Κεραμέως: Να μας προβληματίσει πάρα πολύ η εισαγωγή με βαθμούς κάτω από τη βάση

«Θα υπάρξει κατάργηση των "αιώνιων" φοιτητών, θα θεσμοθετηθεί ένα νέο πλαίσιο»


ΠΟΛΙΤΙΚΗ
15:14
28/08/2019
Κεραμέως: Να μας προβληματίσει πάρα πολύ η εισαγωγή με βαθμούς κάτω από τη βάση
15
loading

Τον προβληματισμό της για το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό των επιτυχόντων στις πανελλήνιες εξετάσεις πέρασε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βαθμό κάτω από τη βάση εξέφρασε με ραδιοφωνικές της δηλώσεις η Νίκη Κεραμέως. Επίσης, η υπουργός παιδείας και Θρησκευμάτων επισήμανε ότι είναι «ανάγκη να εστιάσουμε στο χάσμα μεταξύ εκπαίδευσης και των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας».

«Χθες ήταν μια πολύ σημαντική ημέρα για χιλιάδες μαθητές. Συνολικά ήταν 104.000 υποψήφιοι... Και πάρα πολλοί από αυτούς πέτυχαν τους στόχους τους και αυτό είναι κάτι παρά πολύ θετικό. Όπως, επίσης, είναι θετικό ότι, κατά σχεδόν 25% περίπου, οι υποψήφιοι εισάγονται στην πρώτη κατά σειρά προτίμησή τους σχολή. Αυτό είναι πραγματικά κάτι πολύ θετικό και καλύτερα από προηγούμενες χρονιές», υπογράμμισε η υπουργός, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Η κ. Κεραμέως επισήμανε πως υπήρξαν δύο στοιχεία τα οποία, όπως είπε, «με προβλημάτισαν πολύ. Το πρώτο είναι ότι έχουμε μεγάλο ποσοστό επιτυχόντων, οι οποίοι εισάγονται σε σχολές με βαθμό κάτω από τη βάση -και πολύ κάτω από τη βάση. Όσον αφορά τους επιτυχόντες Γενικών Λυκείων ένας στους τέσσερις πέρασε με βαθμό κάτω από τη βάση και όσον αφορά επιτυχόντες των Επαγγελματικών Λυκείων πάνω από 40% πέτυχε με βαθμό κάτω από τη βάση. Αυτό σίγουρα είναι ένα στοιχείο, το οποίο πρέπει να μας προβληματίσει πάρα πολύ, την Πολιτεία εν συνόλω θα έλεγα».

Ένα δεύτερο στοιχείο, «είναι οι προτιμήσεις των υποψηφίων... Η σχολή με τις περισσότερες προτιμήσεις, 20.000 υποψήφιοι επέλεξαν ένα παιδαγωγικό τμήμα της Θεσσαλονίκης. Θα σας πω γιατί με προβληματίζει, όχι τόσο αυτό, όσο το ότι οι πρώτες δεκαπέντε ή δεκαεπτά σχολές είναι όλες παιδαγωγικές. Και γιατί το λέω αυτό, ως ένα στοιχείο που πρέπει να προβληματίσει; Διότι ναι μεν υπάρχουν ανάγκες στην εκπαίδευση αναμφισβήτητα, όμως έχουμε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Άρα αυτό το στοιχείο τι μας δείχνει; Μας δείχνει ότι είναι ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη να εστιάσουμε στο χάσμα που υπάρχει σήμερα, αφενός μεταξύ εκπαίδευσης και αφετέρου μεταξύ πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας».

Σε ερώτηση για το πώς θα γεφυρωθεί το χάσμα, τόνισε ότι «υπάρχουν τρόποι. Παράδειγμα, ένας τρόπος είναι να εισαχθεί υποχρεωτικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου, από την πρώτη γυμνασίου...».

