Φρενίτιδα διαδικτυακών αγορών προκάλεσε σήμερα στην Κίνα η λεγόμενη «Ημέρα των Εργένηδων» (Singles’ Day) με τον κινεζικό κολοσσό αγορών στο ίντερνετ Alibaba να καταγράφει νέο ρεκόρ πωλήσεων σε μια οικονομία που καταγράφει επιβράδυνση.

Η 11η Νοεμβρίου (11/11) δεν είναι κάποια παραδοσιακή γιορτή στην Κίνα, ωστόσο θεωρείται η «Ημέρα των Εργένηδων» λόγω των διαδοχικών ψηφίων «1» στην ημερομηνία. Από το 2009, η Alibaba εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να αυξήσει τις πωλήσεις της την συγκεκριμένη ημέρα, κάνοντας γενναίες προσφορές κυρίως για να προσελκύσει τους μοναχικούς ανθρώπους, αλλά κατάφερε να δελεάσει τους πάντες.

Στις 11:49 τοπική ώρα, οι Κινέζοι χρήστες του διαδικτύου είχαν ήδη ξοδέψει στη δημοφιλή πλατφόρμα αγορών Tmall – που ανήκει στην Alibaba – τόσα χρήματα όσα είχαν δαπανήσει καθ’ όλη την αντίστοιχη περυσινή «Ημέρα των Εργένηδων», δηλαδή 57,1 δισ. γιουάν (8,34 δισ. ευρώ), ποσό που ισοδυναμεί με το ετήσιο ΑΕΠ στις Μπαχάμες.

Σύμφωνα με την Tmall, τα τρία τέταρτα των αγορών έγιναν μέσω smartphones και tablet.

Ανυπομονώντας να εκμεταλλευθούν τις σημαντικές εκπτώσεις σε κινητά τηλέφωνα, τσάντες σχεδιαστών και άλλες συσκευές, πολλοί χρήστες περίμεναν τα μεσάνυχτα προκειμένου να είναι οι πρώτοι που έκαναν τις αγορές τους κατά την έναρξη της Singles’ Day, της μεγαλύτερης ημέρας διαδικτυακών αγορών στον κόσμο. Μέσα σε ένα λεπτό και 12 δευτερόλεπτα, είχαν ήδη ξοδέψει 1 δισ. γιουάν (146 εκατ. ευρώ).

Με τις πωλήσεις να χτυπούν χρόνο με το χρόνο νέα ρεκόρ, η Singles’ Day έχει γίνει μια προσοδοφόρα επιχειρηματική ευκαιρία που έχουν σπεύσει να εκμεταλλευτούν όλες οι εταιρίες διαδικτυακών πωλήσεων στην Κίνα, με τον ανταγωνισμό μεταξύ τους να γίνεται ολοένα και σκληρότερος, επισημαίνει η βρετανική εφημερίδα Guardian. Περίπου 668 εκατομμύρια Κινέζοι είναι χρήστες του διαδικτύου – ο μεγαλύτερος «διαδικτυακός» πληθυσμός στον κόσμο.

Η συγκεκριμένη ημέρα έχει μάλιστα και την προφορική στήριξη της κυβέρνησης σε μια περίοδο κατά την οποίο η κινεζική οικονομία επιβραδύνεται και το Πεκίνο προσπαθεί να υιοθετήσει ένα πιο βιώσιμο και προσανατολισμένο στην κατανάλωση μοντέλο ανάπτυξης.

Όπως αναφέρει η Guardian, επικαλούμενη ανάρτηση της Tmall στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από το γραφείο του Κινέζου πρωθυπουργού Λι Κετσιάνγκ τηλεφώνησαν στον πρόεδρο της Alibaba Τζακ Μα λίγο πριν αρχίσει η προώθηση των προϊόντων «δίνοντας συγχαρητήρια και ενθαρρύνοντας τη δημιουργία και την επιτυχία της εκδήλωσης 11.11».