Το μέγεθος της καταστροφής αποτυπώνουν οι εικόνες από το αεροπλάνο της Japan Airlines, που συνετρίβη την Τρίτη, 2 Ιανουαρίου. Ολόκληρη η άτρακτος του αεροσκάφους έχει καεί εντελώς και μόνο τα φτερά και το ουραίο πτερύγιο είναι εν μέρει άθικτα, καθώς τα συντρίμμια είναι διάσπαρτα στον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης στο αεροδρόμιο Haneda του Τόκιο.

Πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 12 τραυματίστηκαν όταν αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής συγκρούστηκε με το Airbus A350, το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες κατά την προσγείωση.

Το αεροσκάφος της ακτοφυλακής μετέφερε βοήθεια για τα θύματα του σεισμού, που έπληξε τη χώρα την Πρωτοχρονιά και στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 60 ανθρώπους.

Και οι 379 επιβαίνοντες στο επιβατικό αεροπλάνο γλίτωσαν από θαύμα, όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας.

Καραϊωσηφίδης: Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα

«Το σενάριο της σύγκρουσης αεροσκαφών στο έδαφος είναι το χειρότερο από όλα. Το χειρότερο στην ιστορία αεροπορικό περιστατικό είναι η σύγκρουση δύο 747 στην Τενερίφη, το 1977, με 589 νεκρούς και εκ των υστέρων έχουμε και άλλα. Αυτό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε μια τεράστια τραγωδία» τόνισε, μιλώντας στην εκπομπή «Update» και τον Θάνο Σιαφάκα ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης και αεροναυπηγός.

Επισήμανε τη σημασία του ότι οι επιβάτες έδειξαν πειθαρχία και υπάκουσαν στις σχετικές εντολές. Όπως είπε «ίσως είναι και η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων στην Ανατολή, που έχουν ιδιαίτερη πειθαρχία. Όλα τα αεροπλάνα, τα επιβατικά, είναι σχεδιασμένα να εκκενώνονται μέσα σε 90 δευτερόλεπτα με τις μισές από τις πόρτες εύχρηστες. Δηλαδή, στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα μεγάλο κομμάτι του αεροπλάνου από τη μια πλευρά φλεγόταν, αλλά από την άλλη πλευρά και μπροστά οι θύρες ήταν εύχρηστες. Από τις μισές θύρες περίπου κατόρθωσαν και βγήκαν επιβάτες και πλήρωμα με μόνο τραυματίες. Το μικρότερο αεροπλάνο ήταν από αυτά που χρησιμοποιούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία μέχρι και πολύ πρόσφατα. Ένα δικινητήριο ελικοφόρο, αλλά δεν ήταν επιβατικό, ήταν ένα αεροπλάνο της ακτοφυλακής το οποίο σε κανονικές συνθήκες κάνει περιπολίες».

Ακόμα ο καλεσμένος της ΕΡΤ μίλησε για τρεις παράγοντες που υπεισέρχονται στη συγκεκριμένη περίπτωση: «Ο έλεγχος στην προσέγγιση – προσγείωση, ο πύργος ελέγχου δηλαδή. Είναι ο πιλότος του αεροπλάνου που προσγειωνόταν και είναι ο πιλότος του μικρού αεροπλάνου, το οποίο από ό, τι φαίνεται παρεισέφρησε στον διάδρομο. Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά πώς το μικρότερο αεροπλάνο βρέθηκε σε ενεργό διάδρομο στον οποίο προσγειωνόταν ένα άλλο αεροπλάνο. Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί να συμβεί κάτω από κανονικές συνθήκες. Άρα υπάρχει κάποιο λάθος».