«Συγκεκριμένο χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών»

Επίσης, η Νίκη Κεραμέως είπε πως «θα υπάρξει κατάργηση των "αιώνιων" φοιτητών, θα θεσμοθετηθεί ένα νέο πλαίσιο, κατά πάσα πιθανότητα ν+2, το οποίο θα ισχύει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές. Αυτούς που εφεξής, μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, θα μπαίνουν σε πανεπιστήμιο θα ισχύει ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών. Και εδώ έχουμε μια στρέβλωση ελληνική -μετά το άσυλο και αυτή είναι μια στρέβλωση ελληνική- όμως θα προβλεφθούν μεταβατικές διατάξεις για όσους είναι ήδη φοιτητές και βεβαίως θα προβλεφθούν και εξαιρέσεις που θα έχουν να κάνουν κυρίως με θέματα υγείας. Πάντως, το γενικό πλαίσιο είναι ότι πρέπει να υπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών».

Η υπουργός σημείωσε ότι το θέμα των «αιώνιων» φοιτητών θα είναι μέσα σε μια μεγάλη σειρά θεμάτων που θα τεθούν στον δημόσιο διάλογο, ο οποίος θα ξεκινήσει ήδη από αρχές Σεπτέμβρη. Για τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων ανέφερε πως «στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία. Παράλληλα με αυτόν, θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να αξιοποιήσουν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, παράδειγμα συμπράξεις Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για κατασκευή φοιτητικών εστιών».

Και όπως πρόσθεσε επί του θέματος, «αυτήν τη στιγμή υπάρχουν πολλά πανεπιστήμια της χώρας που δεν έχουν επαρκείς φοιτητικές εστίες και εμείς θέλουμε να καταστήσουμε το πλαίσιο των ΣΔΙΤ, να παρακινήσουμε και τα ιδρύματα να αξιοποιήσουν τέτοια χρηματοδοτικά εργαλεία. Το δεύτερο είναι φορολογικά κίνητρα για δωρεές προς Ιδρύματα, προκειμένου να παρακινήσουμε ακριβώς κόσμο να προβαίνει σε δωρεές προς τα Ιδρύματα. Όλα αυτά είναι θέματα που θα συζητηθούν με την πανεπιστημιακή κοινότητα».

Ερωτηθείσα εάν θα υπάρξουν νέες επώνυμες έδρες, η κ. Κεραμέως είπε πως «και αυτό είναι μέσα σε αυτά που μελετούμε, προκειμένου ακριβώς να μπορέσουν τα Ιδρύματα να προσελκύσουν και άλλους πόρους». Επισήμανε δε, ότι πρόκειται για έναν θεσμό που «πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά».

Τέλος, στα θέματα που θα τεθούν το επόμενο διάστημα σε σχέση με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στις πρυτανικές Αρχές και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, σημείωσε: «Περιλαμβάνονται ζητήματα υποδομών και ενίσχυσης εξωστρέφειας και θέματα διοίκησης πανεπιστημίων και η αποδέσμευση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) από το δημόσιο λογιστικό. Όλα αυτά είναι στο πλαίσιο που θέλουμε να συζητήσουμε για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

15
σχόλια
  1. avatar Περι αγραμματοσυνης

    Και οριου του 10 για εισαγωγη στα Πανεπιστημια επειδη εχω σπουδασει σε Πανεπιστημιο ειδα πολλα παραδειγματα φοιτητων που περασαν γραφοντας κατω απο 10 και αριστευσαν και πηραν και υποτροφιες και πηραν και πτυχια απο τα Πανεπιστημια με αριστα καθως και πολλα παραδειγματα φοιτητων που περασαν στο Πανεπιστημιο με υψηλες βαθμολογιες αλλα πατωσαν οταν φοιτησαν στο Πανεπιστημιο.

  2. avatar Αρρωστεια

    Κανονικά θα πρέπει όσοι γράφουν κάτω απο 10 να πάνε στα δημόσια πανεπιστήμια και όι καλοί στα ιδιωτικά κ στο εξωτερικό. Έχετε αναλογιστεί ρε άκαρδοι , εμεις οι επενδυτές στα ιδιωτικά με τι σαβούρα έχουμε να δουλέψουμε? Πως θα έρθουν επενδύσεις? Χρόνια τώρα το δημόσιο παιρνει τους άριστους και μας αφήνει τους γκασμάδες. Αδικία.

