Στον αιώνα που μεσολάβησε από την άφιξή του στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο οίκος Chanel έχει εξελιχθεί από πρωτοπόρος στη μόδα σε θεματοφύλακα της πολιτιστικής κληρονομιάς. Τώρα κάνει ένα ακόμη βήμα πέρα από τα ρούχα, τα αρώματα και τα καλλυντικά: Κυκλοφορεί το δικό του περιοδικό, με τίτλο Arts & Culture Magazine, επιβεβαιώνοντας ότι για τη Chanel, η δημιουργικότητα δεν περιορίζεται μόνο στις πασαρέλες.
Το νέο έντυπο αποτελεί πρωτοβουλία του Chanel Culture Fund, με την επιμέλεια της Yana Peel, επικεφαλής του τομέα πολιτισμού και τεχνών του οίκου. Δεν πρόκειται απλώς για ένα εταιρικό περιοδικό, αλλά για ένα ανεξάρτητο μέσο που αποτυπώνει την πολιτιστική παρουσία και τις συνεργασίες του οίκου τα τελευταία πέντε χρόνια, σε όλο τον κόσμο.
Το Arts & Culture Magazine επικεντρώνεται σε καλλιτέχνες, έργα, θεσμούς και ιδέες που έχουν υποστηριχθεί ή αναδειχθεί μέσω της Chanel. Αναμειγνύει κριτική, συνεντεύξεις, φωτογραφικά αφιερώματα, και ειδικά επιμελημένο υλικό, προσεγγίζοντας τον πολιτισμό με τον ίδιο τρόπο που ο οίκος προσεγγίζει τη μόδα: Ως καλλιτεχνική πράξη.
Το πρώτο τεύχος, που μόλις κυκλοφόρησε, περιλαμβάνει 250 σελίδες, τυπωμένες σε ποικιλία πολυτελών χαρτιών, και σχεδιασμένο με υψηλή αισθητική, θυμίζοντας συλλεκτικό αντικείμενο και όχι ένα ακόμη περιοδικό που βλέπουμε ακουμπισμένο στο coffee table. Κάθε σελίδα είναι ένα οπτικό και αφηγηματικό ταξίδι, φτιαγμένο για να αντέχει στον χρόνο ακριβώς όπως και η μόδα του οίκου.
Η επιμέλεια φέρει την υπογραφή της ίδιας της Yana Peel, ενώ το περιεχόμενο κινείται ανάμεσα στη σύγχρονη τέχνη, την κοινωνική πολιτισμική δυναμική και την καλλιτεχνική καινοτομία. Ανάμεσα στους συνεργάτες περιλαμβάνονται αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες, επιμελητές και συγγραφείς, με στόχο να φτιαχτεί ένα ζωντανό αρχείο δημιουργίας.
Το εξώφυλλο του Vol. 1 είναι ήδη αντικείμενο σχολιασμού: Mια φωτογραφία της προτομής της Gabrielle Chanel, που φιλοτέχνησε ο κυβιστής γλύπτης Jacques Lipchitz το 1921, και φωτογράφισε ο Roe Ethridge. Η προτομή «φοράει» ένα ζευγάρι χρυσά γυαλιά από τη συλλογή Fall/Winter 2002, σε μια εικαστική αναφορά που συνδέει με λεπτότητα την κληρονομιά με το παρόν, την τέχνη με τη μόδα.
Σε μια εποχή όπου το ψηφιακό περιεχόμενο κυριαρχεί, η Chanel επιλέγει το έντυπο για να επικοινωνήσει κάτι βαθύτερο: Tην αισθητική εμπειρία. Όπως δηλώνει η Υana Peel, «Αυτό το περιοδικό είναι ένα ζωντανό παράδειγμα της δέσμευσής μας στον πολιτισμό και τη σύγχρονη δημιουργία». Με άλλα λόγια, πρόκειται για μια προέκταση της φιλοσοφίας του οίκου: Kλασική φόρμα με σύγχρονη ουσία.
Το περιοδικό δεν θα κυκλοφορήσει μαζικά, αλλά σε μόλις 20 επιλεγμένα σημεία ανά τον κόσμο, ανάμεσά τους πόλεις όπως: Λος Άντζελες, Βερολίνο, Μπανγκαλόρ, Άμστερνταμ, Χονγκ Κονγκ, Μπανγκόκ και Γλασκώβη.
Για την κυκλοφορία του, η Chanel μετέτρεψε σε pop-up πολιτιστικό κέντρο το Foreign Exchange News στο Bayswater του Λονδίνου, αποδεικνύοντας ότι ο δρόμος του έντυπου μπορεί να είναι και συναρπαστικά… εφήμερος. Η Chanel, με αυτό το περιοδικό, δεν επιχειρεί να πείσει”το κοινό της . Το εκπαιδεύει, το προκαλεί και το προσκαλεί σε μια διαφορετική εμπειρία. Μια εμπειρία που, όπως και τα ρούχα της, δεν ακολουθεί τις τάσεις: Τις δημιουργεί.