστικά δοχεία και προστέθηκε μπλε χρωστική για να αποκλειστεί οποιαδήποτε παράνομη μεταπώληση του ποτού. Η διαδικασία θα διαρκέσει περίπου μια εβδομάδα, μετά την οποία το υγρό θα χυθεί σε σωλήνες σε ένα μυστικό μέρος, σύμφωνα με τον υπουργό.

«Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε αυτή η διαδικασία έτσι ώστε όλοι να δουν ότι το αλκοόλ που κατασχέθηκε καταστρέφεται στα αλήθεια», δήλωσε ο Μαλιούσκα, αναφερόμενος σε «παράπονα» από την επιχειρηματική κοινότητα ότι το νοθευμένο αλκοόλ, μετά την κατάσχεσή του, συχνά επιστρέφει στα καταστήματα, λόγω της διαφθοράς στις τάξεις της αστυνομίας.

Η Ουκρανία, όπου η κατανάλωση αλκοόλ είναι υψηλή, αναφέρει τακτικά περιστατικά δηλητηρίασης με νοθευμένα ποτά, που σε πολλές περιπτώσεις αποδεικνύονται θανατηφόρα.

Το 2016, περισσότεροι από 150 Ουκρανοί δηλητηριάστηκαν, από τους οποίους 73 πέθαναν, αφού κατανάλωσαν νοθευμένο αλκοόλ.

Το επόμενο έτος, σε έξι περιπτώσεις δηλητηρίασης σκοτώθηκαν τρία άτομα και το 2018, από τις δέκα υποθέσεις δηλητηρίασης που καταγράφηκαν από τις αρχές, εννέα ήταν μοιραίες, σύμφωνα με τα ουκρανικά μέσα ενημέρωσης.

Η φορολογική υπηρεσία της επαρχίας Λβιβ τόνισε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι το αλκοολούχο ποτό που νοθεύεται περισσότερο είναι η βότκα, η οποία στη συνέχεια πωλείται σε καταστήματα σε μικρές πόλεις ή καφέ που βρίσκονται κατά μήκος των δρόμων.