  3. avatar Αρρωστεια

    Υπουργέ πάντως εμείς στο ντιρι-ντιρι και στα αλλά ευαγή ιδιωτικά πανεπιστήμια παίρνουμε και αποτυχόντες που έγραψαν και 1. Αρκεί βέβαια να έχουν φράγκα. Θα μου πεις ο πλούσιος στουρνος με την υψηλής ποιότητας ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται απο στόκος Λάμπρος επιστήμον. Αυτό βέβαια ειναι λίγο ρατσιστικό . Γιατί να μην μπορεί να σπουδάσει ο στούρνος φτωχός και να μπορεί να σπουδάσει ο πλούσιος στούρνος? Υπουργέ μην πεις τίποτα περί βάσης και στα δικά μας μαγαζιά γιατί θα φάμε τα μουστάκια μας!

  4. avatar Aquamanos

    Το θέμα παιδεία και εδικά Ανώτατη Εκπαίδευση είναι πολύπλοκο και πολυπαραγωντικό και δεν λύνεται ούτε με αφορισμούς ότι κάποιος μπήκε σε μία σχολή με 0,8, ούτε εάν στα πανεπιστήμια μπουν λιγότεροι.Πρέπει να λύσουμε προβλήματα όπως: 1) Όλοι οι μαθητές να έχουν ίσες ευκαιρίες. Με τα φροντιστήρια δεν έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες και όσο βαθαίνει η οικονομική κρίση τόσο αυξάνονται οι ανισότητες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων 2)Τα σχολεία να παρέχουν τα εφόδια στους μαθητές και οι καθηγητές να μην θεωρούν ότι οι μαθητές μαθαίνουν την ύλη στα φροντιστήρια. Υπάρχουν και αυτοί που δεν έχουν χρήματα για να πάνε. 3)Να γίνει σοβαρή δουλειά στο επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών. 4)Πρέπει να αποσυνδέσουμε τις σπουδές με το που θα εργαστεί κάποιος πχ. ένας φιλόλογος δεν είναι απαραίτητο να εργαστεί ως καθηγητής ή να παραμείνει άεργος ή άνεργος. Στο σημερινό κόσμο της κοινωνίας της πληροφορίας μπορεί κάλλιστα να γίνει εξαιρετικός copywriter στο digital marketing. 5) Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα παιδιών που έβγαλαν το σχολείο με χαμηλό βαθμό ή μπήκαν σε μια σχολή με χαμηλή βαθμολογία και σήμερα είναι καθηγητές σε ξένα πανεπιστήμια.

  5. avatar PanosGianaros

    Βούτυρο στο ψωμί της Ν.Δ το φαινόμενο των ' ' δεκαράκηδων ' ' μαθητών
    που θα πάνε πανεπιστήμιο. . . !
    ΑΥΤΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΠΡΩΞΕΙ Η Ν.Δ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.
    Μη μου πείτε πως ο ΑΡΙΣΤΟΣ μαθητής που δέχτηκε τηλεφώνημα απο τον Κούλη , θα πήγαινε να πληρώνει με τον ' ' μήνα ' ' για να γίνει γιατρός , αφού μπορεί . . . τζάμπα . . !
    υ.γ
    Αλήθεια εκεί στην Ν.Δ δεν είχατε υποσχεθεί κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στα Πανεπιστήμια ;
    Πότε θα το κάνετε ;
    υ.γ
    Αν θέλετε στα Πανεπιστήμια να περνάνε πράγματι οι ΑΡΙΣΤΟΙ τότε δεν έχετε παρά να επαναφέρετε το σύστημα του Αρσένη , με πανελλήνιες εξετάσεις στην Β' Λυκείου.
    Οσοι σήμερα είναι Γιατροί ,Δικηγόροι κ.λ.π που μπήκαν μέσα απο διπλή επιλογή στα πανεπιστήμια , , , ΔΙΑΠΡΕΠΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ . . . . ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ . . . !

  6. avatar πρώην ακροδεξιός

    Συγνώμη για το κακό που προξένησε ο Μητσοτάκης, άλλα περιμέναμε άλλα μας ήρθαν.

  7. avatar Το δικαίωμα

    στη γνώση το έχουν όλοι! Το πόση θα κατακτήσουν είναι προσωπική επιλογή! Και τον αριθμό των εισακτέων τον ορίζουν οι σχολές! Αναπόφευκτα για την κάλυψή τους θα εισαχθούν υποψήφιοι και κάτω από την βάση!

  8. avatar Dr.Sheldon Cooper

    Κάτω από το όριο του 10: Ακατάλληλος για Δημόσιο Πανεπιστήμιο, ιδανικός για Ιδιωτικό.

    Ο στόχος είναι ξακάθρος και σε αυτόν κατέληγαν όλες οι αναφορές: Να στρωθεί το χαλί για την επαναφορά του ορίου του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το παράδοξο και υποκριτικό είναι πως ένας μαθητής με βαθμό κάτω από 10 κρίνεται από τους «ειδήμονες» ακατάλληλος για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά ασφαλώς μπορεί να αποκτήσει για παράδειγμα πτυχίο Ιατρικής ή Νομικής σε ιδιωτικό Πανεπιστήμιο αρκεί να πληρώσει αδρά. Αυτή είναι η επιδίωξη εξάλλου τις επαναφοράς του ορίου του 10 και της μείωσης των εισακτέων: Να οδηγηθούν τα παιδιά στην ιδιωτική εκπαίδευση.

    1. avatar Dr.Sheldon Cooper

      ψευτες και παρταλια ειναι η ΝΔ,ποια Ελλαδα ποιους Ελληνες και ποια πατριδα!!!!
      Ολα ιδιωτικα στις πολυεθνικες και στους εφοπλιστες!

  9. avatar Petros xyl

    Προβληματιζεσαι ακόμη κ. Υπουργέ! Κ το σκέφτεσαι? Είναι δυνατόν να σκέφτεσαι αν θα βάλεις βάση το 10 ? Για να μπουν στα λεγόμενα πανεπιστήμια τα τέκνα των ελληναραδων για να λεν οι μαμάδες τους ότι έχουν τέκνα φοιτητές! Εκεί καταντήσατε τη Παιδεία. Αλλά μην στεναχωριέστε. Θα γευτείτε γρήγορα τα αποτελέσματα. Όπως τα γεύεται η ελλ. Ιατρική που πλημμύρισε από άχρηστους από ρουμανο,Βούλγαρο,ιταλό, Τσεχία,Σλοβακία. Κ τα υφίσταται ο δυσμοιρος ελλ.λαος. Αλλά γιατρό δεν ήθελε το καμάρι του? Έστω αν κ έπαιρνε 13 στο παναθλιο ελλ. Σχολείο? Γιατρό τον έκανε! Κ κορδωνεται! Μαζί Κ η άγνοια του. Κ η Κ.υπουργος σκέφτεται αν θα βάλει βάση το 10!!!!!!

  10. avatar ΒΕΛΟΣ

    Απλο...ο καθρεφτης της δημοσιας παιδειας...
    Κατω απο τη βαση...

  11. avatar : Sotiris

    ειδη συμφωνησατε την μιζα για τα ιδιωτικα Πανεπιστημια.....τα γιδοπροβατα οι ψηφοφοροι σας τρωνε την φρικη τωρα

  12. avatar gkagkarin.blogspot.com

    «Περί αγραμματοσύνης»

    Κλαυθμός και οδυρμός στα αστικά μέσα ενημέρωσης εξαιτίας των χαμηλών επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών.

    Με αφορμή αυτή την ενορχηστρωμένη θρηνολογία για χάλι των Ελλήνων μαθητών, θυμηθήκαμε ένα κείμενο του μεγάλου κομμουνιστή, δάσκαλου, Δημήτρη Γληνού, γραμμένο το 1928, με τίτλο «Περί αγραμματοσύνης».
    Το κείμενο (που λες και γράφτηκε σήμερα) δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Νέος Δρόμος», του περίφημου Εκπαιδευτικού Ομίλου.

    Από το κείμενο αυτό δημοσιεύουμε ένα εκτενές απόσπασμα, διατηρώντας την ορθογραφία και τον τονισμό του συγγραφέα του.

    Έγραφε, λοιπόν ο Δημήτρης Γληνός:
    ....
    https://gkagkarin.blogspot.com/2019/08/blog-post_26.html

  13. avatar Ούτε το 1/3

    Αυτών που μπαίνουν φέτος δεν θα πάρουν πτυχίο σε 6 χρονια

  14. avatar ΨΥΧΟΛΕΗΛΑΤΗΣ

    Καλά το πας για ιδιωτικά Πανεπιστήμια

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει